הטיסות לאיסלנד חוזרות. לאחר שחברת התעופה אייסלנדאייר הכריזה בחודש דצמבר על כוונתה להתחיל להפעיל קו ישיר לישראל בחודש מאי, הגיעה הודעה על דחיית הטיסות לסוף יוני – והנה הגענו אל המועד ואכן השבוע הטיסה הראשונה תצא לדרך.
החברה הודיעה כי תפעיל שלוש טיסות בשבוע בימים ראשון, רביעי ושישי. הטיסות מתוכננות להתבצע בבואינג 737 מקס. משך הטיסה – כשבע וחצי שעות. החברה מציעה טיסות המשך לארה"ב ולקנדה, ומקווה גם למשוך תיירים מאיסלנד לישראל. בהודעה על פתיחת הקו נכתב כי תל אביב היא יעד תיירותי מצוין עם "שילוב יפהפה של חופי ים, אתרים היסטוריים ומוזיאונים". כמו כן, הזכירו את הקרבה של העיר ליעדים שונים, כמו ירושלים, בית לחם, ים המלח ואפילו ירדן.
מנכ"ל החברה, בוגי נילס בוגסון, אמר כי "ישראל היא תוספת נהדרת ליעדים שאנחנו מציעים לקהל האיסלנדי, יעד שמכיל שילוב של תרבות, היסטוריה וחופי ים שטופי שמש". זו לא הפעם הראשונה שיש טיסות ישירות בין ישראל לאיסלנד, בעבר חברת הלואו-קוסט WOW הפעילה קו בין שתי המדינות.
5 צפייה בגלריה
בואינג 737 מקס של חברת אייסלנדאייר
בואינג 737 מקס של חברת אייסלנדאייר
בואינג 737 מקס של חברת אייסלנדאייר
(צילום: Bradley Caslin, shutterstock)

טיסות ההמשך חוזרות לנתב"ג

בשבוע שעבר חזר לנתב"ג שירות הקונקשן עבור נוסעים שממשיכים ליעדים האחרים. השירות הופסק בשנת 2020 במהלך מגפת הקורונה, והוא עשוי להיות רלוונטי עבור מי שמגיע בטיסות בינלאומיות לטרמינל 3 וממשיך מטרמינל 3 ליעדים שונים.
ישראל היא לא יעד פופולרי לקונקשנים ובמשך השנים כמות הנוסעים שעשו זאת עמדה על מאות בודדות מדי חודש, ולעיתים אף פחות, חלק גדול מהם היו נוסעים מהמזרח הרחוק שטסו דרך ישראל לאירופה. החזרת הקונקשן פותחת בפני אל על חלון הזדמנויות להציע ללקוחות שלה באירופה ובארה"ב טיסות המשך למזרח דרך נתב"ג.
מוקדם יותר החודש הודיעו באל על על חתימת הסכמי "קודשייר" עם שתי חברות תעופה: חברת התעופה היפנית ANA וחברת התעופה הסקנדינבית SAS. הסכמים אלה מצטרפים להסכמים שיש לאל על עם 18 חברות תעופה אחרות.
הסכמי ה"קודשייר" שנחתמו יאפשרו, כאשר ייכנסו לתוקף בחודשים הקרובים, לטסים עם חברת אל על, ממזרח וממערב, ליהנות מכרטיס טיסה אחד, עם קונקשן מובנה, שבו המזוודות מועברות ישירות למטוס הבא וכן לצבור נקודות במועדון הנוסע המתמיד של אל על, גם על טיסת ההמשך.
5 צפייה בגלריה
טרמינל 3 נתב"ג
טרמינל 3 נתב"ג
טרמינל 3, נתב"ג
(צילום: shutterstock)

בנתב"ג נערכים לתנועת שיא של נוסעים בקיץ

ממשרד התחבורה נמסר כי ברשות שדות התעופה נערכים ליותר מ-5.5 מיליון נוסעים שצפויים לעבור בנתב"ג בחודשים יולי-אוגוסט. בהודעה נמסר כי "בחודש יולי יעברו בטיסות בינלאומיות בנתב"ג 2.7 מיליון נוסעים, עלייה של 4% מעל שיאי 2019, ובחודש אוגוסט יעברו בנתב"ג 2.8 מיליון נוסעים. על מנת להפחית ככל האפשר את העומסים ואת זמני ההמתנה, נערכת רשות שדות התעופה (רש"ת) לקיץ בכוחות מוגברים.
"הצעדים שנקטה רש"ת לקראת הקיץ כוללים גיוס עובדים מסיבי, תגבור כל שלבי השירות לנוסעים, מהבידוק הביטחוני ועד העלייה למטוס, הצבת דיילי עומס ייעודיים לטיפול נקודתי בתקלות, ונוכחות מנהלים מלאה בשטח. בנוסף, תפעל באולמות הנוסעים 'סיירת משפחות' וצוותים של רשות שדות התעופה יקלו על משפחות עם ילדים את הבידוק הביטחוני. משפחות עם ילדים יוכלו לשלוח נציג אחד לדלפקי הצ'ק-אין, בעוד המשפחה תוכל להמתין באחד מבתי הקפה שברחבי הטרמינל.
"לרשות הנוסעים עם כבודת יד בלבד, אשר ביצעו רישום מוקדם לטיסה (צ'ק-אין אונליין) בחברות המאפשרות זאת, יעמוד מסלול בידוק מהיר. לשירות הנוסעים הותקנו עמדות מתקדמות לשירות עצמי, המאפשרות הנפקה עצמית של תג היעד למזוודה ('באג טאג') ושליחה מהירה של המזוודה ישירות לבטן המטוס, ללא צורך בהמתנה ובהרשמה בדלפק. ברקוד המזוודה ייסרק בסמוך למסועי הטיסה ויאפשר שליחה עצמית לבטן המטוס, וכך יקצר משמעותית את הליך הצ'ק-אין.
"במהלך חודשי הקיץ צפויים מספר ימי עומס חריגים, עם למעלה מ-100 אלף נוסעים ביממה ביותר מ-580 תנועות מטוסים בינלאומיות. הימים העמוסים ביותר צפויים להיות יום ה' (3.8), יום ב' (7.8), יום ג' (8.8) ויום ה' (10.8).

חדשות עגומות מרמון

שדה התעופה רמון חזר להיות שדה תעופה לטיסות פנים בלבד. חברת התעופה ישראייר הודיעה על ביטול הטיסות שהיו מתוכננות לאיסטנבול מרמון, בעקבות חוסר ביקוש. גם חברת ארקיע, שהודיעה בעבר על כוונה להשיק טיסות לבטומי, חזרה בה בעקבות ביקוש נמוך מאוד לטיסות.
5 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
נמל תעופה רמון
(צילום: shutterstock)

השבוע: הקו מחיפה לקפריסין יוצא לדרך

חדשות משמחות יותר מגיעות השבוע מכיוון צפון. ביום חמישי תמריא טיסת הבכורה בקו החדש משדה התעופה בחיפה לקפריסין. חברות איסתא וישראייר החלו לשווק יחד חבילות נופש וטיסות ישירות משדה התעופה בחיפה ללרנקה ולפאפוס שבקפריסין. על הפרק: רכבת אווירית של שלוש טיסות ביום, שישה בימים בשבוע. הטיסות יבוצעו במטוסים קטנים, 37 מושבים, מסוג בומברדיה דאש 8 של חברת התעופה יוניברסל אייר שבסיסה במלטה.
שדה התעופה חיפה לא מקיים פעילות בינלאומית מאז שנת 2019, ומאז פרוץ מגפת הקורונה ב-2020 גם טיסות הפנים ארציות לאילת נפסקו. שדה התעופה בחיפה עלה כאחת האופציות לשדה משלים לנתב"ג או כשדה נוסף, עם אפשרות להאריך את המסלול לעבר הים כדי לאפשר למטוסים גדולים יותר לנחות בו על מנת שניתן יהיה לבצע טיסות לאיי המזרח התיכון וליעדים קרובים באגן הים התיכון.
5 צפייה בגלריה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
שדה התעופה בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)

עסקת ענק

חברת איירבוס הודיעה על הזמנת המטוסים הגדולה ביותר בהיסטוריה, זאת לדאבונם של המתחרים האמריקנים בואינג. נראה שהסלון האווירי שמתקיים בימים אלה בפריז מוצלח במיוחד עבור יצרנית המטוסים מאירופה שהודיעה על מספר עסקאות לרכש ביומיים האחרונים, כאשר הבולטת והדרמטית שבהם היא עסקה לרכישת 500 מטוסי A320 עבור חברת הלואו-קוסט ההודית אינדיגו (IndoGo).
5 צפייה בגלריה
איירבוס 320A של חברת אינדיגו
איירבוס 320A של חברת אינדיגו
איירבוס 320A של חברת אינדיגו
(צילום: Eko Budi Raharjo / Shutterstock)
לפי הודעת איירבוס, מדובר בעסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של התעופה המסחרית. ההזמנה מעלה את כמות ההזמנות הכוללת של חברת אינדיגו ל-1,330 מטוסים וממקמת אותה במעמד העתידי של החברה שמפעילה את צי האיירבוס A320 הגדול ביותר בעולם. לפי שעה, החברה לא פרסמה את עלות העסקה המדוברת.