2 צפייה בגלריה
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
מספר הנוסעים שעוברים בנתב"ג בכל יום ירד באופן חד במהלך המלחמה, את הנתון הזה רבים יודעים, אך כעת מתברר שהמלחמה בין ישראל לחמאס משפיעה על ענף התעופה העולמי כולו. על פי חברת ForwardKeys, שמתמחה באיסוף נתונים בענף התעופה ובניתוחם, מאז 7 באוקטובר נרשמה ירידה בהזמנת טיסות בינלאומיות ברחבי העולם, בעיקר ביבשת אמריקה, שם אנשים מבטלים נסיעות מתוכננות למזרח התיכון ואף ליעדים אחרים בעולם.
"המלחמה גרמה לאנשים לא לנסוע לאזור, אבל גם החלישה את הביטחון של הלקוחות בנסיעות לכל מקום אחר"
הביקוש לנסיעות ברחבי העולם ירד מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס נגד ישראל ב-7 באוקטובר שהובילה למלחמה. "המלחמה הזאת היא קטסטרופה שוברת לב וטרגדיה אנושית שכולנו רואים בכל יום על מסכי הטלוויזיה", אמר אוליבייר פונטי, סמנכ"ל בכיר בחברה, בהודעה שפרסם. "המלחמה גרמה לאנשים לא לנסוע לאזור, אבל גם החלישה את הביטחון של הלקוחות בנסיעות לכל מקום אחר".
הזמנת טיסות מאמריקה צנחה ב-10% בשלושת השבועות שלאחר 7 באוקטובר, בהשוואה למספר כרטיסי הטיסה שהונפקו בשלושת השבועות שקדמו למתקפה, כך על פי נתונים של חברת המחקר.
גם אנשים במזרח התיכון טסו פחות (ירידה של 9%) עם כרטיסי טיסה בינלאומיים שהונפקו באזור. במקביל, הזמנות של טיסות בינלאומית למזרח התיכון נחתכו ב-26% בשלושת השבועות שאחרי המתקפה.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג שומם בימי המלחמה
נתב"ג שומם בימי המלחמה
נתב"ג התרוקן, אבל כעת מתברר שהפגיעה היא גלובלית
(צילום: שאול גולן)
הזמנות של טיסות בינלאומיות ירדו ב-5% בכל האזורים בממוצע, נתון שהשפיע על ההתאוששות הגלובלית של התעופה הבינלאומית ממגפת הקורונה.
בחברה סיכמו את הנתונים בכך שציינו כי ב-6 באוקטובר תעשיית התעופה העולמית ברבעון האחרון של השנה הייתה בצפי להגיע לרמת התאוששות של 95% יחסית לרמות של 2019, ימי טרום הקורונה, אך נכון לסוף אוקטובר הצפי להתאוששות נסוג לרמה של 88%.