8 צפייה בגלריה
שמרו על קווי הרשת גם כאן: מלון בראון אילת
שמרו על קווי הרשת גם כאן: מלון בראון אילת
סצנת מלונות הבוטיק באילת מתרחבת. מלון בראון
(צילום: מקס קובלסקי)
צוות בידור על שפת הבריכה ובופה עצום - זה כל כך 2003, מלונות בוטיק וסיורים מיוחדים שיוצאים מהלובי - זה הדיבור של 2023. מאז ששדה התעופה יצא מלב מרכז התיירות של אילת, העיר השתנתה ונעלמה גם ההפרדה בין שני חלקיה - המקומיים והתיירותיים. השינוי הזה איפשר למלונות בוטיק ולהוסטלים להגיע אליה במטרה להיכנס למיינסטרים האילתי.

לראות את העתיד

"הרעיון באילת היה לבנות מלון שיהיה שונה מהחוויה שאת רגילה אליה", מסביר אלון ביכלר, מנכל קבוצת Stay, שפעילותה מתרכזת בעיקר בתל אביב ובירושלים. גם הוא שמע על המהפכה, והחליט למקם את המלון הבוטיקי של הרשת הרחק מהטיילת. ואכן, כשאנחנו חונים בחניית המלון, קצת קשה להיסגר באיזו עיר אנחנו נמצאים עכשיו, וזו בדיוק הייתה כוונת היזמים.
לקחנו מלון בוטיק אורבני מתל אביב עם מנוף ושמנו אותו במדבר
"מה שחווינו כילדים עדיין קיים בעיר, וזה בהחלט כיף עם הילדים, אבל לחופשה רומנטית עם בת הזוג זה נורא. כשהבנו שאילת משתנה ושנפתחים בה מלונות בוטיק רצינו גם, והבאנו את החוויה שלנו מהמרכז ומירושלים לפה, ופתחנו את Stay - מלון לזוגות בלבד וללא ילדים. מלון עם חדרים זוגיים שמציע חוויה בוטיקית מאוד ששונה מהחוויה שתקבלי כשתגיעי למפעל מלונאי עצום. הפקידים בקבלה יודעים מי את, הם מתקשרים אליך מהדרך ויודעים מה את אוהבת עוד לפני שהגעת. לקחנו מלון בוטיק אורבני מתל אביב עם מנוף ושמנו אותו במדבר".
8 צפייה בגלריה
בוטיק מחוץ לאזור התיירותי בעיר: מלון סטיי
בוטיק מחוץ לאזור התיירותי בעיר: מלון סטיי
בוטיק מחוץ לאזור התיירותי בעיר: מלון סטיי
(צילום: Stay Hospitality Group)
8 צפייה בגלריה
חדרים צבעוניים ומרעננים
חדרים צבעוניים ומרעננים
חדרים צבעוניים ומרעננים
(צילום: Stay Hospitality Group)
והוא צודק. אנחנו עולים בין הקומות ורואים את החדרים המאוד מפנקים והמעוצבים בצבעי תכלת, ורוד וחום. לכל פונקציה חשמלית יש מתג חכם כדי שתוכלו להתעצל ולנוח. על הגג, עם הנוף לעיר והמנופים שבאופק (לאו דווקא הרחוק) המעידים על תנופת הבנייה, נמצאים הבריכה הקטנטונת ובר האלכוהול.
"העיצוב הוא 'פיוצ'ר פרפקט'" מסביר המנכ"ל. "ניסיון לחקות את מה שרואים בעתיד. צורות עגולות, דברים נפוחים. חשבנו איך העתיד יראה ואיך תראה האסתטיקה שלו ויישמנו את זה עם צבעים שמזכירים את הרי אילת, וגם בחדרים יש צבעי שמיים, ים והרים".
במלון פחות מ-30 חדרים, בבוקר ובערב פועלת פה המסעדה "מאמו", "שהיא ה-מסעדה בעיר ויש בה ווייב טוב ואוכל מדהים", מסביר ביכלר, "וצמוד אלינו נמצא הלייט נייט בר ה'אלטר'. במהלך היום ימליצו על אטרקציות בעיר ביחס אישי. זו חוויה זוגית מדהימה בלי לשבור את הכיס גם ב'היי סיזן'".
ולמה התמקמתם דווקא פה?
"אין יותר מקומות על קו המים באילת, והמיקום שלנו בלב העיר קרוב לחיים האילתים המגניבים. יש פה חניה, ולהגיע מפה לחוף זה עניין של דקות".

גם למשפחות גדולות

נסיעה של כמה דקות משם ואנחנו במלון בראון Red Sea, אחד משלושה שרשת בראון מפעילה בעיר, ובהם גם הלייטהאוס במרכז שלום ששופץ, ויש עוד בבנייה. הסטייל? אחד לאחד כמו במלונות הרשת בתל אביב, כולל רמת התחזוקה. אפילו הריח זהה אך הלקוחות שונים.
8 צפייה בגלריה
מלון רד סי מרשת בראון
מלון רד סי מרשת בראון
מלון רד סי של רשת בראון
(צילום: מקס קובלסקי)
ב-Red Sea יש בעיקר משפחות שהגיעו ליהנות מהבריכה הבינונית בגודלה שבמלון, ומנופש במתכונת של חצי פנסיון, השונה מהמלונות בתל אביב ששולחים אותך לאכול בחוץ.
בראון היו בקטע של ארוחות בוקר במינימום, אבל הזמן עושה את שלו ואנחנו חייבים לתת פתרונות לתיירות פנים ולחשוב אחרת
"יש פה 170 חדרים", מסביר מנכ"ל מלונות בראון אילת, איציק אפללו. "המלון מותאם למשפחות גדולות שאוהבות את פעילויות התוכן שאנחנו מציעים, ואת מתכונת החצי פנסיון עם ארוחות הבוקר והערב".
זה לא בדיוק הקונספט במלונות אחרים של הרשת.
"נכון. בראון היו בקטע של ארוחות בוקר במינימום, אבל הזמן עושה את שלו ואנחנו חייבים לתת פתרונות לתיירות פנים ולחשוב אחרת. המלון הזה עובד כבר שנה, ולפניו היה פה מלון 'סנטרל פארק' שעבד על בסיס חצי פנסיון. אין לנו פה יותר מדי סוגי חדרים - וכולם מאוד מעוצבים בסגנון מדברי. גם הספריות המדוברות של בראון מקשטות את הלובי. יש עוד הרבה דברים לשפר ולעשות, כי בפועל אנחנו רק חצי שנה פה. אפשר להגיע למלון גם בקבוצות".
ומה לגבי המחירים?
"הם אפשריים לכל כיס גם בשיא העונה. כרגע בקיץ יש רק ישראלים, ואנחנו מחכים לתיירים מנובמבר עד מרץ. המלון כשר כדי שנדבר לכמה שיותר קהלים. 70 אחוז מהקהל מגיע בשביל הכשרות, אחרת הוא היה נוסע לחו"ל. יש פה זולה עם פינות ישיבה בצבעים מדבריים. עכשיו יש פה 500 אורחים ולא מרגישים אותם, נכון? יחסית למלון בסדר גודל כזה, שעדיין נחשב בוטיק, הכל מסודר ובפירוש ולא מרגישים את העומס. להרבה אנשים נמאס מצוותי הבידור, והם רוצים חוויה אחרת".
8 צפייה בגלריה
הבריכה במלון בראון לייטהאוס אילת
הבריכה במלון בראון לייטהאוס אילת
הבריכה במלון בראון לייטהאוס אילת
(צילום: אסף פינצ'וק)
8 צפייה בגלריה
מסעדת אייל שני במלון דברה בראון - השראה לגרסה האילתית
מסעדת אייל שני במלון דברה בראון - השראה לגרסה האילתית
מסעדת אייל שני במלון דברה בראון - השראה לגרסה האילתית
(צילום: אריאל אפרון)
את הלילה העברנו במלון בראון אילת הנמצא בסמוך ל"אייס מול". במלונות הרשת אוהבים לשתף פעולה עם שפים מובילים כמו מאיר אדוני ואייל שני, ובימים אלו נפתחה במלון מסעדת צ'נה (CENA), האחות הקטנה והכשרה של המסעדה התל אביבית הפועלת במלון בראון תיאודור רוטשילד. אין ספק שלהתארח במלון בוטיק, וליהנות ממסעדת הבית היושבת בלובי שלו היא חוויה שתקסום למי שמתגעגע לתל אביב למרות שהוא נופש בעיר הכי דרומית בארץ.

להתחבר לעיר

המלון הבא בסיור שלנו הוא לא מלון אלא הוסטל, וליתר דיוק "אברהם הוסטל", רשת כבר די ותיקה עם מספר סניפים ברחבי הארץ, שהמפורסם שבהם נמצא בדרום תל אביב. האווירה פה תקסום גם למי שאוהב לשפוך כסף ולהתפנק כשהוא בחופש.
הרעיון של "אברהם" זה הוסטל. לא מלון ולא אכסנייה. אם אני צריך לדייק את המוצר אז זה קודם כל הפוך מהכול כלול
הצבעוניות שולטת ויש פסלים שמעצביהם שאבו השראה מהים, כמו למשל מונומנט ענק של לוטרה התלוי במרכז החלל הגדול. החדרים מותאמים למשפחות, לזוגות, וגם ליחידים בחדר מעונות משותף. יש חדר אוכל ענק שבו תאכלו את ארוחת הבוקר מהבופה וגם להכין לעצמכם משהו לאורך היום. זהו הוסטל מגניב שמתאים בהחלט גם לילדים, ולא רק בגלל שיש בו בריכה מספקת למדי.
8 צפייה בגלריה
הכי הפוך מהכול כלול: אברהם הוסטל אילת
הכי הפוך מהכול כלול: אברהם הוסטל אילת
"הוסטל מגניב שמתאים גם לילדים"
(צילום: מאיה מימוני)
"הרעיון של 'אברהם' זה הוסטל", מתחיל עומר ארמוזה המנהל, "לא מלון ולא אכסנייה. אם אני צריך לדייק את המוצר אז זה קודם כל הפוך מהכול כלול. הרעיון הוא ליצור כמה שיותר שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים ועם מה שקורה בחוץ.
"בגלל זה אין פה ארוחת ערב, אלא רק בימי שישי בשביל חוויית הביחד. התפיסה שלנו היא תצאו החוצה, תהיו במסעדות, תלכו לחופים ותעשו פעילויות. אל תישארו פה ותכלאו את עצמכם. מבחינת חדרים ושירות זה שירות מלונאי לחלוטין וכל יום מנקים את החדרים. גם בתפוסה מלאה הכל מסודר ונקי.
מי קהל היעד שלכם?
"הוא משתנה כי אילת היא עיר עונתית. בקיץ מדובר בעיקר במשפחות מטיילות. משפחות שיודעות ליצור לעצמן תוכן, שמחפשות לצאת לים ולמדבר ולעשות פעילויות יחד. בנוסף, יש גם מטבח אורחים למי שחשוב לו אוכל כזה או אחר. עבור אלו שרוצים לחסוך כסף, יש פה מקרר, תנורים, כיריים ואת כל הכלים שצריך כדי להכין ארוחה לבד. ההוסטל מתאים למי שמחפש מקום טוב לישון בו שאפשר לשבת בערב על הבר עם אנשים כיפים, אבל גם לצאת ממנו לפעילות. אנחנו נותנים פה תוכן שמותאם לעונה".
כמו מה?
"הקיץ עשינו סיורי עששיות עם בית ספר שדה במדבר. פעילות יצירה, ערב סלסה קבוע, כל מיני דברים קורים. הרעיון הוא להזמין קהילה מקומית, אנשים מחפשים להגיע למקומות שבהם הם יפגשו אנשים אמיתיים מקומיים. אנחנו רוצים לראות תרבות ולא משהו תיירותי.
"אם אתה מרגיש שאתה נמצא רק עם תיירים אתה מתבאס, והעניין פה הוא לא רק שנשלח אנשים למסעדות, אלא ניצור מפגש בין המקומיים לבין התיירים".
ארמוזה מספר למשל כי בשבוע שעבר היה בזאר של אמנים מאילת ומחבל איילות - שוק מקורה עם 23 דוכנים שמכרו בעיקר יצירות אמנות וחפצי יד שניה. "זה עבד מדהים. חצי מהאנשים היו מההוסטל וחלק היו מהסביבה. בכל חדר יש יצירת אמנות שצוירה בו, מעבר לכל מיני דברים שתלויים פה. החלל בכניסה הוא גלריה של אמנים אילתים שמתחלפת כל כמה חודשים. הרעיון הוא כמה שיותר לחבר".
מהם סוגי החדרים שיש פה?
"יש פה מאה חדרים שמיועדים למשפחות, וגם חדרי מעונות בעיקר לחבר'ה צעירים. החדרים המשפחתיים מיועדים לזוג פלוס שלושה. מותר לבוא לפה רק מגיל 18. אם לא, חייבים הורה מלווה. המחירים מתחילים ב-450-300 שקל לזוג ללילה. מיטה בדורמס עולה 135 שקל כולל ארוחת בוקר. ארוחת בוקר עולה 35 שקל. היא פשוטה אבל ממש אחלה".

סוויטה עם ג'קוזי

המלון האחרון הוא מלון PLAY, מרשת המלונות המוכרת הפועלת ברחבי ישראל. הוא נמצא על הטיילת, בסמוך לקניון הים האדום. המלון מציע מחירים גמישים, מגוון פעילויות בחדר שיתופי וכמובן, בריכה מפנקת. יש גם מסעדה יפנית חדשה ומצולחת שאליה מגיעים תיירים ומקומיים, הנהנים גם מציורי הקיר המרהיבים.
8 צפייה בגלריה
חידשו את מלון סוליי מהיסוד  - מלון פליי
חידשו את מלון סוליי מהיסוד  - מלון פליי
חידשו את מלון סוליי מהיסוד - מלון פליי
(צילום: אסף פינצ'וק)
את הסיור במלון מובילה ענבל אברהם, מנהלת המכירות של הרשת: "המלון נבנה על הריסות מלון סוליי. יש בו 12 סוויטות בקומה רביעית ולשתיים מהן יש ג'קוזי. בקומות השנייה והשלישית יש חדרים פשוטים יותר, אבל גם הם חדרי בוטיק. גם תיירים מגיעים לפה והמון זוגות ללא ילדים.
ומה מחיר התענוג?
"סוויטה לשני לילות כולל ארוחת בוקר בסוף השבוע תעלה 4,000 שקל. בשיא העונה זוג ישלם על חדר רגיל 3,000 שקל. האזור שלנו, איפה שהיה שדה התעופה, הולך להיות הכי חם באילת, פארק שלם של אטרקציות, רכבלים, גלגל ענק הכי גדול בארץ, קרטינג, ואנחנו מזמינים את כולם".
הכותבת הייתה אורחת של תאגיד התיירות אילת