"בקרו בישראל עכשיו וגלו שהמדינה נמצאת בשינוי מתמיד, ועדיין, באופן אירוני, ההפגנות השבועיות נגד התוכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרפורמה במערכת המשפט והחלשת בית המשפט העליון הפכו לסוג של אטרקציה תיירותית. בעיקר בתל אביב, שם מבקרים צופים במוצאי שבת עם מזג אוויר נעים בים של דגלי ישראל שוטפים את הרחובות בעוד המפגינים צועקים ושרים בהפגנות".
העיתונאית הבריטית אנג'לה אפשטיין פרסמה כתבה נרחבת ב"דיילי מייל" ובה סיפרה על חופשת הקיץ שלה בישראל. בין תיאור של ים המלח, לפרטים על האטרקציות באילת, הקדישה הכתבת הבריטית חלק משמעותי בכתבה להפגנות הענק המתמשכות נגד ההפיכה המשפטית.
"יש אווירת קרנבל, כל כך הרבה אחווה", כתבה אפשטיין. "אלה פשוט אנשים שמפגינים עבור הקולות שלהם. זאת התכנסות חברתית אחת גדולה, כמו שהישראלים אוהבים. גיסתי, פיונה, שביקרה לאחרונה בישראל אמרה לי: 'זאת הסיבה שהתיירים אוהבים להגיע ולצפות'. בהינתן שתל אביב היא אחת מהערים היקרות בעולם, זה בידור חינם".
2 צפייה בגלריה
מפגינים ומפגינות בקפלן תל אביב
מפגינים ומפגינות בקפלן תל אביב
ההפגנה אמש בתל אביב
(צילום: גיתי פלטי)
הכתבה בעיתון ה"דיילי מייל"

בכתבה אפשטיין מתחה ביקורת על הנהיגה של הישראלים, ועשתה זאת בעוקצנות בריטית מאופקת. "הנהגים בישראל פועלים על פי העיקרון של 'לא להביט במראה או לאותת לפני תמרונים'", כתבה. "הנהג שלנו נתן לנו תקציר היסטורי של המצב הנוכחי, שהסתיים בכך שתיאר את ראש הממשלה כמשוגע".
אפשטיין הוסיפה וכתבה: "ישראל היא גם מקום עם קבלת פנים מוחשית. האנשים סקרנים, ישירים ונרגשים לגמרי מכך שאת רוצה לבקר במדינתם. 'את ממנצ'סטר, כמו מנצ'סטר יונייטד?', תהה אבי, מלצר מקסים שפגשתי. 'זה פשוט מקום של כדורגל וגשם, לא? כל כך טוב יותר להיות פה'".
ואיך הייתה החופשה עצמה? התחנה הראשונה של אפשטיין הייתה תל אביב-יפו, לאחר מכן ביקרה בקיסריה, בים המלח ובמצדה. את החופשה סיימה באילת, שם, בין היתר, הפליגה בסירה עם תחתית שקופה.
"ישראל עשויה להיות מדינה עם אופי ופוליטיקה סוערת", סיכמה, "אבל שלושת הימים שלה מאפשרים להירגע וליהנות משפע ומעושר טבעי ברמות הגבוהות ביותר. כפי שהמקומיים היו אומרים: "למה לא?".
זו לא הפעם הראשונה שהפגנות הענק בישראל מגיעות גם למדורי התיירות בעולם. בחודש יוני צילום של הפגנה בקפלן זכה במקום הראשון בתחרות צילומי הרחפן הבינלאומית היוקרתית Drone Photo Awards 2023. הצלם הזוכה, אור אדר (38) מתל אביב, אמר אז ל-ynet כי צילם את התמונה, שכותרתה "חובה להתנגד" (Must resist), בהפגנה בקפלן ב-5 במרץ. "אני מתעד את המלחמה על הדמוקרטיה ממבט הרחפן", אמר אור, נווט קרב לשעבר בחיל האוויר. "אני מרגיש שאני כוח הסיוע האווירי של המחאה".
2 צפייה בגלריה
הצילום הזוכה בתחרות Drone Photo Awards 2023
הצילום הזוכה בתחרות Drone Photo Awards 2023
הצילום הזוכה בתחרות Drone Photo Awards 2023
(Or Adar / Drone Photo Awards 2023)