ביום שלישי הקרוב, החל משעה 12:00 לאחר טקס יום הזיכרון המרכזי בהר הרצל, ובכל חמש דקות, יקיימו מדריכי עמותת מסע ישראלי הדרכות מסודרות בהר, ללא עלות, שבמהלכן יסיירו בין הקברים והאנדרטאות יספרו את סיפורם של הנופלים.

הרעיון שעומד מאחורי הסיורים הוא יוזמה של ידידיה מילר, מדריך ורכז בעמותה, שמבקר בהר ביום הזיכרון כבר כמה שנים. ידידיה הבחין בכך שלאחר הטקס נשארים בהר הרצל אלפים רבים של אנשים שמחפשים להתחבר ליום העצוב בדרך כלשהי ומתחילים לשוטט בין הקברים ובין האנדרטאות, אבל אין סיור או פעילות מסודרת שיובילו אותם ויתווכו להם את הנושא.
בשיחה עם ynet radio סיפר מילר: "אני זוכר את עצמי כתיכוניסט מגיע להר הרצל, מסתכל על הקברים מסביב, וכשמסתיים הטקס אין לי כל כך מה לעשות עם עצמי, ואני מחפש מה לעשות, אבל אני לא כל כך מכיר את ההר, והר הרצל הוא מקום מאוד מסובך, וכבר אז חשבתי, 'חבל שאין סיורים בהר הרצל'. לפני שנה וחצי באתי למנהל שלי והצעתי לו את הרעיון".
2 צפייה בגלריה
מדריכי מסע ישראל מתכוננים להדרכות
מדריכי מסע ישראל מתכוננים להדרכות
מדריכי מסע ישראל מתכוננים להדרכות
(צילום באדיבות עמותת מסע ישראלי)
המדריכים של מסע ישראלי מכירים היטב את ההר כי המסלול של המסע שהם מעבירים לתלמידי בתי הספר עובר שם למשך כמה שעות במסגרת יום "אני והמדינה".
בשנה שעברה היוזמה פעלה בפעם הראשונה והייתה היענות גדולה, גם של מדריכים מתנדבים וגם של אנשים שמעוניינים בהדרכה. השנה הוחלט להוציא את היוזמה לפועל בפעם השנייה וכל מי רוצה יכול להירשם דרך האתר של מסע ישראלי, דרך פוסט בפייסבוק של הארגון ויש גם הודעת ווטס אפ שרצה בין המון קבוצות.
2 צפייה בגלריה
עומדים בצפירה בהר הרצל
עומדים בצפירה בהר הרצל
עומדים בצפירה בהר הרצל
(צילום: AFP)
מה כוללים הסיורים? יש סיור מובנה שהועבר למדריכים, בין היתר דרך האנדרטאות, אבל הארגון נותן יד חופשית למדריכים לסטות מהמסלול ולהגיע למקומות שחשובים להם.
מסלול ההדרכה כולל את אנדרטת חללי הרובע, צוללת דקר, חלקת ששת הימים, גן הנעדרים, סיפורי ניצולות שואה שהפכו ללוחמות, סיפור כפר עציון והל"ה, מבצע קדש, קרב הקסטל ואנדרטת הצבא האדום. בתוך המסלול שזורים גם סיפורים של חללים מתקופות שונות.
להרשמה לסיורים - הקליקו.
לניווט אל המקום שממנו יוצאים הסיורים - הקליקו.