אלון דאי חצה ראשון את קו הסיום במסלול ריקרדו טורמו בוולנסיה, ספרד. מי שרשם על שמו את אליפות הנסקאר האירופית שלוש פעמים עד עתה, החנה את השברולט קמארו שלו ב"שדרת הניצחון", סחוט אך מאושר, מסיים את סוף השבוע הראשון של האליפות ל-2022 עם ניצחון ומקום רביעי במקצה שנערך יום קודם לכן. "ואז אמרו לי חכה, יש בעיה", סיפר דאי ל-ynet. "השופטים קבעו שזינקת מוקדם מדי, ואתה מקבל עונש 'תוספת זמן' של 10 שניות, שמוריד אותך למקום הרביעי. הופתעתי מאוד. ידעתי שזינקתי כחוק".
1 צפייה בגלריה
(סטפן אזמרד)
בינתיים חגג על הפודיום ניקולא רוקו האיטלקי, ואלון זומן ללשכת שופטי המירוץ, עם ראשי קבוצת PK קארספורט. תקנון ליגת הנסקאר קובע שהזינוק מתחיל ברגע שהמוביל מאיץ ראשון, ואז נדלק האור הירוק ברמזור. צילומי הזינוק הראו שדאי זינק מהמקום השני, עוד לפני שרוקו המוביל החל להאיץ.
ולדאי היה הסבר לכך: "הייתה טעות אנוש של המזניק, שהדליק את האור הירוק עוד לפני שהמוביל זינק. באותו זמן לא יכולתי לראות את המוביל שנמצא ממש לימיני ולוודא שגם הוא זינק, לפני הרמזור. ובכלל, ברגע שהאור הירוק נדלק הייתי חייב לזנק. אני הרי לא יכול לדעת למה המוביל לא מזנק. אולי טעה בהילוך, אולי הוא סובל מתקלה".
השופטים לא החליטו מיד ונטו שלא לקבל את דברי דאי, אך לאחר שראשי קבוצתו איימו כי יערערו לבית הדין של הפדרציה הבינלאומית לספורט מוטורי, ה-FIA, החליטו לבחון שוב את הדברים והשתכנעו כי דאי צודק. זו הייתה אגב היתקלות שנייה בסוף השבוע של דאי עם צוות השיפוט, לאחר שבשבת פסלו כמה מההקפות המהירות ביותר שהשיג בטענה כי חרג מתחומי המסלול בניגוד לתקנות.
"כבר לא היה לי כוח להתווכח", מספר דאי, שמצא את עצמו מזנק כמעט מסוף הטור, מהמקום ה-16. בסיום המירוץ הוא כבר דורג רביעי אחרי תצוגה הירואית. "פעמיים הכניסו מכונית קוצבת בגלל תאונות, מה שמקבע את המירוץ, ומונע עקיפות, אחרת הייתי יכול לנצח כבר אתמול".
דאי, שהתארס בשבוע שעבר לבת זוגו גיל לוין, כתבת ומבזקנית בחדשות 13, חזר השנה לקבוצה הבלגית שעימה זכה באליפות ב-2020, בשנה הראשונה של הקורונה. "זה מאוד מרגש, כבר לא הקבוצה האיטלקית שבה כמעט אף אחד לא מדבר אנגלית, אלא קבוצה שממש חייתי איתה בגלל הקורונה, שלא יכולתי לחזור לארץ. זו מתנה גדולה להתחיל ככה את העונה".
ואת הגביע קיבלת?
"זה מצחיק, בגלל ערעורים על החלטות השופטים, גם אני וגם ג'יאנמרקו אקרולי שסיים שני - וגם חטף בתחילה 'קנס זמן' שאחר-כך בוטל - לא היינו על הפודיום בסיום. הגביע שלי נסע בינתיים עם ניקולו רוקה הביתה לאיטליה, אני אקבל אותו בהמשך".
דאי מדורג כעת שני באליפות, כאשר רוקה מקדים אותו בנקודה אחת עם ניצחון בשבת ומקום שלישי ביום ראשון. המירוץ הבא: ב-11-12 ביוני בברדנס האץ', בבריטניה.
במקביל להישגו המרשים שלך דאי, גם הרוכבת רן יוחאי עשתה חיל. יוחאי שמתחרה באליפות ימאהה R3, סיימה בסוף השבוע במקום השני בקטגוריית הנשים במירוץ שנערך במיזאנו, איטליה, ושלישית בקטגוריית הרוכבות בגילאי 19-23.