בקצרה:
  • אליפות העולם בראלי עוברת למנוע היברידי
  • תערובות בנזין-חשמל תעניק כ-500 כ"ס
  • המירוץ הראשון: סוף השבוע הקרוב במונקו
סיוע חשמלי: העונה הקרובה תהיה הפעם ה-50 בה נערכת ה-WRC, אליפות העולם בראלי, מסבבי המירוץ הוותיקים בהיסטוריה של הספורט המוטורי. ועם הבדל מהותי בהשוואה לכמעט כל קטגוריית מירוץ אחרת - הקרבה פיזית בין הצופים לנהגים וכלי תקיפת המסלול בו הם נוהגים. אין כאן יציעים מסודרים, אין גדרות הפרדה מגינות ומוסך הטיפולים הוא בעצם אוהל. לאורך השנים עבר הסבב שינויים אינספור במטרה להפוך אותו למעניין ותחרותי, אך נראה כי למרות כל המאמצים, הוא לא נתפס זוהר כבעבר. אולי כעת, עם מעבר למערכות הנעה היברידיות משולבות חשמל.
שלוש קבוצות מתחרות - טויוטה, יונדאי ופורד - יעשו שימוש במנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר מאשתקד, אליו יחובר מנוע חשמלי זהה לכל הקבוצות (136 כ"ס) שיעמיד את ההספק המשולב על כ-500 כ"ס. גם סוללת ה-3.9 קוט"ש תהיה זהה לכל הקבוצות, כך גם מערכת הבלימה הרגנרטיבית והאפשרות לטעינה דרך שקע.
מה עוד צריך לדעת: שינויים נוספים בוצעו בתקנות על מנת להפוך את המכוניות לשוות יותר מבחינת המערכות המכאניות, באופן שיגביר את התחרותיות. כבסיס תשמש שלדת צינורות, ולא של דגם בייצור סדרתי. מערכת ההנעה כוללת תיבת חמישה הילוכים עם בורר, לעומת שישה יחסים עם מנופים מאחורי ההגה בעבר. התקנות גם מאפשרות רק שש החלפות תיבת הילוכים לכל צוות במהלך עונה שלמה.
מערכת ההנעה הכפולה תהיה ללא דיפרנציאל מרכזי אקטיבי, המיתלים פחות מתוחכמים מאלו בהם צוידו מכוניות המירוץ בעבר, מהלך המתלה יהיה קצר יותר ומערכת מסיטי האוויר והכנפונים שמעניקים כוח הצמדה, יהיו פשוטים יותר.