בקצרה:
  • מצטרפת חדשה למשפחת i של ב.מ.וו - סדרה 5
  • צמצום הוצאות: עדיין על בסיס פלטפורמת דור קודם
  • תגיע ארצה בתחילת 2024, ההיברידיות באמצע השנה
50 גוונים של ירוק: ב.מ.וו הציגה דור חדש לסדרה 5, כעת גם עם מערכות הנעה מחושמלות - מהיברידי-מתון ועד חשמל-מלא. מחפשים מערכת הנעה קלאסית עם מנוע בעל שש בוכנות? יש כזאת, אבל רק כחלק ממערכת היברידית.
הדור החדש הוא השמיני בשושלת של מכונית הסלון ומכונה G60 (החליף את G30 מ-2016) ונשען על אותה פלטפורמה (CLAR) של הדור הפורש - תשתית המיועדת לשרת מנועי בעירה פנימית, אך גם מערכות הנעה היברידיות וגרסאות חשמליות לאחר הסבה מתאימה. לדברי ב.מ.וו, רק בעוד כשנתיים היא צפויה להתחיל להשתמש בתשתית חדשה (פלטפורמת 'ניו קלאס') שתהיה ממוקדת למערכת הנעה חשמלית לגמרי.
למרות הרצפה הדומה, ממדי הדור החדש גדולים מבעבר: בסיס הגלגלים גדל ב-2 ס"מ לעומת הדור היוצא (299.5 ס"מ), המרכב ארוך ב-10 ס"מ (506 ס"מ), היא רחבה יותר ב-3 ס"מ (190 ס"מ), גבוהה מבעבר ב-3.5 ס"מ (151.5 ס"מ) ועם מפשקי סרנים גדולים יותר מלפנים ומאחור - ב-8.5 ס"מ משמעותיים.
מפרט טכני מלא פורסם בינתיים רק לגרסאות ה'רגילות' (בנזין, דיזל) ולחשמליות; אלה של ההיברידיות-הנטענות לא פורסם, וממילא הן צפויות להגיע לייצור רק באמצע 2024. בינתיים, השוואה בין-דורית של גרסה 520i, מגלה כי המשקל העצמי עלה בכ-115 ק"ג ומקדם הגרר הורע (0.24cd, לעומת 0.23 קודם; לגרסאות הנעה אחורית). בנוסף, לתא המטען (520 ליטר) ולמיכל הדלק (60 ליטר) נפח קטן מבעבר. גרסת סטיישן תוצג באמצע 2024.
מערכות ההנעה עברו חידוש - על פי היצרנית, גם מנועי הבעירה הפנימית וגם תיבת ההילוכים הם מדור חדש, למרות שלמנועים אותם נתוני קדח ומהלך ולמרות שלתיבת ההילוכים אותם יחסי העברה. כמו בדור היוצא, מערכת ההנעה הבסיסית - טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 190 כ"ס - תוצע עם מערך היברידי מתון (48 וולט). עם זאת, שלא כבעבר, בגרסת הבנזין המיועדת לשוק האירופי יש מערכת 48 וולט בתכנון חדש, עם מנוע חשמלי בתוך תיבת ההילוכים (ISG).
שתי הגרסאות ההיברידיות-נטענות מבוססות על מנועי טורבו-בנזין בלבד - 530e עם מנוע 2.0 ליטר והספק כולל של 299 כ"ס, 550e עם מנוע 3.0 ליטר, הספק כולל של 489 כ"ס. לשתיהן מנועים חשמליים חזקים מבעבר, כאשר ל-550e מנוע חשמלי חזק ביחס לזה שב-530e והיא מצוידת בהנעה כפולה.
לשתי הגרסאות אותה סוללה, עם קיבולת אנרגיה גדולה משמעותית מבעבר - 19.4 קוט״ש, במקום 12. כושר הטעינה שלה עדיף, אך עדיין ב-AC בלבד וללא התאמה לתשתית תלת-פאזית. טווח הנסיעה הנקי-מזיהום של שתי הגרסאות נע סביב 90 ק״מ, כאשר 530e יכולה לעבור עד 101 ק״מ ללא זיהום.
אין ספק כי המסקרנות מכולן הן החשמליות, שישווקו תחת השם i5 וראשית בשתי גרסאות: 40e ו-M60. לשתיהן אותה סוללה - בקיבולת 81.2 קוט"ש - אך ל-40 מנוע יחיד (313 כ"ס) והנעה אחורית, בעוד של-M60 שני מנועים (601 כ"ס) והנעה כפולה.
טווח הנסיעה ב-40 מגיע עד 582 ק"מ, לעומת 516 ק"מ לכל היותר ב-M60 - הבדל שנובע, בין היתר, ממקדם הגרר: 0.23 ב-40e, לעומת 0.25 ב-M60. בזמני ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ההבדלים גדולים - 6 שניות ב-40e, לעומת 3.8 שניות ב-M60. שתי הגרסאות תומכות בטעינה תלת-פאזית (עם אפשרות ל-22 קילוואט) ועד 205 קילוואט בטעינה מהירה (DC).
סביבת הנהג עדכנית ומיישרת קו עם דגמי ב.מ.וו מהדור האחרון, כולל קונסולה קדמית דומה לזה של סדרה 7, כולל תאורת אווירה ייחודית ושני צגים בגודל "12.3 (לוח מחוונים) ו-"14.9 למולטימדיה.