לאור הנחייתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן בשבתות, עולה כעת מירושלים דרישה מקבילה. יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים, אומר היום (ה') כי "אסור לשכוח את מי שגרים מחוץ למדינת תל אביב. הביקוש בירושלים לתחבורה ציבורית בשבתות גדול בהרבה מזה שבגוש דן".
1 צפייה בגלריה
 יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים
 יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים
יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים
הדרישה לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בירושלים גם בשבתות התבצעה באמצעות מכתב ששלח חביליו אל שרת התחבורה, ובו הוא מציין כי הדרישה מבוססת על גודל האוכלוסיה הרלוונטית לחישוב נתוני הביקוש וההיצע: בבירת ישראל יש כמיליון תושבים, שליש מהם אינו יהודים. בנוסף, כשליש מתושביה היהודים של ירושלים אינם שומרי שבת. בנוסף לאלה תעניק רכבת קלה בשבת פתרון גם למבקרים בעיר, מהארץ ומחו"ל.
"מדובר פה בראש ובראשונה בסיפור של צדק חברתי, ולא בסוגיה תחבורתית. היום מתקיימת מציאות אבסורדית בה מדי שבת יש כחצי מיליון ירושלמים וירושלמיות שנאלצים להישאר בבית או להתנייד באמצעות מוניות יקרות או רכב פרטי. בהם חילוניים, מסורתיים, תיירים, ומעל 300 אלף ערביי מזרח העיר, שיום המנוחה שלהם בכלל לא חל בשבת.
"הצורך החברתי בשינוי המציאות ברור, וגם מבחינה דתית אין ספק שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת תצמצם בהרבה את חילול השבת ברחבי ירושלים. אני מקווה ששרת התחבורה תשקול את פנייתי ותפעל בהתאם", דברי חביליו.