רוצים לקחת רכבת מהשדה? רק בכסף: לעשרות האלפים שנחתו אתמול (ג') בנמל התעופה בן גוריון והחליטו לוותר על מוניות יקרות (ועל הכאוס המלווה בפעילותן בשדה), המתינה הפתעה רעה. במשך שעות ארוכות לא אפשרו מכונות רכבת ישראל להנפיק כרטיסים באשראי, אלא רק במזומן. חלק מהעמדות הושבתו לגמרי.
גולשים דיווחו ל-ynet כי עם הגיעם לתחנה ביקשו לרכוש כרטיס, אך נתקלו במסך המראה על תקלה ברוב המכשירים. רק באחד מהם, בו משלמים במזומן, ניתן היה לרכוש כרטיס נסיעה. יש לציין כי ברכבת טוענים שהתקלה הייתה זמנית ולמשך מספר שעות בלבד, אך היא התרחשה באחד הימים העמוסים בשנה בשדה התעופה, עם מספר גדול במיוחד של טיסות שהחזירו רבים מחופשות בחו״ל לקראת שנת הלימודים המתחילה מחר, בהם משפחות רבות.
דוד שחזר מאירופה סיפר ל-ynet על התסכול של רבים. ״זה פשוט לא ייאמן. אתה חוזר ארצה אחרי כמה ימים במספר מדינות אירופיות ומגלה את הפער הגדול בין הצהרות של שרת התחבורה על שיפור השירות לבין המציאות. עברתי בארבע מדינות שונות לצורך עבודה והשתמשתי רק בתחבורה ציבורית רכבתית ביציאה משדות התעופה.
"בכול המדינות השירות היה מעולה כמו שאפשר לצפות. שילוט מאוד ברור לכל אורך הדרך, רכישת כרטיסים פשוטה ומהירה, סייענים לנוסעים מבולבלים ובאופן כללי גישה שממש מזמינה לוותר על מונית, לחסוף כסף ולהפחית זיהום. במשך מספר ימים יצא לי לעבור על פני עשרות מכונות כרטיסים. לא ראיתי אפילו אחת תקולה. את התשלום בכולן אפשר היה לעשות במזומן, כרטיס אשראי, באמצעות הסלולר. בכל דרך.
"ואז אתה מגיע הביתה ויוצא החוצה. קודם כל, למה לא העמידו את המכונות בתוך הטרמינל הממוזג והנעים כמו בכל מדינה, ובחרו להציב אותן בחוץ בין המוני אנשים שנדחקים למוניות, לחניה, לממתינים להם? לא ברור. אחר כך מגלים ששלוש מארבע המכונות תקולות. רק אחת תקינה, אבל היא מקבלת רק מזומן. הייתה מצפה שיהיו שם עובדים שינסו לתקן את התקלה או לעזור לנוסעים, אבל אף אחד לא היה בשטח.
"אז בחזרה לטרמינל, שם יש כספומט ותור ענק של אנשים שאין להם ברירה וכך גם באשנב. ברור שאפשר לעשות כרטיסי רב קו ומינויים שונים, אבל מה יעשו עם זה תיירים?
"אז מה שווים כל הדיבורים והמיליארדים שמשקיעים ברכבת אם בסוף זה נופל על תחזוקה לקויה וחוסר אכפתיות? מה שווים קרונות חדשים אם בסוף הם לא בגובה המתאים לרציף? צריך להסביר למיכאלי משהו שכל בר דעת מבין. השרשרת חזקה כמו החוליה החלשה שבה. והשירות בתחבורה הציבורית זו חוליה כל כך חלשה שכמעט ולא קיימת״.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: ״בתחנת נתב"ג פרוסות שש מכונות לממכר כרטיסים ומתוכן בשתיים אפשר לרכוש באשראי. בתחנה מוצבים דיילי שירות לסיוע לנוסעים המעוניינים לרכוש באמצעות המכונות. לצד זאת קיימות קופות מאוישות ומגוון אפשרויות כירטוס מתקדמות באמצעות הסלולר או כרטיס הרב קו״.