האם סוף העולם מתקרב? אז החדשות הפחות טובות: שכן, אבל החדשות הטובות הן שיש מישהו שיודע מתי זה יקרה.
המדען מאט קפלן חישב מתי היקום ייגמר וסוף העולם יגיע. אז מתי אתם שואלים? במהלך "טריליון השנים הבאות". קפלן, פיזיקאי במקצועו, מכנה את התהליך שיתרחש כמכת חום שתגרום למוות, כשהיקום יהיה ברובו חורים שחורים וכוכבים שרופים שיתפוצצו ככל שיהיו צפופים יותר, ויהפכו לסופרנובה, שככל הנראה תהיה האחרונה שתתרחש אי פעם.
היקום על פי התחזיות הללו, יהיה ריק ענק ובלתי ניתן לזיהוי. עד אז, כך זה נראה, יעבור הרבה הרבה זמן.
2 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(צילום: University of Oxford)
קפלן הדגיש כי 1% מהכוכבים יתפוצצו ו-99% הנותרים יהפכו לננסים שחורים. על-פי ויקיפדיה, ננס שחור הוא סוג של כוכב היפותטי ביקום. זה צפוי להיות מצבו הסופי של ננס לבן, לאחר שהפסיק לפלוט קרינה (כלומר אינו פולט עוד אור וחום) עקב התקררות הדרגתית. כיום אין ננסים שחורים ביקום, כיוון שנדרש זמן רב מאוד כדי שהם ייוצרו.
ועכשיו למה שאפשר לכנות הפקה יוקרתית, וזה קורה כשהפנדה המבוגרת בעולם חוגגת יום הולדת.
2 צפייה בגלריה
הפנדה בת 38
הפנדה בת 38
הפנדה בת 38
(צילום: רויטרס)
עוגת פירות ענקית, במבוק לקינוח, שירי יום הולדת ומסיבה והכל לציון יום הולדתה ה-38 של צ'ינצ'ינג הפנדה הכי קשישה - שחגגה השבוע בגן החיות בדרום מערב סין, בשנות אדם נחשבת צ'יצנצינג בערך בת 110 ל-140, מה שאומר שאולי כדאי להירגע עם המתוקים.
האמת שבגזרה הזאת, צ'ינצ'ינג בסדר, בזכות המטפלים שלה, היא מצליחה לשמור על דיאטה ומשקל תקין. וזו אחת הסיבות שבזכותן הצליחה להגיע לגיל "המופלג". שיהיה במזל טוב.
ולסיום, קחו הרבה אוויר. מרים משקולות רוסי שבר שיא גינס בהרמת משקולות - מתחת למים. הוא הרים משקולות של 110 קילוגרמים, 76 פעמים לפני שעלה לקחת אוויר!
ויטאלי ויצ'ר מטומסק ברוסיה התאמן במשך חודשים עד ששבר את השיא באגם ביום חמישי האחרון. הוא שילב את שני התחביבים שלו: צלילה חופשית והרמת משקולות, כך קטף את התואר הנכסף, מאמריקני בשם גרג ויטשטוק, שהחזיק בשיא הקודם.