על שלושה זימוני בכורה הכריז מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, לקראת המשחקים נגד סקוטלנד ומולדובה, אך אין ספק שהמפתיע מכולם היה זה של גוני נאור, קשרה של העולה החדשה לליגת העל, הפועל ירושלים.
בצד האדום של הבירה נדהמו מהקריאה לנאור לסגל, לאו דווקא בגלל היכולת, אלא בעיקר מכיוון שמדובר בשחקן הראשון מאז 1998 שמוזמן מהקבוצה לנבחרת הבוגרת אחרי שהאחרונים היו אסי טובי ומוטי אוחיון.
5 צפייה בגלריה
גוני נאור
גוני נאור
היסטוריה בהפועל ירושלים. גוני נאור
(צילום: עוז מועלם)
הרמת הגבה, שלבטח לוותה מצד כל אוהד כדורגל ישראלי, מובנת. בכל זאת, ככה זה כשלא רבים הכירו את שמו של הקשר האחורי עד הקיץ האחרון, אך יש מי שחושב שהזימון הוא לא רק בשביל החוויה.
"אם גוני לא היה שחקן כדורגל הוא היה טייס", מספר עליו ליאור זדה, שהיה המאמן הראשון שנתן לו את הקרדיט בינואר 2018, אז עדיין תחת השם הפועל קטמון. זה קרה לאחר שנאור כיכב בקבוצת הנוער שעלתה לליגה הלאומית. "הוא אחד שעובד קשה, לומד בצורה מהירה ויוצא דופן מבחינה מנטלית. הדברים האלו גורמים לו מבחינה מקצועית להשתפר כל הזמן ולהשתדרג".
5 צפייה בגלריה
גוני נאור חוגג
גוני נאור חוגג
"גוני נאור עובד קשה ולומד בצורה מהירה"
(צילום: עוז מועלם)
נאור (22), תושב המועצה האזורית הר אדר המרוחקת כ-10 דקות נסיעה מירושלים, חלם לשחק בעיר, אבל דווקא בצד הצהוב של בית"ר. בגיל 8 הוא החל להתאמן בקבוצת הילדים של בית"ר, בתקופה בה הקבוצה הבוגרת שלה הייתה הטובה בארץ. אחרי שבע שנים עבר לנערים של מכבי תל אביב שהתרשמה ממנו, אך המאבק על המקום בהרכב גרם לו לחזור הבייתה, אל המועדון אולי הכי ביתי שיש לכדורגל הישראלי להציע, קבוצת האוהדים מהצד האדום של העיר.
נאור מסמל את כל מה שיש בהפועל ירושלים הנוכחית, בין אם מדובר באהבת האדם שלו, בין אם בגיל הצעיר וגם במנהיגות אותה הוא לא מפחד לקחת. בכל רגע נתון הוא מנווט את יתר חבריו לקבוצה על הדשא, ממש כמו קפטן שמנסה להציל את הספינה.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
לאוהדי הפועל ירושלים יש סיבה לגאווה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחת הדוגמאות לכך התרחשה בדרבי הראשון בגביע הטוטו העונה. רגע אחרי שכבש את שער הניצחון בסוג של "נקמה" ספורטיבית מול קבוצת האם, הוא רץ להקדיש את הגול לחברו לקבוצה, סהר בראון, שנפצע וסיים את העונה עוד לפני שהתחילה.
הקפטן הצעיר ביותר בליגת העל, שגם מגיעה מהקבוצה הצעירה ביותר (ממוצע גילאים של 23.4), נחשב למנהיג לא רק על המגרש. לאחרונה הוא הועבר לעמדת הבלם הקדמי במערך שלושת הבלמים של זיו אריה, שכנראה גרם לרוטנשטיינר לרשום אותו בפנקס. הוא גם נחשב למנהיג בחדר הלבשה שכולם מתחברים אליו. "גוני הוא אחד השחקנים הכי אינטליגנטים שיצא לי לפגוש, ילד מדהים ומסוג האנשים שתמיד תתחבר אליהם", טוען שי מושל, ששיחק איתו בעונתו הראשונה בקבוצה.
5 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה העביר את נאור לעמדת הבלם
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר התרשם מהביצועים של גוני נאור
(צילום: עוז מועלם)
הזימון של הצעיר, שמגיע כמעט לכל פגישה עם האוהדים ולוקח חלק בפעילויות המועדון, מצטרף לשחקן בית נוסף, הבלם נועם מלמוד שכבר לקח חלק במשחקי הנבחרת הצעירה שהתחילה מצוין את הקמפיין. בקבוצה מאמינים שלא מדובר בפעם האחרונה שחולצת הנבחרת מגיע עד למתחם האימונים בעמק הארזים.
"זה רגע מרגש עם סיפוק אדיר וציון דרך חשוב מאוד בדרך של המועדון שלנו", טוען שי אהרון, שבעצמו נחשב לאחד הסמלים הגדולים של הפועל ירושלים. "במידה מסוימת הסיפור של גוני זה סיפור המועדון שלנו". ביום ראשון ינסו נאור וחבריו להפתיע את מכבי תל-אביב בבלומפילד.