בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
הכל החל בשיחה אגבית בין שתי אימהות שמתגוררות בשכונת רובע צפון בבת-ים. הן דיברו על כך שילדים עם מוגבלויות לא חוגגים ימי הולדת, כי לרוב אף אחד לא מגיע למסיבה. הן החליטו להרים את הכפפה, ובעזרת קבוצת מתנדבים ובשיתוף ילדי הגנים בשכונה הם חוגגים לילדים המיוחדים – שקורנים מאושר.
"בכל פעם שאני שומעת על ילד או ילדה עם צרכים מיוחדים אני מציעה את הפרויקט שלנו, מבררת מה תאריך הלידה שלו, וכשהתאריך מתקרב כולנו מתארגנים להפקה", מספרת שרה אשר, אחת ממייסדות הפרויקט. היא מסבירה ש"הילדים בחינוך המיוחד לומדים בכיתות קטנות, עם ילדים מכל רחבי העיר. כשיש להם יום הולדת הם בדרך כלל מוותרים על חגיגה כי החברים לכיתה גרים רחוק, או שלפעמים ההורים לא יכולים לאפשר לעצמם לערוך להם מסיבה".
1 צפייה בגלריה
אולגה מוקדקוב, אחת ממקימות הפרויקט בבת-ים
אולגה מוקדקוב, אחת ממקימות הפרויקט בבת-ים
אולגה מוקדקוב, אחת ממקימות הפרויקט בבת-ים
שרה יוצרת קשר עם ההורים, מבינה מה האופי והצרכים של הילד, ואז היא והליצנית אולגה מוקדקוב בונות הפקה מיוחדת. "יש ילדים עם צרכים מיוחדים שלא יכולים שיהיו הרבה מדי אנשים, זה מלחיץ אותם", היא אומרת, ומספרת ש"לאחרונה חגגנו יום הולדת לילד בן שלוש והאמא בכתה מההתרגשות, מעצם זה שכל כך הרבה אנשים נרתמו לעזור, שהיה אכפת להם".
הפרויקט שעושה כל כך הרבה טוב עובד באופן הבא: אולגה מורדוקוב מעבירה לכל הילדים הפעלה מיוחדת ורגישה. שרה מארגנת את האירוע ומתווכת בין המתנדבים לבין ההורים החוגגים. מתנדבת נוספת מכינה עוגה, עוד אחת מביאה הפתעות לילדים, אחת נוספת מקשטת – והכל מתוך נתינה ענקית ובהתנדבות.
רכיב נוסף להצלחה: ילדי גנים מהשכונה מוזמנים להשתתף במסיבה. ילד יום ההולדת שמח שכל כך הרבה ילדים באו למסיבה, ואילו האורחים לומדים להכיר ולקבל את האחר. "רוב ההורים שמביאים את הילדים גם קונים מתנה", מספרת שרה, "ובגלל שההפעלות כל כך מושקעות, כולם נהנים, גם הילדים וגם ההורים". כדבריה.
שרה מסכמת: "יש סביבנו הזדמנויות לתת שאנחנו אפילו לא חושבים עליהן. לא חייבים מעטפת גדולה של עמותות או עיריות כדי לעשות טוב. צריך לפתוח עיניים ולראות מה הדבר הקטן שאני יכול לעשות כדי לשמח מישהו אחר. הנתינה מביאה לסיפוק עצום".
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון