בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
ביום שישי הראשון של כל חודש מגיע אורי אלמון (‭72‬) ל"קפה תיקון" בכפרסבא, מיזם שהוקם על ידי מתנדבים, שם הוא מתקן מכשירי חשמל רבים, צעצועים ורהיטים וחוסך לתושבי העיר סכומי עתק.
"קפה תיקון" הוא חלק מקיפו"ד – מרכז הקיימות העירוני של כפר-סבא. הוא הוקם לפני כחמש שנים בהשראת מיזמים דומים ברחבי העולם, וקורא לתושבים להביא פריטים שהתקלקלו. המתנדבים הכישרוניים, ובראשם אלמון – שהיה שם ממש מההתחלה – מקבלים כל תושב בחיוך, מנסים להחזיר את המכשיר המקולקל לשימוש, ומציידים את בעליו בהוראות שימושמדויקות כדי שלא לו יקרה נזק דומה בעתיד.
1 צפייה בגלריה
אורי אלמון
אורי אלמון
אורי אלמון במרכז קיפו"ד. "ידי זהב"
(צילום: שחר פלום)

"יש פה כ-‭15‬ מתנדבים, שמגיעים באופןקבוע פעם בחודש", מספרת מנהלת מרכז קיפו"ד, שחר פלום, "אנשים מביאים אלינו דברים שהם לא חשבו שאי פעם יוכלו לתקן, ומופתעים כשזה קורה. אורי הוא כמו הסבא של כולנו. הוא מגיע ראשון בבוקר, יש לו את הפינה הקבועה שלו, ויש לו ידי זהב".
"אני אוהב לחקור מכשירים ולתקן עוד מהילדות", מספר אלמון, "אבי היה מפקד בית מלאכה בחיל האוויר ובתור ילד אהבתי מאוד להתנסות בכל מיני תיקונים והרכבות. בצבא שירתי כמכשירן ועבדתי 27 שנים בתעשיית ההייטק בפיתוח ואבטחת מוצר. זה טבוע בדמי".
לדבריו, המיזם חוסך לתושבים הרבה מאוד כסף. "יש לפעמים תקלות פשוטות, שאם הולכים לתקן אותן זה עולה כמעט כמו המכשיר עצמו, וחבל", מסביר אלמון, "אגב, אצלי העבודה לא נפסקת: הנכדים כל הזמן מביאים לי הביתה דברים שאתקן להם, וזה כיף גדול". עבור משפחות מסוימות, תיקון החפצים הוא חבל הצלה משמעותי, וכדי להביע את תודתם, תושבים רבים מכינים למתנדבים עוגות ומאפים.
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון