בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
למוטי צ'יליבון (‭,(70‬ פנסיונר של חברת דן, היה חלום ייחודי, שאותו יגשים בקרוב – אוטובוס מיוחד של העמותה שהקים ייצא לדרך במטרה להנגיש לאנשים עם מוגבלויות בכל רחבי הארץ חוגים ופעילויות.
צ'יליבון, תושב פתח-תקווה, גדל כל חייו ברוח הנתינה. עם סבא לוחם בהגנה, סבתא שהתנדבה בחברה קדישא והורים שאימצו משפחות נזקקות וסייעו לניצולי שואה - היה ברור שהוא ימשיך את דרכם. וכך, למעלה מ-‭40‬ שנה הוא מעורב בעשייה התנדבותית.
צ'יליבון, נשוי ואב לשלוש בנות וסבא לשני נכדים, הקים בשנת ‭ 2006‬ את עמותת "כן -‭,CAN ‬ אנחנו יכולים", שנותנת מענה לאנשים עם מוגבלויות פיזיות בכל הגילים והמגזרים. העמותה מפעילה חוגים, שאת חלקם מדריך מוטי, אשר היה בעבר צלם מקצועי, מורה לספורט ומאמן כדורסל - והכל בהתנדבות מלאה.
על אוטובוס החוגים הנייד הוא חלם כבר לפני שנים רבות, כשבמסגרת תפקידו ביקשו ממנו לפרק כיסאות מאוטובוס שהפך לניידת למלחמה בסמים. הוא אמר לעצמו באותו רגע שהוא מוכרח לעשות משהו דומה, שמיוחד לנכים. "ב-‭,2019‬ קצת לפני הקורונה, חיפשתי אוטובוס שיצא משימוש כדי שאוכל להפוך אותו לבית נודד לפעילויות", מספר מוטי בהתרגשות על תחילתו של הפרויקט, "בעזרת חברים ואנשים טובים שעזרו עם החשמל, השיפוץ והעיצוב - היום האוטובוס מוכן".
1 צפייה בגלריה
מוטי צ'ילבון ליד האוטובוס ליום מעשים טובים. צילום
מוטי צ'ילבון ליד האוטובוס ליום מעשים טובים. צילום
מוטי צ'יליבון ליד האוטובוס ליום מעשים טובים. צילום
(צילום: באדיבות עמותת כן אנחנו יכולים)
האוטובוס יוצא הדופן יגיע לכל המקומות שבהם אין מענה מספק לאנשים עם מוגבלויות וישמש ככיתה נודדת שבה יפעלו חוגים שונים, ביניהם חוג למחשבים, כלכלת בית, צילום, מלאכת יד, לימוד אנגלית, ואיך לא - חוגי ספורט. האוטובוס כולל רמפה מיוחדת, שולחנות שמותאמים לכיסאות גלגלים ומרחב נגיש.
המיזם החינוכי והיצירתי יתניע ויצא לדרך ב"יום מעשים טובים", שיתקיים ב-‭14‬ במרץ. מוטי מתכנן לנהוג ולהוביל את האוטובוס לערי הדרום: ירוחם, נתיבות ואופקים, ולשמח ילדים עם צרכים מיוחדים בחוגי העשרה מגוונים.
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון