בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
בשנת 2009 קרא עופר בינדל את הספר ששינה את חייו, והוביל למיזם אקולוגי-חברתי מרשים. "הספר 'האיש ששתל עצים' של הסופר ז'ן ז'יונו מספר את סיפורו של רועה צאן צרפתי שהלך בהרים, זרע בלוטים וכך הביא מרפא לחולי ולצחיחות של מדינתו בין שתי מלחמות העולם", מספר בינדל, שלפני כעשור פרש ממשרד הביטחון, "הספר מראה את יכולתו של אדם נחוש אחד להפריח את השממה. זה מצא חן בעיניי, הלכתי להתייעץ עם קק"ל ורשות הטבע והגנים מה אני יכול לעשות, ומאז אני נוטע אלוני תבור, עץ שנמצא בישראל אלפי שנים".
בתחילת הדרך הוא חקר את התחום על בוריו. "פתחתי מפות בריטיות מלפני ‭ 150‬ שנה, וראיתי שמהירקון ועד נחל תנינים היו מספר יערות אלונים שנכרתו עם הזמן", הוא מספר.
2 צפייה בגלריה
בינדל נוטע עץ. כן, זה חרוב. לא טעיתם
בינדל נוטע עץ. כן, זה חרוב. לא טעיתם
בינדל נוטע עץ. כן, זה חרוב. לא טעיתם
(צילום: אלבום פרטי)
המיזם התחיל כבילוי משפחתי בימי שישי. "בשנה הראשונה מתו לנו כמעט כל העצים, והבנו שצריך להשקות", הוא מספר. לשם כך, עופר רכש כבאית ישנה, "אבל אחרי ארבע שנים גם תכולת המים בכבאית לא הספיקה", הוא מספר, "ובזכות שיתופי פעולה יש כיום כ-‭30‬ ק›- לומטר של צינורות השקיה בתוך הקרקע למען ‭ 2,000‬ האלונים שנטענו באזור השרון".
עם הזמן הצטרפו עוד ועוד מתנדבים לפרויקט. "היום יש קבוצת מתנדבים קבועה שמגיעה בכל שבוע לעבוד, וגם קבוצות מתנדבים של חינוך מיוחד, מכינות, בתי ספר וחברות שמגיעות לסייע. אף אחד לא מתפרנס מזה, הכל בהתנדבות", מסביר עופר, שמגדל את העצים במשתלה שהקים, והתרחב לאחרונה גם לעולם עצי החרוב, "יש המון עבודות שהן לא נטיעה. צריך לעשב, להוסיף קומפוסט ודשן, לתקן את הצנרת. מי שהנושא חשוב לו, מצטרף".
2 צפייה בגלריה
כבאית ההשקיה של עופר בינדל
כבאית ההשקיה של עופר בינדל
כבאית ההשקיה של עופר בינדל
(צילום: פניאל קריצמן)
הפרויקט אף היה ההשראה לספר ילדים, "האיש שאהב אלונים", שאותו כתבה הסופרת מיכל בן גל ואיירה יפעת נחשון. הספר, שיצא לאור בשנה שעברה, מלמד את הילדים על דרך ותקווה.
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון