בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
אלימור עמוס, רכזת חינוך חברתי וקשרי קהילה בבית הספר לחינוך מיוחד בני ארזים בראשון-לציון, בכלל למדה בתחילת דרכה קרימינולוגיה ותיכננה לשרת כחוקרת נוער במשטרה. אולם זמן קצר לאחר שהחלה להתנדב בהוסטל לנערות בסיכון, הבינה שהייעוד שלה הוא הוראה.
1 צפייה בגלריה
אלימור עמוס.משקיענית
אלימור עמוס.משקיענית
אלימור עמוס.משקיענית
(צילום: יריב כץ)
בבית הספר לומדים בני נוער בסיכון עם הפרעות נפשיות ובעיות התנהגותיות קשות, מכיתה ז' ועד גיל ‭ ,21‬ מרביתם בתנאי פנימייה. עבור חלקם הפנימייה היא הבית היחיד, ולעיתים גם חלופה למאסר. "בית הספר משמש לתלמידים בית בכל המובנים", היא מסבירה, "יש פה בני נוער שחוו טראומות לא פשוטות ועברו מסגרות חינוכיות רבות עד שהגיעו אלינו. אנחנו בונים לכל תלמיד תוכנית אישית מבחינה התנהגותית ולימודית. זה לא רק מקום עבודה, גם כשאני בבית אני חושבת כל הזמן איך לסייע לתלמידים שלי ולקדם אותם".
היא מתייחסת אל התלמידים כאל ילדיה. את האהבה אליהם היא מתרגמת למעשים. כך, למשל, היא יזמה מבצע לשיפוץ הפנימייה. כדי להקנות לתלמידים מיומנויות חיים היא מכינה איתם מארזים של מוצרים כמו תחתיות לקפה ותמונות, ויחד הם יוצאים למכור אותם. כך, לדבריה, התלמידים זוכים לשיעורים פרקטיים בשיווק, תקשורת בין-אישית, שפת גוף ועוד. כש-‭20‬ תלמידים ואנשי צוות נכנסו לבידוד בשל הקורונה, היא גייסה עבורם מתנות.
גם את המשפחה אלימור גוררת אל העשייה: בנה, חובב רכבי אספנות, הגיע עם "מועדון החמש", מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל, לסדנה בבית הספר. היא גם יזמה יצירת קליפ עם הזמר יהורם גאון, ששר עם התלמידים את "לא תנצחו אותי", ולא הותיר עין אחת יבשה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים