"מרימים" הוא מיזם חברתי שהוקם בדיוק לפני שנה, עם תחילת הקורונה ומציע פגישות ייעוץ עסקי לעמותות, מיזמים ועסקים חברתיים, יזמי אימפקט, ובכלל כל מה שנמצא "על הרצף" החברתי, ללא עלות.
"במרץ 2020 התמונה התחילה להתבהר והבנו שהקורונה פה ותישאר איתנו לתקופה ארוכה. אנשים מבוגרים הסתגרו בבתים ולא התראו עם המשפחות, כשלמעשה הדרך היחידה לקשר ולראות את הנכדים היא באמצעות טכנולוגיה, מה שלא תמיד כל כך אינטואיטיבי לאנשים מבוגרים", מספרת ניצן-אור קדראי, שותפה מייסדת.
"החלטנו שזה האזור שאנחנו רוצים להתמקד בו - לעזור לאנשים מבוגרים שסובלים מהבידוד החברתי שנכפה עליהם. כמה ימים לאחר מכן כבר נפגשנו עם כמה סטודנטים מוכשרים מתל חי שהקימו מיזם בדיוק בתחום הזה. רק במהלך המפגש איתם הבנו מה הערך האמיתי שלנו בכל הסיפור הזה", היא מוסיפה.
3 צפייה בגלריה
"מרימים"
"מרימים"
"אנחנו כאן כדי לספק ליזמים חברתיים, עמותות, ובעצם כל גוף בעל אג׳נדה חברתית מובהקת"
"תוך כדי הפגישה כל אחד מאיתנו היזמים בא לידי ביטוי באמצעות הרקע והניסיון שלו. כיוון שכל אחד מאיתנו הגיע מרקע שונה זה אפשר לנו לשמוע את האתגרים של הסטודנטים מתל חי ולהציע מגוון פתרונות שנוגעים לאספקטים השונים", מסבירה קדראי.
"בסוף המפגש כבר היה לנו ברור- אנחנו לא צריכים להקים מיזם שיעזור לגשר על הפער בין אוכלוסייה מבוגרת לטכנולוגיה, אנחנו כאן כדי לספק ליזמים חברתיים, עמותות, ובעצם כל גוף בעל אג׳נדה חברתית מובהקת ייעוץ שיאפשר פתרון בעיות, צמיחה, מוטיבציה ובעיקר להרים להם כי בינינו הם הגיבורים האמיתיים בסיפור".

תורמים מזמנם וניסיונם להעצמת מיזמים חברתיים

על הרעיון חתומים חמישה יזמים צעירים: יאיר נתיב- יזם הבית בקרן Joy ויזם חברתי (הקים את מיזם "נתיב בטוח") חן אלפיה - מנהלת מזא״ה 9 בית הצעירים של תל אביב, מאיה עזריה - ראש תחום ממשל וגרלוציה ברשות לחדשנות, אסף דגני - איש קהילות, וניצן אור קדראי - מנהלת מוצר ובעבר מנהלת חדשנות בקבוצת "ידיעות אחרונות".
היום מתנדבים ב'מרימים' למעלה מ-80 יועצים, הם מגיעים ממגוון תחומים ותורמים מזמנם וניסיונם לצורך העצמת מיזמים חברתיים.
3 צפייה בגלריה
"מרימים"
"מרימים"
"לכל פגישה אצלנו יש מתודולוגיה סדורה, והמרכיב הכי חשוב בפגישה הוא 'להרים' לכל מי שמגיע לייעוץ"
מה אתם עושים עושים בפועל?
"המוצר שלנו הוא פגישות ייעוץ עסקי לעמותות, מיזמים ועסקים חברתיים, יזמי אימפקט, ובכלל כל מה שנמצא 'על הרצף' החברתי, ללא עלות", אומרת קדראי.
"הפגישות נמשכות שעה וחצי, שבמהלכן העמותות מקבלות ייעוץ מקצועי בהתאם לצרכים שלהן. למשל: עמותה שצריכה עזרה בתחום השייווק, המוצר, וגיוס הכספים, תיפגש עם פאנל יועצים המומחים".
מה הערך המוסף העיקרי של הייעוץ שלכם?
"הקורונה הפגישה את המיזמים החברתיים עם לא מעט התמודדויות קשות. מצד אחד הקהילות להן הם מנגישים עזרה שנזקקו ליותר עזרה במהלך התקופה הזאת, ומצד שני ממשלה ללא תקציב שלא יכולה להרשות לעצמה להתעסק עם בקשות מימון של גופים מסוג זה. זה בנוסף על הקושי הקיים בגיוס משאבים לארגונים חברתיים.
לכל פגישה אצלנו יש מתודולוגיה סדורה, והמרכיב הכי חשוב בפגישה הוא 'להרים' לכל מי שמגיע לייעוץ", היא מוסיפה.
"אותם יזמים שומעים כ"כ הרבה דברים מבאסים בכל יום, ובכל זאת בוחרים להקדיש את זמנם עבור מטרות חברתיות וסביבתיות - למעשה עבור כולנו. חשוב לנו להעניק להם רוח גבית ולצייד אותם בכלים שיעזרו להם בהמשך".
3 צפייה בגלריה
"מרימים"
"מרימים"
"אנחנו מבקשים חשיפה כדי להגיע לעוד מיזמים שישמחו לקבל ייעוץ ללא עלות"
מהו המודל העסקי שלכם?
"אנחנו מיזם ללא כוונות רווח. לא מגייסים כספים ולא מחלקים משכורות. כל העבודה שלנו נעשית בהתנדבות מלאה".
מה עשיתם בעצם עד היום? "במהלך שנת פעילותנו ייעצנו ללמעלה מ-50 מיזמים חברתיים ועמותות, בהם: 'מגמה ירוקה', עזרה לחיילים בודדים, העצמת נשים אתיופיות, חינוך סביבתי, ליווי משפחות אסירים, עזרה לנפגעי דימנציה, אנשי מילואים ועוד ועוד.
אנחנו מבקשים חשיפה כדי להגיע לעוד מיזמים שישמחו לקבל ייעוץ ללא עלות, וכמובן כדי להרים לכל ה'מרימים' הנפלאים שמשקיעים מזמנם לצורך הפרויקט".
  • יזמים ויועצים מוזמנים להירשם כאן.