בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
ב-2015 זכה ירון כרמי, מחנך ורכז שכבה בתיכון אמי"ת בר אילן ברמת-גן, בתואר "המורה של המדינה". כעבור שנה, בגיל 32, כרמי מונה למנהל תיכון אמי"ית כפר בתיה. השבוע כרמי התבשר שאחת המורות שלו - ריבה דוד-פור, מורה לאנגלית, עלתה שלב בתחרות, ונמנית על 150 המועמדים הסופיים. כרמי התקשה להסתיר את התרגשותו. "הרגשתי סגירת מעגל", הוא אומר.
"אני כל כך מעריך את ריבה, מורה שנותנת את כל חייה לתלמידים שלה במסירות אין קץ. בגלל שחוויתי את התחרות אני יודע כמה מתרגשים מההוקרה. לא אשכח איך ב-1 באפריל 2015 התקשרו אלי ובישרו שאני נמנה על 150 המורים שעלו לשלב הבא, וחשבתי שזאת מתיחה. לא סיפרתי לאף אחד. רק כשהתקשרו בשנית ואמרו שהגעתי לשלב 50 המועמדים הסופיים, הבנתי שזה אמיתי".
2 צפייה בגלריה
ירון כרמי
ירון כרמי
ירון כרמי
(צילום: אביגיל עוזי)
כרמי מעיד שהרגיש כבוד גדול לשאת את התואר "המורה של המדינה". "הרגשתי שבית הספר בו לימדתי נמצא פתאום על המפה. לתחרות יש מקום חם בלב שלי. התחרות שמה את המורים בפרונט, במקום שמגיע וראוי להם".
השבוע החל שלב מיונים נוסף של תחרות "המורה של המדינה", שנערכת זאת הפעם ה-11, הודות לשיתוף הפעולה של מפעל הפיס, הסתדרות המורים, "ידיעות אחרונות", ynet ובנק מסד. מתוך אלפי ההמלצות ששלחו תלמידים, הורים, מנהלים ועמיתים של מורים ומורות מכל קצות הארץ, נבחרו 150 מורים ומורות. ומתוכם יבחרו ה-50 שיעלו לשלב הבא.
השנה נערכת התחרות בצל ובצד הקורונה ומתמקדת בהתמודדות של צוות ההוראה עם האתגרים החדשים. "בשנת הקורונה ראיתי את המסירות הבלתי רגילה של המורים ואיך הם לא מוותרים על אף תלמיד, למרות המורכבויות והבעיות, ולכן לתחרות השנה יש חשיבות עצומה", סבור כרמי. "ריבה, למשל, מצאה כל מיני דרכים יצירתיות איך להצעיד את התלמידים קדימה, על אף הקשיים".
גם יונתן עוזיאל, מנהל בית ספר "גבעון" בתל-אביב, חש השבוע סגירת מעגל, כשהתבשר שאחת המורות שלו - אביב צוקר, מחנכת כיתה ב' ומורה לטבע המשתתפת במסלול "פרס מפעל הפיס למורה המבטיח" - עלתה לשלב ה-150 המועמדים/ות הסופיים. לפני שבע שנים, ב-2014, עוזיאל, אז מחנך ומורה לתיאטרון בבית הספר למנהיגות סביבתית בכפר הירוק, היה זה שזכה בתואר "המורה של המדינה". "עבורי הבשורה על אביב מדהימה פעמיים - אני רואה את המועמדות שלה גם מהמקום של המורה וגם מהמקום של המנהל", אומר עוזיאל. "שמחתי והתרגשתי, בגלל שאני חושב שזה משהו מיוחד להיות מועמד לתחרות, שבה באמת מעריכים, רואים ומקדמים את מלאכת החינוך".
2 צפייה בגלריה
יונתן עוזיאל
יונתן עוזיאל
יונתן עוזיאל
(צילום: יריב כץ)
עוזיאל חושב ש"לא תמיד אנחנו עוצרים ורואים שבחיי כל אחד מאתנו היה מורה שהנחה אותו ועזר לו להתפתח ולצמוח. ואביב היא מישהי כזאת "היא רואה את התלמידים בגובה העיניים ומאתגרת אותם. המחויבות שלה באה לידי ביטוי בשנת הקורונה - היא תפקדה מצוין ובין היתר הנהיגה 'סיפור לפני שינה' - מספר פעמים בשבוע היא הקריאה באמצעות הזום סיפור לילדים".
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים