קצת אחרי שהתחילה הקורונה, פריידי מרגלית, מייסדת עמותת "חוטים של טוב" ומי שעומדת בראש קהילת "מרחב מודעות", הבינה שהחיים שהכירה עד כה לא יהיו אותו דבר. "ברגע אחד נעצרו האירועים שלנו, ואיתם היכולת שלנו לפגוש אנשים בפעילויות השונות שלנו. לצד זה, עלה מהשטח צורך אמיתי לכלים שיסייעו לצלוח את התקופה הזאת ולהתנהל במציאות החדשה שלא פסחה על אף אחד ואחת מאיתנו", היא מספרת.
זה לא לקח זמן רב ומרגלית ובת זוגה אלימור הניג, שותפתה לחזון ומי שמשמשת כמנכ"לית מרחב מודעות, העתיקו את כל הפעילות שלהן למרחב הדיגיטלי, ופתחו את בית המדרש הראשון מסוגו ללימודי תודעה, שמתנהל רובו ככולו על גבי הרשת וכתרומה לקהילה.
צפו בכתבתה של שלומית שרביט ברזילי המסבירה מהי שיטת המטאיזם שייסדה מרגלית:

"בתקופת הקורונה פתחנו לראשונה את כל התכנים שלנו לציבור הרחב", מסבירה מרגלית. "עד אז הם יועדו לתלמידים הפעילים שלנו ונדהמנו לגלות שתוך זמן קצר הצטרפו אלינו אלפי אנשים חדשים שחיפשו דרך חדשה, אחרת, להתמודד עם המצב החדש".
הביקוש האדיר לכלים לפיתוח התודעה והתנהלות מיטיבה במציאות החיים, גרמו להן להבין כי בשלה השעה להפיח חיים גם בעמותה שלהם, "העמותה לפיתוח התודעה", ולקחת אותה למחוזות חדשים.
מהי מטרת עמותת "חוטים של טוב"?
"העמותה שמה לעצמה למטרה להגביר טוב בעולם. כן, ככה, הכי פשוט שיש. להפיץ 'חוטים של טוב לכלל', ללא כל מטרות רווח".
העמותה מושתתת על שיטת "המטאיזם", שאותה ייסדה מרגלית לפני למעלה מעשור, ומהווה דרך מהפכנית להתבוננות על המציאות. בעזרת מתודולוגיה מובנית וסדורה, "השיטה מסייעת להבין כי 'המציאות' אינה אלא השתקפות מדויקת, הולוגרמה, מראה של נבכי התודעה. כיום פעילים במרחב מודעות קרוב ל-40,000 תלמידים המיישמים אותה הלכה למעשה בחייהם", מסבירה מרגלית.
את העמותה ייסדו גרעין תלמידים בוגרים, החיים את השיטה מזה עשור, ביניהם: דינה נבות, סמנכ"לית מזרחי טפחות, רונן ימיני, מייסד EYEDO, אפרת דרור, מנכ"לית אולפני הרצליה, גלעד שגב, סמנכ"ל כללית משלימה, מיטל דוידוב ודינה רוט, בעלות "אוטופי" ועוד רבים אחרים. יחד הם מקדמים את חקר התודעה ופיתוח המודעות.
3 צפייה בגלריה
פריידי מרגלית
פריידי מרגלית
"החלטנו להתרכז בשלב הזה בשני תחומים עיקריים - תחום החינוך ותחום הבריאות". פריידי מרגלית
(צילום: מילי סדנאות השראה וצילום)
"חשוב לנו שכל אדם יוכל לקחת אחריות מלאה על חייו ולייצר לעצמו חיים של הגשמה וסיפוק", הם מסבירים מדוע חשוב להם לפנות מזמנם היקר ולהשקיע בפיתוח העמותה והפצת כוחה של התודעה. "כל אדם יכול וראוי ליצור לעצמו מציאות שהיא גן עדן עלי אדמות".
אל מול הסלוגן של מרחב מודעות "גן עדן זה כאן", התבוננות מהירה על העולם מסביב מוכיחה לנו כי המציאות הזאת עדיין אינה כזאת עבור רבים. תקופת הקורונה נתנה אותותיה בכל תחום ותחום ובמקביל חשפה גם את מוגבלותן של המערכות הקיימות להעניק פתרונות בני קיימא.
מתוך הפער שנוצר התגלתה חוזקתן של הקהילות, שהציעו פתרונות פרקטיים היכן שמערכות הממסד לא הצליחו, וגם "העמותה לפיתוח התודעה" שהוקמה במטרה לסייע ולתרום את שירותיה המקצועיים, ללא כל מטרות רווח, ומתוך חזון לשפר ולשדרג את רמת החיים של אדם וילד, נרתמה לעזרה.
"החלטנו להתרכז בשלב הזה בשני תחומים עיקריים - תחום החינוך ותחום הבריאות", מסבירה מרגלית. "בשניהם יש לנו ניסיון רב והצלחה מוכחת ובשניהם אנחנו רוצות להביא בשורה חדשה". בימים אלה מתקיים פרויקט גיוס המונים לעמותה, בשאיפה לקדם את שני התחומים החשובים האלה.
צפו בסרטון גיוס ההמונים של "חוטים של טוב":

כל אחת חשובה: מחקר משותף עם המחלקה האונקולוגית באיכילוב

בית החולים איכילוב, המוביל בתחום הטיפול בסרטן בקרב נשים, בהנהלת פרופ' תמר ספרא, יוצא בימים אלה לדרך במחקר אינטגרטיבי בשיתוף העמותה. מטרתו של המחקר החדשני להוכיח באופן אמפירי את כוחה של התודעה בשיפור איכות החיים, ובסיוע לריפוי עצמי, דבר שיאפשר לעשרות אלפי חולות להיטיב עם עצמן ועם בריאותן.
"במחקר החדשני שלנו אנחנו מבקשים לאפשר לנשים חולות סרטן לקחת אחריות על חייהן באמצעות כלים של מודעות פעילה והיכרות עם כוח ההשפעה העצום של התודעה", אומרת פרופ' ספרא. "התהליכים בשיטת המטאיזם מאפשרים התבוננות ופענוח עצמאי של המציאות, תוך הקניית טכניקות לעבודה פנימית וכלים לעבודה עצמית, המתבטאת ומשתקפת במציאות החיצונית ובכך בעצם מסייעת להן בתהליך הריפוי".
3 צפייה בגלריה
חוטים של טוב
חוטים של טוב
"מדובר בהזדמנות אדירה להשפיע בשדה הרפואה הקונבנציונלית, ולסייע בשילובה עם הרפואה התודעתית, כבשורה של ממש".
"אנחנו מדברים כאן על רפואת העתיד", מוסיפה נורית כהן, מטפלת בכירה בשיטת ה"מטאיזם", ממובילות המחקר ומי שבעצמה חלתה בסרטן השד והחלימה באמצעות הכלים התודעתיים של השיטה. "כיום עוד ועוד גורמים כבר מבינים שהמבט על המחלה חייב להיות מבט הוליסטי, הלוקח בחשבון את מכלול הרבדים של האדם, לא רק הפיזי. מדהים לראות שאנחנו חיים בעידן שמאפשר לזה לקרות. אין ספק שמדובר בהזדמנות אדירה להשפיע בשדה הרפואה הקונבנציונלית, ולסייע בשילובה עם הרפואה התודעתית, כבשורה של ממש".
עתה, לאחר שהתקבל אישור הלסינקי למחקר, שיתוף הפעולה מעמיק והשלב הראשון יוצא לדרך. במסגרת המחקר כבר מתאספות קבוצות אינטימיות של נשים במטרה ללמוד את הכלים החדשניים, לפענח את הגורם התודעתי שגרם לתחלואה מלכתחילה, ואז לצאת נגד האוטומטים ו"לתכנת את עצמן מחדש" לחיים מיטביים.

הילדים של המחר

התחום השני שהעמותה פועלת לחולל בו מהפכה הוא כאמור החינוך. "כולנו מבינים שהילדים שלנו עברו לא פחות מטלטלה בתקופת הקורונה, שרק הבהירה וחידדה את נחיצותם של כלים מתקדמים, חדשניים ופורצי דרך", מסבירה מרגלית. "האחריות שלנו כמבוגרים לגדל את הילדים של המחר עם הכלים המתאימים למציאות שאותה הם עתידים לפגוש, היא לא פחות מקריטית", מוסיפה מאיה ורדימון, מטפלת בכירה בשיטת ה"מטאיזם" ומנהלת תוכנית "המשחק" במערכת החינוך.
תוכנית הדגל של העמותה, תוכנית "המשחק", היא תוכנית עתידנית לילדים, ייחודית וראשונה מסוגה בישראל, שפותחה בליווי צמוד של אגף מחקר ופיתוח במשרד החינוך. התוכנית מושתתת על ערכי פדגוגיה מוטת עתיד, על פי דרישות ה-OECD לשנת 2030, מיושמת בכמה וכמה בתי ספר ועם תוצאות מדהימות: 92% מהילדים שהשתתפו בתוכנית מצביעים על שינוי מהותי ברמת הביטחון העצמי ו-89% מהילדים מעידים על שדרוג כללי בחייהם.
3 צפייה בגלריה
חוטים של טוב
חוטים של טוב
"על כל סכום שיגויס דרך העמותה, יכפיל משרד החינוך את התמיכה".
לעמותה חזון שאפתני המבקש להכניס את תוכנית "המשחק" למספר גדול של בתי ספר יסודיים, ולהכשיר את צוותי החינוך בהוראת הכלים. באמצעות גיוס הכספים תצליח העמותה להעביר את תוכנית "המשחק" ללא פחות מ-10,000 ילדים וכ-500 מורים בשנת הלימודים הקרובה, כך שילמדו להכיר לעומק את הכוח הטמון בתודעתם. משרד החינוך מצידו עוזר ומסייע ככל הניתן: על כל סכום שיגויס דרך העמותה, יכפיל משרד החינוך את התמיכה באמצעות מימון שעות הוראה למורים.
"עשרות אלפי תלמידים כבר הולכים איתנו בדרך מופלאה של צמיחה והתפתחות וחווים ניסים בחייהם. עכשיו הגיעה העת להרחיב את מעגל ההשפעה ולהגיע להמונים בארץ ובעולם", מסכמת מרגלית, "רק תארו לכם עולם שבו מיליוני אנשים יכירו בכוח התודעה שלהם, ישדרגו את אורח חייהם, וישפיעו טוב על כל המעגלים הסובבים אותם".
  • לתמיכה בקמפיין גיוס ההמונים "חוטים של טוב" לחצו כאן.