282 צוותים מ-81 מדינות הגישו מועמדות להשתתף בהאקתון שיזמו פדרציית איחוד האמירויות וארגון ההתנדבות הבין לאומי IAVE. ההאקתון התקיים במטרה לפתח יוזמות חדשניות לקידום חוסן חברתי באמצעות התנדבות בשלושה תחומים: רפואה, בריאות נפשית ושירותים לאוכלוסיות מוחלשות.
צפו ברגע ההכרזה על הזכייה:
הצוות הישראלי, שהורכב מהמועצה הישראלית להתנדבות ועמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, פיתח רעיון ייחודי לשילוב אנשים המתמודדים עם הפרעות ומחלות נפש כמתנדבים ומתנדבות.
לאחר תהליך סינון, שאותו צלחו רק 23 צוותים מ-21 מדינות, נערך בשבוע שעבר ההאקתון בו הוכרז על זכייתו של הצוות הישראלי בקטגוריית בריאות הנפש.
"מרשם להתנדבות" הוא פרויקט ייחודי המזמין מתמודדי נפש לקחת חלק בעיצוב ובהוצאה לפועל של אפליקציה ייחודית שתנגיש ותתאים אפשרויות התנדבות מגוונות למתמודדים עצמם.
2 צפייה בגלריה
האקתון רוח טובה
האקתון רוח טובה
ההאקתון של עמותת רוח טובה והמועצה הישראלית להתנדבות
בתהליך הפיתוח נעזר הצוות באנשי מקצוע ומומחים מעמותת אנוש וממכבי שירותי בריאות, וכדי להוציא לפועל את הרעיון יקבל הצוות מענק של 25 אלף דולר.
חברי הצוות הישראלי שזכה הם: קרן לביא, שרון זוסמן אוסטרייכר, ומולהם כנאנה מעמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, וחלי גולדנברג, עדי כהן וליאורה ארנון מהמועצה הישראלית להתנדבות.

"רעיון התנדבותי חדשני ויצירתי שיביא לשינוי חברתי משמעותי"

"זו הייתה הזדמנות וזכות גדולה עבורנו במועצה הישראלית להתנדבות להשתתף בהאקתון באמירויות, שמבטא באופן הכי בסיסי מהן ההזדמנויות שמביא איתו השלום", משתפת ליאורה ארנון, מנהלת היחידה לחדשנות במועצה הישראלית להתנדבות. "יחד עם השותפים הנהדרים שלנו ברוח טובה, עבדנו מסביב לשעון כדי לייצר רעיון התנדבותי חדשני ויצירתי, שלהערכתנו יביא לשינוי חברתי משמעותי, בהורדת חסמים ובשילוב חברתי של אנשים המתמודדים עם הפרעות ומחלות נפש. אנחנו מודים מקרב לב למארגנים מפדרציית איחוד האמירויות ו–IAVE, על היוזמה וההובלה של האירוע המיוחד הזה".
2 צפייה בגלריה
האקתון רוח טובה
האקתון רוח טובה
הזוכים הישראליים לאחר הכרזת הזכייה
שרון זוסמן אוסטרייכר, מנהלת פרויקט ההאקתון מטעם עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מסכמת: "כבוד גדול לשלב כוחות ומוחות עם חברינו במועצה הישראלית להתנדבות, למען מטרה נעלה: להנגיש ולפתח הזדמנויות התנדבות יחד ולמען אנשים המתמודדים עם הפרעות ומחלות נפש. אנו מאמינים שהמיזם החדשני יעניק הזדמנות אמיתית לכל אדם עם הפרעה נפשית, להשמיע את קולו ולהיות שותף אקטיבי בעיצוב חוויית ההתנדבות המתאימה לו. במהלך כל השנה אנו ברוח טובה מקדמים את ההתנדבות בישראל, ושמחנו מאוד להיות שותפים במיזם שמקדם ומפתח את ההתנדבות גם בעולם".