כבר כמה חודשים שהמפגשים בעשרות הסניפים של 'כנפיים של קרמבו' - תנועת הנוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים הופסקו בגלל הקורונה.
ילדים רבים עם צרכים מיוחדים נמצאים בבדידות מתמשכת, ספונים בביתם ומתגעגעים לחבריהם מהתנועה.
צפו במפגש של מעיין והמדריכים שלו מהתנועה:
אחרי חודשים של געגוע, התארגנו שלשום (א') פעילי סניף בני שמעון בשיתוף המועצה, עם ניידת ה"קרמבוס" והגיעו בהפתעה לביקורים בבתי החניכים, חמושים בשירי "מורל" במטרה לשמח אותם.
3 צפייה בגלריה
מעיין בן לולו
מעיין בן לולו
מעיין בן לולו
(כנפיים של קרמבו)
מעין בן לולו בן ה-7 מגבעת בר קיבל את פניהם בריקודים וחיבוקים. "כשמעיין הבחין באוטובוס הצהוב והמקושט מתקרב לבית עם חבריו, הוא קפץ וצעק מרוב אושר", מספרת אימו חיה בן לולו, "כשהדלת של האוטובוס נפתחה, הוא לא פספס אף אחד ועצר לחבק כל אחד בנפרד".

"הפנים היפות של החברה"

"אחרי שנפרדו הוא היה מאוד מאוד מאוד נרגש ושמח, ואמר שוב ושוב כמה כיף לו", היא מוסיפה. "כל מה שהוא היה צריך, זה מפגש חברתי אחד שיחזיר לו את החיוך. 'כנפיים של קרמבו' הם הפנים היפות של החברה. 'מורלים' עד הבית, התרגשות שיא שאי אפשר לתאר. וילד אחד קסום שכל יום רביעי שואל אם יש 'כנפיים של קרמבו'".
3 צפייה בגלריה
מעיין בן לולו
מעיין בן לולו
מדריכי התנועה בביקור אצל החניכים
(כנפיים של קרמבו)
"בכמה דקות של מפגש הם הצליחו למחוק הרגשה של חודש שלם, תודה לבת אל ולכל המדריכים וכמובן למועצה האזורית בני שמעון", סיכמה בן לולו.
בערב כשכולם חזרו הביתה מ-14 הביקורים המרגשים עייפים אך מרוצים, סיכמו בני הנוער המדריכים את החוויה במשפט: "חיוך אחד של חניך שאותו שימחנו שווה לנו עולם".
3 צפייה בגלריה
מעיין בן לולו
מעיין בן לולו
"עוטפים כל ילד כמו קרמבו ונותנים לו כנפיים"
(כנפיים של קרמבו)
"'כנפיים של קרמבו', כגוף המוביל בארץ בתחום שילוב ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, מבין את החשיבות הרבה בשמירה על שגרה עבור הילדים, על אחת כמה וכמה בתקופה כגון זו היכולה להוביל אף לרגרסיה רגשית ונפשית קשה", מספרת טליה הראל בז'רנו, מנכ"לית התנועה.
איך נראית פעולה של כנפיים של קרמבו? צפו בכתבת ארכיון של שלומית שרביט ברזילי:
"במהלך חודשי הקורונה, הוקם באופן מיידי אתר אינטרנט 'קרמבו קורונה' עם פעילויות נגישות לילדים מכל היכולות, קו חירום שנותן מענה חברתי לפעילים ולמשפחותיהם ועוד".

שמירה על שיגרה חברתית יום יומית

"7,000 ילדים מ-76 סניפים, מכל היכולות; עם מוגבלויות מורכבות וקשות עם חבריהם מהחינוך הכללי, זוכים להיות בקשר רציף ולשמור על שיגרה חברתית יום יומית", מוסיפה הראל בז'רנו.
"עם פעילויות אונליין באופן שוטף- פעולות בזום, אירועים טקסיים, סדנאות מיוחדות וכו'.
ילדים עם צרכים מיוחדים חייבים לשמור על השגרה וב'כנפיים של קרמבו' מחויבים לעשות זאת עבורם ועבור בני המשפחה שלהם, היום יותר מתמיד, זאת למרות שנאלצו להיפרד מעובדים מסורים ולקצץ את היקף המשרות שלהם. בתקופה הזו יש צורך בעבודה מאומצת כדי לצלוח אותה ולשמר את הקשר עם הילדים וההורים.
עם זאת, כמו שאר המשק, גם 'כנפיים של קרמבו' במצב כלכלי מאתגר וזקוקה לתמיכה ולתרומות הציבור", היא מסכמת.
  • לתרומות ל"כנפיים של קרמבו" התקשרו 8849 או באתר.
פורסם לראשונה: 10:35, 20.10.20