צפו בריאיון באולפן ynet עם לוסי חדידה, יו"ר ארגון 'גנים ברמה אחרת' וליאור פרץ, הורה לפעוט שמתנגד לסגירת הגנים:



"זה לא עסק אלה ילדים" - זוהי הסיסמה שמובילה את מאבקם של אלפי גננות והורים לילדי גן, שמתעוררים מדי בוקר לחוסר ודאות לגבי המשך פעילות מסגרות החינוך לגיל הרך. עם צאתם של הסבתות והסבים מהמשוואה, הם לא יודעים אם ומתי יוכלו ללכת לעבודה.
ארגון "גנים ברמה אחרת" בראשות לוסי חדידה והורי ילדים הגנים, מוביל מאבק להבטחת קיום הקייטנות ופתיחת שנת הלימודים הבאה.

"כבר ארבעה חודשים שאף אחד לא יודע אם מחר ייפתחו הגנים, אנחנו הולכים לישון בחוסר וודאות". אומרת חדידה. "גן סגור אומר משק סגור", היא מוסיפה.
למאבק הצטרפו אלפי הורים ששלחו תמונות של ילדיהם אוחזים שלטים עם כיתובים שונים שנשלחו לשר הרווחה היות שהגנים הפרטיים משויכים למשרד העבודה והרווחה. "זה עילאי, בן 2.4 ואם לא יהיה לו גן לא תהיה לי עבודה". "שלום, אני דניאל, אם לא יהיה גן באוגוסט לאמא שלי לא תהיה פרנסה! תעזרו לי בבקשה!" הן דוגמאות לתמונות שנשלחו.
מולי ארי ממארגני המחאה מציע להורים להחליף את תמונתם בפייסבוק לילד עם שלט מחאה. "המאבק נסוב סביב הצורך של ההורים בוודאות לגבי פתיחת שנת הלימודים ומונחה על ידי הצורך להבין מהן המגבלות שיהיו אם יהיו על גני הילדים", הוא מסביר. "סגירת גני הילדים משמעותה אובדן עשרות מקומות עבודה של הורים".



"הבוקר יש גן או אין גן?"

ליאור פרץ, הורה לפעוט שמתנגד לסגירת הגנים, מספר בריאיון באולפן ynet: "לי יש ילד בן שנה וחצי, והחלטנו להכניס אותו למסגרת. אחרי חיפוש שהתחיל בפברואר מצאנו את הגן של לוסי. בדיוק אחרי שבוע שהוא התחיל את המסגרת והוא נדלק, נכנסנו לסגר ואחרי הסגר חזרנו שוב לגן בתחילת מאי, ומאז יש סוג של חוסר וודאות".
פרץ מרחיב: "חוסר הוודאות פוגע בעבודה. אני קם לבקרים שאני לא יודע אם אין גן, יש גן. אם אין גן אני נשאר בבית עם הילד. זה אומר שהפיתוח העסקי שלי נעצר, וסדר היום שלי לכלכלת הבית מופסק. והחוסר וודאות הזאת זה דבר לא נעים".
חדידה, מוסיפה: "יש עכשיו כאוס מוחלט, זה מה שעובר על אנשים בשטח שלי, על הורים, כשבאמצע יש לנו ילדים רכים שצריכים לעשות הסתגלות ואנחנו לא יודעים איך ואם בכלל. אנחנו צריכים לפתוח גנים, מסגרות חינוכיות, הכל באנדרלמוסיה מוחלטת, אין עם מי לדבר, אני מוצאת את עצמי נציגת משרד הבריאות כי אף אחד לא עונה לי".


חדידה משתפת: "ביום שלישי היה צריך להיות סגר על החינוך. אנחנו על זמן שאול. אם בשלישי היינו בסכנת סגר, אז דחו את זה לחמישי ובוא נראה מה יהיה בחמישי וכל הזמן אנחנו בלחץ קיומי, מתי תבוא הגזרה שאין יותר קייטנות ומסגרות?"
פרץ מפציר: "אני מבקש ממקבלי ההחלטות תפעילו היגיון, קחו החלטה הגיונית ומושכלת ואל תשאירו אותנו בחוסר וודאות".