כפר נהר הירדן הוא כפר נופש ייחודי ויחיד במדינת ישראל ובמזרח התיכון כולו, המעניק נופש חוויתי, קסום ובטוח, המותאם לילדים ובני נוער המתמודדים עם מחלות מסכנות חיים, מחלות כרוניות וילדים עם מוגבלויות, הממוקם בגליל התחתון (סמוך לישוב גבעת אבני).
הכפר מציע חווית נופש בטוחה ובלתי נשכחת הנסמכת על צוות הדרכה ורפואה מקצועי ומסור, וכל זאת ללא עלות לילדים ובני המשפחה, בשיתוף הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט.
בימי שגרה מארח הכפר כ-40 מחזורי נופש בשנה בהשתתפות כ-1,800 ילדים ובני נוער המתמודדים עם מחלות קשות, מסכנות חיים, כרוניות וגנטיות וילדים עם מוגבלות.
לאור המצב הביטחוני בדרום פתח הכפר את שעריו לארח משפחות. נציגי הכפר פנו למרכזי החוסן ומחלקות הרווחה במועצות האזוריות בעוטף עזה וכלל האזור ועם עמותות מתמחות. אותרו משפחות וכבר ביום רביעי בלילה 12.5 הגיעה המשפחה הראשונה לכפר.
כ-19 משפחות נוספות הגיעו ביום חמישי ובסופ"ש ושהו בכפר עד היום (ג'). סך הכל שהו כ- 90 איש מתוכם 52 ילדים ובני נוער מגברעם, ברור חייל, עין השלושה, ארז ועוד. האורחים זכו לנופש מהנה ומרגיע בכפר בליווי מדריכי שנת השרות והשרות הלאומי הנפלאים שלנו שהפעילו את הילדים וההורים וכן מתנדבי מקבוצת תוצרת הארץ מטבריה שהצטרפו לצוות ביום ראשון וקיימו סדנאות לילדים.
האירוח כלל מעבר להפעלות לילדים, גם ארוחות משותפות, סיוע באביזרים רפואיים וציוד נוסף ונהנו ממרחבי הכפר העצומים. מחזור נופש נופש צפוי להתחיל ביום חמישי הקרוב בהשתתפות כ- 12-15 משפחות נוספות מהדרום שלהן ילדים המתמודדים עם פוסט-טראומה מורכבת. כל האירוח הוא ללא כל עלות למשפחות.
יובל חלמיש מנכ"ל הכפר, מספר: "כפר נהר הירדן שחרט על דגלו את הנתינה, ההתנדבות והדו קיום ללא הבדל דת, גזע ומין כערך וזאת אנו מקיימים כל השנה, נרתם במהרה עם הצוות הנפלא, במטרה להקל על המשפחות בעוטף עזה והסביבה ודאגנו להם למספר ימים של מנוחה ורגיעה ופשוט היה חוויה מדהימה של חום ואהבה".