עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? עמותת "פרנסה ביושר" הפועלת ליצירת סביבה תומכת לאסירים משוחררים, מפעילה את התכנית "בגובה העיניים", בשת"פ עם השב"ס ועם הרשות לשיקום האסיר.
איפה? בכל הארץ
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 28-70 לעודד את השתלבותו של האסיר בחברה באמצעות ליווי כמנטור אישי. ההתנדבות כוללת: מפגשים עם האסיר שעתיד להשתחרר או כבר השתחרר, באופן קבוע, ליווי בצעדיו הראשונים לאחר השחרור, הכוונה וייעוץ ע"פ הצורך, חיזוק תחושת המסוגלות שלו וכו'. המנטור מהווה מודל לאורח חיים חיוני, אוזן קשבת, מכוון למיצוי זכויות (במידת הצורך). לפני תחילת ההתנדבות ובמהלכה המתנדב יקבל הכשרה וליווי מטעם אנשי מקצוע.
מתי? בימים ובשעות גמישים בתיאום עם האסיר המשוחרר אותו מלווים. בהתחייבות לשנה.
למי לפנות? למרים במייל: drmiriamhirschfeld@gmail.com
מי? עמותת "ילדים בסיכוי" המסייעת לילדי פנימיות ולבוגריהן
איפה? בכל הארץ
מה מחפשים? משפחות המעוניינות לשמש כמשפחות מלוות - משפחה מלווה מתנדבת לקבל לביתה ברציפות ולאורך זמן, ילד או מתבגר שמתחנכים בפנימייה. מטרת הליווי המשפחתי לייצר לילד עורף יציב, מודל משפחתי מיטיב, תחושה של שקט והתאווררות מהפנימייה. הליווי יתקיים בבית המשפחה ובהגעה לביקורים בפנימיה. הילדים עבורם דרושות משפחות הם בטווח הגילאים 8-18, בנים ובנות. ישנו תהליך של מיון ובדיקה שכולל מספר שלבים. לאחר תחילת הליווי תתקיים הכשרה למשפחות, הכוללת מספר מפגשים.
מתי? האירוח מתקיים בשישי-שבת אחת לשבועיים, בחגים ובחופשות ארוכות.
למי לפנות? לדנה במייל: danab@yeladim.org.il

התנדבות באזור הצפון:

מי? עמותת עמך המעניקה תמיכה נפשית וחברתית לניצולי שואה.
איפה? הקריות
מה מחפשים? מתנדבים לחונכות אישית וליווי ניצולי שואה בבתיהם. ההתנדבות כוללת הגעה לבית הניצול (או שיחה טלפונית בתקופת הסגר), יצירת קשר אישי דרך שיחה, משחק או כל תחום עניין משותף שיש למתנדב ולניצול. הדרכות קבוצתיות יועברו אחת לחודש.
מתי? בימים א'-ש' לשעה שבועית, בהתחייבות לשנה.
למי לפנות? לעדי במייל: amchamitnadvim@gmail.com

התנדבות באזור המרכז:

מי? ספריית גן לוינסקי מהווה מרכז קהילתי-תרבותי, המשרת את תושבי שכונות דרום תל-אביב, בדגש על בני הקהילות הזרות.
איפה? תל אביב
מה מחפשים? מתנדבים המעוניינים להעביר לילדי הספרייה פעילות חוויתית-חינוכית: משחקי כדור, או קופסא, שעת סיפור, שולחן יצירה, משחקים קבוצתיים חינוכיים ועוד.
מתי? אחת לשבוע בימים א', ד' ושבת בין השעות 15:45-19:15. בהתחייבות לארבעה חודשים.
למי לפנות? לעדן במייל: edenvgl@gmail.com

מי? עמותת אוהבים המסייעת לנזקקים בתחום המזון.
איפה? ראשון לציון
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 14+ למיון מזון, אריזתו וחלוקתו. ההתנדבות כוללת הגעה למרכז, מיון המזון ואריזתו לחבילות אותן העמותה תחלק לנזקקים. ניתן גם להתנדב בחלוקת המזון בהגעה עם רכב/בציוות למתנדב עם רכב.
מתי? בימים א'-ו' בשעות גמישות ובתיאום מראש מול רכז ההתנדבות.
למי לפנות? לתמיר במייל: ohavim@netvision.net.il

התנדבות באזור ירושלים:

מי? "קהילה תומכת" לקשישים, המופעלת על ידי חברת תיגבור בכל רחבי הארץ, מאפשרת לקשישים לחיות חיים עצמאיים בביתם בביטחון ותוך כדי מתן סיוע ועזרה, העמותה מפעילה מספר מועדונים חברתיים לגיל השלישי.
איפה? ירושלים ומבשרת ציון
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 19+ לביקורי בית עבור קשישים. ההתנדבות כוללת: ביקור שבועי, טיול בשכונה, טיפול בצמחים, קריאת עיתון, משחק, לימוד שימוש באמצעים טכנולוגיים, שיחה וכו'.
מתי? אחת לשבוע לכשעה, בימים ושעות גמישים בתיאום מראש. בהתחייבות לשלושה חודשים.
למי לפנות? לתמר במייל: tamarver@tigbur.co.il

מי? המחלקה לזקן באגף הרווחה במינהל לשירותי קהילה, המקיימת מערך שירותים מגוונים ומתואמים לאוכלוסיית הקשישים בעיר.
איפה? ירושלים
מה מחפשים? לפרויקט "בודד אבל לא לבד" בשיתוף עם הקרן לרווחת נפגעי השואה דרושים מתנדבים בגילאי 18+ לחונכות אישית לניצולי שואה. ההתנדבות כוללת: מפגש עם ניצול/ת שואה, הפגת הבדידות ויצירת קשר אישי, טיול קצר, ישיבה בבית קפה, סיוע בסידורים, שיחה משותפת והעלאת חיוך על פני הניצולים. יתרון למתנדבים דוברי שפות שונות: רוסית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, פולנית ויידיש.
מתי? אחת לשבוע או יותר בימים ראשון עד שבת, בין 9:00-19:00, בתיאום מראש מול רכזת ההתנדבות והניצול/ה. בהתחייבות לחצי שנה.
למי לפנות? להלנה במייל: glbatel@jerusalem.muni.il

התנדבות באזור הדרום:

מי? עמותת עמך פועלת למתן תמיכה נפשית וחברתית לניצולי שואה.
איפה? באר שבע
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 18+ להעברת הפעלה/חוג לקשישים וניצולי שואה דרך הזום או באופן פרונטלי במועדון של העמותה בבאר שבע.
מתי? בימים משתנים ובשעות הבוקר-צהריים.
למי לפנות? ליעל במייל: yaelrben@gmail.com
להתנדבויות נוספות ניתן להיכנס לאתר רוח טובה.