צפו בפעילות המיזם המרגש "הסביבון של אורי":
בימוי, צילום ועריכת סרטון: אמיר סצמסקי / הדס לוי סצמסקי

לרגל חג האור, מיזם הנתינה "הסביבון של אורי" שהקימה רוית שני לוי, להנצחת בנה אורי ז"ל, שנפטר ממחלה גנטית נדירה יצא לפני כשבוע לדרך ומגיע למאות מרכזים ואנשים בארץ ובעולם כדי להפיץ אור ולשמח אוכלוסיות שונות, בתקופה חשוכה זו.
בין האוכלוסיות הנהנות מהמיזם: ניצולי שואה (בשיתוף עמותות 'עמך' ו'עזר לחבר') ילדים חולים, אנשים עם צרכים מיוחדים, ילדי פנימיות, קשישים, נוער בסיכון, ילדי פליטים, נשים במקלטים, נוער בסיכון ועוד. 15,000 סביבונים יפיפיים יוצרו במיוחד ומחולקים מידי יום בעשרות פעילויות חברתיות משמחות ולפי ההנחיות של משרד הבריאות. גם ארגונים וחברות רבות לוקחות חלק, תורמות ומשתתפות בפעילויות עם מאות המתנדבים.
4 צפייה בגלריה
הסביבון של אורי ע"ש אולי לוי ז"ל
הסביבון של אורי ע"ש אולי לוי ז"ל
אורי לוי ז"ל
אורי לוי ז"ל, היה בן שנתיים כשנפטר, לפני 14 שנה, ממחלה גנטית נדירה. אימו, רוית שני לוי, מייסדת 'עמותת אֹורִי' (ע"ש אורי לוי ז"ל) שפועלת משנת 2007 להעלות מודעות לתחום מחלות מיטוכונדריאליות, תומכת במשפחות ומעניקה מלגות לחוקרים בתחום, מספרת שאורי מאד אהב לשחק בסביבונים במהלך כל השנה, והיא חלמה להנציח אותו בצורה שמחה ומרגשת.
"בנוסף לפעילות העמותה לקידום המחקר של מחלות גנטיות, היה לי חלום להנציח את אורי בדרך משמחת דרך חפץ המעבר שלו - סביבון", היא מספרת. "לכן השקנו ליין משגע של סביבונים עם צורות וצבעים שאורי אהב, והיום זו השנה החמישית, שנת הקורונה, בה עשרות צוותים ומאות מתנדבים מכל הארץ מחלקים מעל 15,000 סביבונים בארץ ובעולם למעל 250 מקומות הזקוקים לאור בעיקר השנה. זה מחמם את הלב ומאוד מרגש שבשנה כה מאתגרת כל כך הרבה אנשים נחשפים ונתרמים לקחת חלק במיזם זה".

סדרת הסביבונים שהופקה השנה היא בנושא 'אור' ומורכבת משישה סביבונים שעוצבו על ידי סטודיו wishlist, בהשראת הדברים שאֹורִי אהב. אחת המילות הראשונות של אורי היתה אור.
השנה, במסגרת מגבלות הקורונה, מוצעת פעילות משותפת כמו הדלקת נרות און ליין בשילוב עם אוכלוסיות מגוונות – קשישים, נוער בסיכון, אנשים עם מוגבלויות ועוד. פעילות העשרתית שתועבר ע"י מפעיל מנוסה כמו: שירה בציבור, כולל סיפורים ואנקדוטות מאחורי השירים, מופע קוסמות / אש ועוד, וכמובן חלוקת סביבונים או מארזי חנוכה מושקעים.

"נמשיך להפיץ אור ושמחה"

בנוסף , העמותה מוכרת מארז האמנים המיוחד שהופק לטובת גיוס תרומות וכולל שמונה סביבוני אמנים מהארץ והעולם כשכל ההכנסות ממכירת הסביבונים הן קודש למען פעילות והפצת אור לאוכלוסיות מוחלשות בחברה הישראלית והמשך פעילות העמותה.
"הפעילות הפכה למסורת מבורכת, והשנה האחרונה מאתגרת לכולנו, אך למרות המצב והמגבלות הפעילות תתקיים ונמשיך להפיץ אור ושמחה", מסכמת שני לוי "וכן, אנחנו זקוקים לעזרה כדי להגיע לכמה שיותר מקומות, כי מעט אור יגרש הרבה מן החושך".
4 צפייה בגלריה
הסביבון של אורי ע"ש אולי לוי ז"ל
הסביבון של אורי ע"ש אולי לוי ז"ל
חפץ המעבר שלו היה סביבון. אורי לוי ז"ל