בשיתוף עמותת רוח טובה
אם אין אני לי, מי לי", אומר הפתגם הידוע, ורוני אליהו (60), עיוור מזה 30 שנה, מיישם את הרעיון הזה מדי יום – אך לא למען עצמו, אלא למען אנשים אחרים במצבו.
הוא נשוי ואב לשניים. את מאור עיניו איבד בעקבות מחלת עיניים חשוכת מרפא. למרות המגבלה הוא משתדל לחיות חיים כמעט רגילים. בקיבוץ קריית־ענבים, שבו הוא מתגורר, הוא מנהל את כל הקשור לקהילת הגיל השלישי.
"לפני 10 שנים החלפתי את המקל בכלב נחייה", מספר אליהו, "בקורס שבו מלמדים איך לטפל בכלב וכיצד הוא מנחה אותך הכרתי שני אנשים רואים, אלי שרוני וטל פילברג, שעסקו בהתנדבות בסיוע לעיוורים בנושא של כלבי נחייה. יחד איתם החלטתי להקים את עמותת 'פעול"ה - פותחים עיניים ולב למען העיוורים'. העמותה עוסקת בין היתר בקידום פעילות ספורט עבור עיוורים ומחזיקה באופני טנדם במודיעין, רמת־השרון, ראשון־לציון ויד מרדכי, ומקדמת רכיבה משותפת של עיוורים ורואים".
1 צפייה בגלריה
רוני אליהו (מאחור) עם המתנדב מתן קווה על אופני טנדם
רוני אליהו (מאחור) עם המתנדב מתן קווה על אופני טנדם
רוני אליהו (מאחור) עם המתנדב מתן קווה על אופני טנדם
( צילום: עידית טובי)
בעוד שמטרתה המוצהרת של העמותה, כאמור, היא לקדם את איכות החיים ותרבות הפנאי של עיוורים תוך חיבור בינם לבין אנשים רואים בשלל פעילויות, כיום היא כבר עושה הרבה יותר. "במהלך השנים הרחבנו את הפעילויות שלנו וכיום אנחנו גם מעבירים הסברות בבתי ספר בכל הארץ על החיים עם עיוורון", הוא מספר, "בנוסף, אנחנו מכשירים עיוורים דרך מכללת וינגייט בקורס לעיסוי רפואי וטיפולים הוליסטיים נוספים, ומפתחים מערך של טיפולים שניתנים על ידי עיוורים ולקויי ראייה, מערך שפעל עד פרוץ משבר הקורונה ומספק תעסוקה לכ־50 אנשים. פעילות נוספת שאנו מקדמים היא הדרכות בנושאי סלולר וטכנולוגיה עבור עיוורים, שמועברות על ידי מתנדבים במרכז שלנו במודיעין".
מה אתם עומדים לעשות ב"יום המעשים הטובים"?
"העמותה עתידה לערוך פעילות רכיבת אופניים לבני נוער ומבוגרים עם צרכים מיוחדים בפארק ענבה במודיעין. זו פעילות התנעה לפרויקט משותף של העמותה עם עיריית מודיעין, עמותת סחלבים והאגף לשירותים חברתיים, שעתיד ליצור התנדבות מתמשכת של תושבי העיר לטובת אנשים עם צרכים מיוחדים".
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה
פורסם לראשונה: 13:12, 24.02.21