בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
לפני קצת יותר מ-‭12‬ חודשים, כשפרויקט "המורה של המדינה" הושק בפעם ה-‭,12‬ לאיש לא היה מושג שווירוס עומד להגיע, לשנות את עולמנו ללא היכר ולגרום לעבודתם של מורים ומחנכים – שממילא קשה ומורכבת עד מאוד – להפוך לאתגר כמעט בלתי אפשרי, עם הזום, הריחוק, הבעיות הטכניות וחוסר היכולת להביט בעיניו של הילד, להניח יד על כתפו ולהגיד לו שהכל יהיה בסדר.
2 צפייה בגלריה
מנצחים גמר המורה של המדינה
מנצחים גמר המורה של המדינה
המנצחים בתחרות המורה של המדינה 2019
(צילום: שאול גולן)
ציבור המורים נכנס מתחת לאלונקה כדי להציל עד כמה שאפשר את הדבר היקר ביותר לכולנו – הילדים. את החינוך שלהם, וגם הנפש שלהם. כולם ראויים השנה לתשואות, אולם כמו תמיד בתחרות "המורה של המדינה", אנחנו מחפשים את אלה שהתבלטו מעל כולם, אלה שנתנו הכל – ואז עוד קצת.
בשנה הקודמת, לאור הנסיבות, בוטלה התחרות. השנה, על אף שהקורונה עדיין משתוללת, התעקשנו לקיימה כדי לתת למורים את הכבוד שמגיע להם. וכך, אנו מזמינים אתכם – אולי יותר מתמיד – לספר לנו על המורים שלכם, שעושים לילות כימים כדי להתעלות ב"עולם החדש" שנוצר פה. בעוד כמה חודשים יוכתרו הזוכים בתואר "המורה של המדינה" בטקס מרגש, ועד אז, יש לקוות, הקהל כבר יוכל למלא את האולם.
לתחרות "המורה של המדינה", שאותה אנו מחשיבים פעם נוספת כ-‭12‬ במספר, שותפים מפעל הפיס, ה›-תדרות המורים, בנק מסד, "ידיעות אחרונות" ו־‭.ynet ‬ בתואר המכובד זכו עד היום ‭ 68‬ מורים. השנה זה יכול להיות המורה האהוב שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להמליץ עליו בעזרת טופס הרשמה פשוט באתר ‭ ynet‬ (על דרכי ההרשמה – ראו מסגרת).
15 המורים שיגיעו לגמר יקבלו תעודת הוקרה ומחשב נייד אישי מתנת בנק מסד. ששת המורים הזוכים יזכו בנוסף גם במלגה "חברתית" של ‭ 15‬ אלף שקל ממפעל הפיס, שאותם יוכלו לתרום לגוף המסייע לקהילה בתחום הקרוב לליבם. הזוכים גם ייצאו למסע חווייתי יוקרתי של חמישה ימים אל לב החברה הישראלית ומפעלי החינוך היחודיים שלה, כולל אירוח מלא, מתנת "תלמ"א" – תוכנית לאומית למצוינות באנגלית. הזוכים יוכרזו בטקס חגיגי שישודר בשידור חי מאולפן ‭ .ynet ‬
תהליך מיון וסינון המועמדים ייעשה בכמה שלבים. חשוב לציין: כמות הטפסים שיישלחו עבור מועמד מסוים לא תשפיע על סיכוייו לזכות.
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "אחרי שנה מאתגרת במיוחד, שבה היצירתיות והמחויבות של עובדי ההוראה עמדה באחד המבחנים המשמעותיים ביותר מאז קום המדינה, אנו במפעל הפיס רואים בקיום תחרות 'המורה של המדינה' והוקרת המצטיינים חשיבות כפולה ומכופלת. גם השנה יוביל מפעל הפיס קטגוריית פרס ייחודית, שבמסגרתה יזכו המורים המצטיינים במענק כספי שאותו יוכלו לתרום ליעד סיוע בתחום החברתי שיקר לליבם. פרס ייחודי זה משקף את עולם הערכים שמפעל הפיס חרת על דגלו, והוביל אותו הלכה למעשה במשבר הקורונה: עידוד רוח ההתנדבות והערבות ההדדית בקרב צעירי ישראל".
2 צפייה בגלריה
המורה של המדינה
המורה של המדינה
מחפשים את המורה של המדינה לשנת 2020
(צילום: shutterstock)
יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, ציינה כי "בשנה המיוחדת והמאתגרת שכולנו חווים, חשוב לשמר מסורת שנמשכת שנים, אבל להתאים אותה לתקופה המוזרה הזאת ולנצל את ההזדמנות לציין מורים שעשו השנה עבודה ייחודית, ולמרות הקשיים הצליחו ליצור סביבת למידה מעניינת, מעשירה ומכילה ורתמו את התלמידים שלהם להצלחה. השנה נחשפנו כולנו לעבודה החשובה והמפרכת שמכונה חינוך, על שלל המורכבויות שהיא כוללת, על רגעי השמחה והקושי, על התמודדות עם פחדים, כישלונות וגם הצלחות. השנה פרויקט 'המורה של המדינה' חשוב במיוחד".
חברי הוועדה הציבורית השנה הם: מרים פרץ, אשת חינוך וכלת פרס ישראל, אמם של סגן אוריאל ורס"ן אלירז פרץ שנפלו בהגנה על המולדת; משה בר סימן טוב, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות; פרופ' יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל ושרת החינוך לשעבר; אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס; אסנת אלרועי, מזכירת חברה, מפעל הפיס; עדי אלטשולר, מייסדת תנועת "כנפיים של קרמבו", "זיכרון בסלון" ובתי הספר המכילים; עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית בירושלים ובתו של הרב עובדיה יוסף; שמואל אבואב, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך; רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל־כרמל; אלון פוטרמן, מנכ"ל תלמ"א; גבי טייטל, מנכ"ל בנק מסד; דובי איכנוולד, מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים; סמדר שיר, סופרת ועיתונאית; שרה ישראלי, יו"ר אגף פיתוח מקצועי בהסתדרות המורים; וטובה דורפמן, מנכ"לית קרן שטיינהרט.

כך תמליצו על המורה שלכם

מי יכול להשתתף בתחרות?
בתחרות יכול להשתתף כל מורה ואיש חינוך פעיל (כולל מי שנמצא בשנת שבתון) שמלמד בבית ספר יסודי או על־יסודי בהוראה, ותרם תרומה יוצאת דופן במסגרת פעילותו החינוכית. בנוסף, אנחנו מקיימים מסלול תחרות מיוחד למורים הנמצאים במערכת עד שלוש שנים בלבד בשם "המורה המבטיח של המדינה".
מי יכול להמליץ?
תלמידים (בעבר או בהווה), הורים, מורים ומנהלים מוזמנים להציע מועמדים לתחרות. ניתן להמליץ שוב על מורים שהמליצו עליהם בשנים קודמות ולא זכו.
איך ממליצים?
היכנסו לאתר התחרות ב-‭ynet‬ או חפשו אותנו בפייסבוק בעמוד "המורה של המדינה", מלאו את טופס ההמלצה וספרו לנו מי המורה שראוי לדעתכם לזכות בפרס הצטיינות ובהכרה ציבורית – ואולי הוא יזכה להיות אחד מששת המורים המצטיינים שייבחרו על ידי ועדה של אישי ציבור מובילים.
איך משיגים את טופס ההרשמה?
הטופס מופיע בעמוד "המורה של המדינה" באתר ynet
לאן לפנות לקבלת עזרה במידת הצורך?
ניתן לפנות אלינו בדואר אלקטרוני לכתובת ‭ hamore@yedioth.co.il
עד מתי ניתן להגיש מועמדות?
ניתן להגיש מועמדות עד ‭ 21‬ במארס ‭ .2021‬ התחרות נערכת בכפוף לתקנון הנמצא במשרדי "ידיעות אחרונות".
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים