הקרן לידידות יוצאת לקראת ראש השנה במאמץ לאומי לצמצום הבדידות בקרב קשישי ישראל ולהגברת המודעות של אזרחים לאוכלוסיה המבוגרת החיה בקרבתם. הקרן צפויה לחלק עד ה-17 לספטמבר, אלפי צנצנות דבש לתושבים שיבטיחו להעניק אותן לקשישים המתגוררים בסביבתם, לאחל להם שנה טובה ולדרוש בשלומם. מתנדבים שירצו בכך, יוכלו להשאיר את פרטי הקשר שלהם לשכנים המבוגרים ולהוות בעבורם כתובת לעזרה וחברה.
במסגרת המבצע יועמדו 31 נקודות חלוקה ב-22 ערים בארץ. הדוכנים יאויישו במתנדבים שלצד הדבש יעניקו לתושבים המתנדבים גם מסיכות והנחיות לקיום הביקור בצורה בטיחותית. בין היתר ידרשו המשתתפים שלא להיכנס לבתי הקשישים, ללבוש מסיכת פה ואף ולשמור על מרחק של לפחות שני מטרים בזמן השיחה עם הקשישים.
3 צפייה בגלריה
חלוקת דבש על ידי מתנדבים לקשישים
חלוקת דבש על ידי מתנדבים לקשישים
תחנת חלוקת דבש למתנדבים שיעבירו קשישים
(צילום: משה טוכמן)
אנה דישבסקי (82) מבת ים המתגוררת לבדה מספרת: "אני לא אשה בריאה, יש לי אסטמה, אז בגלל הקורונה אני הרבה שעות בבית, כי זה מסוכן בשבילי לצאת. אני רואה טלוויזיה, מדברת עם חברות בטלפון וגם הנכד שלי מגיע לבקר אותי. זה שימח אותי שהגעתם לבקר לקראת החג, זו הרגשה מאוד חשוב וזה מאוד נחמד במיוחד לקראת החג".
3 צפייה בגלריה
חלוקת דבש על ידי מתנדבים לקשישים
חלוקת דבש על ידי מתנדבים לקשישים
חלוקת דבש על ידי מתנדבים לקשישים
(צילום: משה טוכמן)
דישבסקי עלתה לארץ לפני כשלושים שנה, בנה מתגורר כעת בחו"ל ומלבד נכד, אין לה משפחה נוספת בישראל. "בגלל הקורונה אני נשארת הרבה שעות לבד בבית וזה מחמם לי את הלב שלמישהו אכפת ובאים לברך אותי לקראת החג. אני בטוחה שקשישים אחרים ישמחו כמוני, זה חשוב להיות בקשר ופשוט לדבר".
יעל אקשטיין, נשיאת "הקרן לידידות", מסבירה: "לצד סיוע חומרי לעשרות אלפי משפחות חיילים וקשישים הנמצאים במצוקה כלכלית, חשוב לנו גם לעודד את הציבור לשמור על קשר עם הקשישים בקהילה ולקחת אחריות על הדור המבוגר. בעוד רובנו מצליחים לחזור לשגרה מסוימת תחת הקורונה, אוכלוסיית הקשישים עדיין סובלת מבדידות ומרמת חרדה גבוהה. הדבש ימתיק להם קצת את החג אך האכפתיות של הציבור תמתיק להם את כל השנה".
3 צפייה בגלריה
חלוקת דבש על ידי מתנדבים לקשישים
חלוקת דבש על ידי מתנדבים לקשישים
מגנט למקרר שהמתנדב מעניק לקשיש לשמירה על קשר
"הקרן לידידות" היא ארגון הסיוע החברתי הגדול בישראל. הקרן פועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל באמצעות סיוע לאוכלוסיות במצבי עוני וסיכון, עידוד עלייה וקליטה, סיוע למאות אלפי יהודים מיעוטי משאבים ברחבי העולם והשקעה ברווחת אזרחי ישראל וביטחונם בשעת חירום.

כספי הקרן מגיעים מתרומות של נוצרים ויהודים אוהבי ישראל ברחבי העולם, במהלך 16 שנות פעילותה בארץ, גייסה הקרן מעל ל-5 מיליארד שקלים, מלמעלה מ-1.6 מיליון תורמים, לטובת מאות פרויקטים חברתיים בישראל.

לדוגמא, מתחילת השנה במסגרת פרויקט "קופת הידידות" סייעו "הקרן לידידות" ו-"יחד למען החייל" לאלפי חיילים ובני משפחותיהם שנקלעו למצוקה כלכלית והעניקו להם מעל 450 מכונות כביסה, 385 מקררים ורהיטים שונים נוספים.
הפרויקט שמוערך בכ-5.2 מיליון שקלים מידי שנה, הוקם מתוך הבנה כי במקרים רבים גיוסם של החיילים לצבא לא מאפשר להם להמשיך לעבוד ולפרנס את יתר בני המשפחה.
  • למציאת נקודת החלוקה של דבש לקשישים הקרובה לביתכם לחצו כאן.