"הספרייה הראשונה בישראל להשאלת מגאפונים" ללא תמורה הוקמה בימים אלה בידי ארגון אנו עושים שינוי, שמעודד מעורבות ציבורית, ומתחזק קהילה של יותר מ-160 אלף פעילים במאבקים אזרחיים שונים. לשם הקמת הספרייה הלא-שגרתית מימנו חברי הארגון בכספם הפרטי רכישה של שבעה מגאפונים משוכללים ואיכותיים, ושני מגאפונים נוספים נתרמו בידי חברי הקהילה המורחבת.
המגאפונים מופקדים למשמרת בידי פעילי הארגון, והם ניתנים ללא תמורה (בתנאי פיקדון) לאקטיביסטים ומובילי מאבק שזקוקים להם. בתקופה הקצרה שהמיזם פועל הוא כבר שירת יותר מ-60 פעילים חברתיים בהפגנות ועצרות שונות בכל הארץ, כאשר הערים המובילות ברשימת ההשאלה הן תל אביב ו... זכרון יעקב.
1 צפייה בגלריה
ספריית מגאפונים
ספריית מגאפונים
בירושלים ובתל אביב יש יותר כלים להשאלה. הילה מיארה מארגון "אנו", מיוזמי הפרויקט, עם המגאפונים. צילום: הילה מיארה

"ככל שגברה המודעות והפעילות החברתית בשנה האחרונה זיהינו צורך של פעילים במגאפונים", מספרת הילה מיארה, מנהלת הקהילה בארגון ומיוזמות הפרויקט. "אזרחים יזמו והובילו מאבקים וקמפיינים חברתיים מקומיים או רחבים יותר, אבל לא היה בידיהם הכלי הבסיסי שיכול לאפשר להם להשמיע את קולם - מגאפון. הארגון שלנו קיים בדיוק לשם כך, להגביר את הקול הציבורי. על כן פתחנו קמפיין תרומות מתוך הקהילה שלנו, שנרתמה לעניין בנדיבות".
המגאפונים ניתנים להשאלה בערים חיפה, זכרון יעקב, ירושלים, רחובות וראשון לציון. בירושלים ובתל אביב יש יותר מגאפונים. פעילים חברתיים שמעוניינים להשאיל מגאפון מוזמנים להיכנס לאתר הארגון ולמלא טופס השאלה, כולל מיקום ותאריך. בתום השימוש יוחזר המגאפון למשאיל.