2 צפייה בגלריה
חן מלכיאל
חן מלכיאל
"הבנתי שמדובר בשגרה לא נורמלית". חן מלכיאל
"נולדתי למציאות של קסאמים", מספרת חן מלכיאל (18) משדרות, תלמידת כיתה י"ב, אחת הדוברות בוועידת הדרום - שתיערך בעיר הולדתה. "גם לפני הקורונה אני זוכרת מקרים רבים שבהם הקסאמים אילצו אותי ואת הקרובים שלי להסתגר בבית, לבטל תוכניות ולהתבגר קצת מהר מכולם".
מלכיאל מספרת שהיא וחבריה למדו לתפקד ולעזור בסיטואציה המורכבת. "מהר מאוד לקחנו את הפיקוד לידיים, להרגיע ולעזור לכל אלה שלא מצליחים לתפקד ולהסביר שתכף זה עובר. אירוע משמעותי שזכור לי הוא ההופעות בבני עקיבא, שם אני מדריכה, שעליהן עמלנו חודש שלם, בהתרגשות רבה. התחלנו אותן ולאחר מספר דקות התחיל צבע אדום שהשבית את השמחה וגרם לכולם לרוץ לכל עבר. היו שם ילדים קטנים שלא הפסיקו לבכות ואנשים מבוגרים שנעמדו פתאום בהלם.
"באותו רגע הבנתי עד כמה המצב הזה לא נורמלי. נכון שכל חיי חוויתי מקרים מצערים בגלל הקסאמים, אבל פתאום הבנתי שבזמן שכל סניפי בני עקיבא בארץ חוגגים, רק סניף שדרות צריך לעצור הכל. הבנתי שלא מדובר בשגרה נורמלית, שהילדים כאן דורשים ילדות כמו של כולם, בלי החשש שתכף הכל נעצר וצריך לרוץ לממ"ד".
2 צפייה בגלריה
שי חג'ג' ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות
שי חג'ג' ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות
"חובה להחזיר לכאן את השקט". שי חג'ג'
(צילום: ישראל יוסף)
יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', ידבר בוועידה על עתיד הדרום ובעיקר על עתיד ילדי האזור. "חובה להחזיר לכאן את השקט והביטחון", הוא אומר, "יש גם חובה להמשיך ולפתח את האזור. וזה כבר קורה. כשמעבר לגדר הגבול יורים, אנחנו בונים".
העתיד, טוען חג'ג', טמון בדרום. "כשבמרכז מתמודדים עם צפיפות בנייה, עומסי תנועה וזיהום אוויר, בדרום בונים", הוא אומר. "בימים אלה אנחנו עוסקים בהשלמת ההכנות להקמת יישוב חדש במרחבים, והממשלה אישרה הקמת יישוב נוסף בשדות נגב. בנינו בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי ובית חולים שיקומי. וזוהי רק ההתחלה. על הממשלה לאשר צעדים כדי לעודד תעשייה מתקדמת וחברות היי־טק לעבור דרומה. צעדים ראשונים וחשובים בנושא כבר בוצעו ואזורי התעשייה שלנו מתרחבים, אבל יש עוד הרבה מה לעשות".
"ידיעות אחרונות", ynet ו"ידיעות תקשורת" יוזמת ועידה מיוחדת שתוקדש לשדרות, יישובי עוטף עזה והדרום. בין הנושאים שיעלו: חוסן האזרחים שבחזית, ביטחון, צמיחה, קהילה וחברה – כל אלו יהיו במרכז הוועידה שתתקיים ב-11 במאי בשדרות ותועבר בשידור חי ב-ynet.
הוועידה תביא אל סדר היום את מגוון ההיבטים של החיים ביישובי עוטף עזה והדרום.