מיזם "גיביט" מפעיל מערך של סטודנטיות וסטודנטים מתנדבים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה והאוניברסיטה העברית, התומך בחיילים בודדים וסטודנטים בעלי פערים בציוד בסיסי וסטודנטיאלי בכדי להתקדם לעבר שוויון הזדמנויות בקרב כלל הסטודנטים לטובת סביבה לימודית תומכת וראויה.
צפו בכתבת וידאו המציגה את פעילות givit:
המיזם הוקם בשנת 2015 על ידי סטודנט מהמרכז הבינתחומי שהעלה פוסט לפייסבוק בו ביקש סיוע באיתור ציוד בסיסי עבור חבר מהלימודים הזכאי למלגה סוציו-אקונומית. בבוקר למחרת הסטודנט הוצף בהודעות שהציעו לו את הציוד הנדרש, והבין שאפשר להפוך את ההירתמות הזו למשהו הרבה יותר גדול. בזמן שעבר מאז, מאות סטודנטים וסטודנטיות כבר הספיקו להיעזר ב"גיביט" כדי לעבור את תקופת הלימודים בצורה טובה יותר.
2 צפייה בגלריה
givit
givit
givit
(צילום: דוד מיכאלי)
אז איך זה עובד בעצם? מגיעה בקשה לציוד צוות המתנדבים המחפשים מחפש אחר הציוד הדרוש ברשתות החברתיות (קבוצות פייסבוק ו-וואטסאפ למסירה), מתאמים עם המוסר את מועד איסוף הציוד מודיעים למקבל על הגעת הפריטים, מעבירים את הציוד מהמוסר לסטונדט.
2 צפייה בגלריה
givit
givit
givit
(צילום: דוד מיכאלי)
באוגוסט 2020 המיזם החל את פעילותו בירושלים באופן רשמי בהובלתם של ארבעה סטודנטים מהאוניברסיטה העברית (איתי נחמני, אחינעם רז-מיכאלי, עומר ברזל ורעות רייכנטל). בסיוע חברת "הובלות השועל" ושיתוף פעולה עם דיקנט הסטודנטים, אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטה העברית ובעזרת סיעת "התעוררות", בזמן הקצר הזה הסניף הירושלמי הוביל עשרות פריטים וסיפק ציוד לעשרות בני אדם.
  • בימים אלה הסניף הירושלמי מרחיב את מערך המתנדבים והמתנדבות שלו, אם אתם מעוניינים ומעוניינות להצטרף לפעילות מוזמנים להשאיר פרטים כאן, או לחפש בפייסבוק ובאינסטגרם: Givit JLM.