בשיתוף עמותת רוח טובה
בשנה החולפת, שבה כולנו היינו ספונים בבתים, נראה היה לפעמים שהתפרים העדינים המרכיבים את החברה הישראלית הולכים ונפרמים, ותחושת הסולידריות ההדדית הולכת ומתמעטת.
אולם היו גם כאלה שהבינו כי בדיוק בתקופה כזאת צריך לתרום אפילו יותר מתמיד. אחת כזאת היא מאי לוייב (‭,(15 ‬ מדריכה מתנדבת בפרויקט "הגשמה" של עיריית קרייתמוצקין. "לפני שנה הצטרפתי לקורס מד"צים של ארגון הנוער מד"צים אית"ן, ובסופו יכולתי לבחור בין מגוון אפשרויות של הדרכה בעיר", היא מספרת.
1 צפייה בגלריה
מאי ונועה. "הילדים נותנים המון אהבה"
מאי ונועה. "הילדים נותנים המון אהבה"
מאי ונועה. "הילדים נותנים המון אהבה"
"ביקשתי להיות מדריכה בפרויקט 'הגשמה', הפועל למען ילדי החינוך המיוחד בעיר. יש לנו שלוש קבוצות, לפי גילים, כשבכל קבוצה יש 15 ילדים עם מגוון צרכים מיוחדים: על הרצף האוטיסטי, לקויי למידה, עם פיגור, הפרעות התנהגות, ועוד. אני מדריכה קבוצה של ילדי כיתות ז'-ט' ומעבירה להם פעילויות בנושאים מגוונים כגון בישול, יצירה, ספורט, ועוד. מדובר בילדים שהם מצד אחד מאוד נבונים ואינטלגנטים, אבל מצד שני קשה להם מאוד לשבת במקום אחד לאורך זמן, אז צריך להפעיל אותם כל הזמן".
אתם מקיימים את הפעילות לבדכם?
"יש לנו מלווה אשר בודקת שהפעילויות שאנחנו יוזמים מתאימות ליכולות ולצרכים שלהם, אבל אנחנו מכינים את הפעילות ומעבירים אותה בעצמנו. בקבוצה שלי יש ילדים מדהימים, שנותנים המון אהבה, וזה מדהים לעבוד איתם".
מעבר להדרכת הקבוצה, למאי יש "פרויקט" אישי: נועה מתתיה בת התשע, שסובלת מפיגור שכלי קל, והפכה לסוג של אחות קטנה עבורה. שירי, אמה של נועה, מספרת ש"נועה היא תלמידה בבית ספר לחינוך מיוחד ובכיתה שלה היא הבת היחידה. הדבר מונע ממנה ליצור קשרים חברתיים והיא מרגישה קצת בודדה. הגענו לפרויקט 'הגשמה' דרך מחלקת החינוך בעירייה, ובזכותם החלו המפגשים עם מאי ועם חונכת נוספת. זה מאוד תורם לנועה, והיא מחכה לפגישות האלה בציפייה גדולה".
מאי מוסיפה: "שמעתי על נועה דרך ארגון המד"צים והבנתי שהיא זקוקה לחברה. הלכתי אליה הביתה עם המדריכות שלי ועם משחקים, שיחקנו, והיא מאוד נהנתה. קבענו שאגיע אליה פעם בשבועיים, ומאז אנחנו נפגשות ומתנסות כל פעם בפעילות אחרת כמו יצירה, בישול, ועוד".
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב והשנה יתקיים בסימן FAMING - להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר יום מעשים טובים, הצטרפו לאתגר ה-FAMING, תנו במה לסיפורים טובים ויחד נשנה את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
בשיתוף עמותת רוח טובה