לא הקורונה, לא מזג אוויר קיצוני ובטח לא הגיל ימנעו מאוולינה יודוקוביץ (93) מלהגיע מדי שבוע למרפאה של מכבי שירותי בריאות בחיפה.
יודוקוביץ עולה על בגדי העבודה ומסייעת לצוותים הרפואיים. לאחרונה היא קבלה תעודה הוקרה מהנהלת מכבי על התנדבות ארוכת שנים לטובת הקהילה. "אמשיך להתנדב כל עוד אני יכולה", היא מספרת בחיוך רחב.
כבר 19 שנים שאוולינה יודוקוביץ (93) מתנדבת במכון הדימות במרפאת 'מכבי' בחורב. אי שם בתחילת שנות ה-2000 היא הגיעה לביקור במרפאה לצורך בדיקות שגרתיות ומאז נוצר קשר משפחתי עם הצוותים הרפואיים, קשר מיוחד שנמשך עד היום.
3 צפייה בגלריה
אלווינה  יודקלוביץ'
אלווינה  יודקלוביץ'
"יש לי מחשב, פייסבוק, כמוני כמוך. אני חיה את החיים המודרניים". אוולינה יודוקוביץ
לאחרונה העניקו לה בהנהלת "מכבי" תעודת הוקרה לכבוד השנה החדשה, על פעילותה יוצאת הדופן, הנתינה ללא גבולות והתשוקה לתרום לקהילה. חברי הצוות הרפואי של 'מכבי' בחורב מעידים כי צורת העבודה של יודוקוביץ מעוררת השראה בקרב כל העובדים, והאנרגיות שאישה בגילה מפיצה בסביבת העבודה מייצרת התפעלות בכל פעם מחדש.
במשך שני העשורים האחרונים היא מגיעה בקביעות פעמיים בשבוע, כדי לתת תזכורת תורים למטופלים, להדריך אותם כיצד יש להיערך לטיפולים השונים ולקשר בין המטופלים למזכירות.
עד לפני תחילת עידן הקורונה, היא לא החסירה ולו יום עבודה אחד, תמיד הגיעה למרפאה ראשונה ורעננה בכל יום מחדש. בתקופה האחרונה היא נאלצה להקפיד על ההנחיות, נשארה בביתה ולא הגיעה כהרגלה. אך ברגע שהתבצעו הקלות בהנחיות הייתה גם המתנדבת הראשונה לחזור למקום העבודה.
3 צפייה בגלריה
אלווינה  יודקלוביץ'
אלווינה  יודקלוביץ'
אוולינה יודוקוביץ מקבלת תעודת הערכה

"חיפשתי לעשות עם עצמי משהו. אין לי כבר במי לטפל ולכן חשבתי שאני יכולה לתרום מניסיוני לזולת. אני מגיעה במלוא המוטיבציה ולעולם לא עושה פנצ'רים בעבודה, יש לי אחריות למטופלים שלי", היא מספרת.
על אף גילה המתקדם, החיבור עם הדור הצעיר ואפילו עם העידן הטכנולוגי, הוא טבעי עבורה. "יש לי מחשב, פייסבוק, כמוני כמוך. אני חיה את החיים המודרניים".
3 צפייה בגלריה
אלווינה  יודקלוביץ'
אלווינה  יודקלוביץ'
"תמיד הייתי אישה צנועה שלא אוהבת להתבלט". יודוקוביץ
"כולם בעבודה מכבדים אותי ומעריכים את העבודה שלי וזה פשוט עושה לי טוב בנשמה", היא מספרת ומבטיחה: "תמיד הייתי אישה צנועה שלא אוהבת להתבלט ולעשות סיפור מכל דבר וזה כנראה הסוד שלי. אני אמשיך להתנדב כל עוד אני יכולה, זה נותן לי כוחות ותורם לי המון לחיי האישיים", מסכמת בחיוך יודוקוביץ.
שושי מועלם, מנהלת המרפאה של מכבי בחורב, משתפת: "זכות גדולה נפלה בחלקנו לעבוד לצד אווילנה לאורך השנים. היא מהווה מודל לחיקוי עבור כל אחד מאיתנו, סמל לנתינה שתרומתה ואהבתה היא אות ומופת לכולנו".