בשיתוף עמותת רוח טובה
היא מגיעה פעמיים בשבוע לשוק הסיטונאי בירושלים, מפשילה שרוולים ומתחילה לנבור בערימות הפירות והירקות שהסוחרים התכוונו להשליך לפח.
היא לא עושה את זה למען עצמה, אלא עבור אחרים – משפחות נזקקות שידן אינה משגת. קוראים לה רויטל איש והיא בת 47, אם חד הורית לשישה ילדים. "עם פרוץ משבר הקורונה התחלתי לקבל טלפונים רבים ממשפחות חד-הורית שממש התחננו בפניי לקבל סיוע במזון", מספרת איש, "הבנתי שחייבים לעזור, גיבשתי קבוצת צעירים שתיקח חלק, ופעמיים בשבוע אנחנו אוספים מזון מהשוק הסיטונאי.
1 צפייה בגלריה
רויטל איש וחבר למיזם גאים בסחורה שאספו
רויטל איש וחבר למיזם גאים בסחורה שאספו
רויטל איש וחבר למיזם גאים בסחורה שאספו

"הסוחרים כבר מכירים אותנו, מכוונים אותנו ישר לערימות הפירות והירקות שמיודעים להשלכה לאשפה, ואנחנו מתחילים לסנן ולמצוא את התוצרת הטובה. מתנדבת נוספת שלנו אוספת פירות וירקות מפחים של סופרים בעיר, כמו גם מוצרים נוספים שנמצאים בתוקף ונזרקו כי יש בהם פגם באריזה. בתום האיסוף אנו מסדרים את המוצרים בצורה מרשימה בארגזים ומניחים אותם ברחבה שנמצאת מתחת לבית שלי, ואנשים מגיעים לשם ל'קניות' – בחינם.
"עם הזמן התגייסו לפרויקט גם מאפיות, והן תורמות לנו לחמים וחלות לסוף השבוע. פעם בשבועיים אנו גם מחלקים במקום מזון יבש, בגדים, שמיכות, תנורים ועוד, שמגיעים אלינו מ'ערבות הדדית', שהוא ארגון ארצי".
בסופו של דבר מדובר על מוצרי מזון שהסוחרים החליטו לזרוק. הדברים שם ראויים למאכל?
"זה אולי יפתיע, אבל 70% מהתוצרת הזו ראויה למאכל. לפעמים פשוט מדובר על פירות וירקות קצת פחות יפים לעין, אבל הם טריים לגמרי".
מה המהלך הבא שלך?
"השאיפה שלי כעת היא להקים פודטראק, סוג של מסעדה על גלגלים, בה אבשל מאכלים מהמזון שאנחנו אוספים בשוק ואחלק אותו בבתי ספר בשכונות שיש בהן מחסור. אני וחבריי כבר פתחנו בקמפיין גיוס המונים על מנת לרכוש ואן למיזם. אנחנו מקווים ומאמינים שהציבור יפתח את הלב ואת הכיס ונוכל להגשים את החלום הזה. אם יש משהו שהקורונה לימדה אותי, זו החשיבות של סולידריות חברתית והדאגה אחד לשני".
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה