"הבן שלי אוהב טיפוס, והוא מטפס כבר שנה יחד עם חבר שלו", מספר ד"ר רונן ולגרין."לקראת יום ההולדת של שניהם החלטתי להפתיע אותם עם חווית אימון מיוחדת במינה: הגענו למתחם נינג'ה בבת חפר, הילדים לא ממש ידעו לאן הולכים, והופתעו מאד כשראו את יובל שמלא בכבודו ובעצמו מחכה להם במתחם".
צפו בחוויה של פעם בחיים עם יובל שמלא:
"הם כמובן עשו את כל המסלול ונהנו מאד, ואני הרגשתי שגם תרמנו תרומה נדיבה וגם חווינו חוויה חד פעמית". ולגרין הוא אחד מרוכשי החוויות במיזם "פעם בחיים" המאפשר לחוות חוויה מיוחדת ובמקביל לתרום לקהילה.
"פעם בחיים" (Paamba) הוא מיזם חברתי המשלב תרבות ועשיית הטוב באמצעות שימוש בפלטפורמה טכנולוגית ייעודית המאפשרת למכור חוויות של 'פעם בחיים' ולתרום את רוב ההכנסות לעמותות וארגוני צדקה במטרה לייצר השפעה חיובית בקהילה.
המיזם מעניק הזדמנות חסרת תקדים לרתום אמנים, אנשי עסקים וחברות מסחריות כדי לגייס תרומות למטרות חברתיות, כאשר כל המשתתפים זוכים יחדיו לתרום ולהגשים חלומות עבורם ועבור יקיריהם.
המודל המיוחד מבוסס על פעילות קיימת בארה"ב (כמו Charitybuzz) שהניבה עד כה למעלה מ-350 מיליון דולר בעבור ילדים חולים, אנשים עם צרכים מיוחדים ועוד.
6 צפייה בגלריה
פעם בחיים
פעם בחיים
פעם בחיים עם יובל שמלא
הספורטאי יובל שמלא מספר על החוויה מהצד שלו: "מאד שמחתי לתרום באמצעות מיזם 'פעם בחיים' (Paamba), חוויה ייחודית בתקופת הקורונה. במיוחד כשכל העמותות נפגעות באופן קשה מהמצב הכלכלי. מיד כשפנו אליי בהצעה להצטרף למיזם התרשמתי מאד ותרמתי בשמחה חוויה חד פעמית של אימון נינג'ה. ביקשתי שההכנסות ייתרמו ל'עמותה למצוינות בספורט'. אני חושב שבימים אלה חשוב מאוד לחזק את תחומי הספורט והכושר הגופני וכמובן את התרומה לקהילה".
באתר Paamba, ניתן למצוא בין היתר, מכירות פומביות לחוויות ייחודיות ועוצרות נשימה בהובלת אמנים ויוצרים כדוגמת עברי לידר, עדי הימלבלוי, ערן זהבי, אריק זאבי, מאיר אדוני, ארקדי דוכין ועוד רבים וטובים. בנוסף, מציעים באתר גם מכירות מידיות של חוויות, הכוללות ארוחות זוגיות במסעדות, טעימות יין ביקבים, חווית טרקטורון מעופף ועוד חוויות מעניינות וחד פעמיות.
6 צפייה בגלריה
פעם בחיים
פעם בחיים
"ביקשתי שההכנסות ייתרמו ל'עמותה למצוינות בספורט'". יובל שמלא
איציק כהן, שחקן וקומיקאי, תרם במפתיע דווקא חוויה של סדנת הכנת מעמולים ביתיים: "רציתי לתרום מפגש שלאו דווקא קשור בתחום המשחק אלא סדנא אישית מחוץ לקופסא", משתף כהן. "וכך עלתה בי המחשבה לייצר חוויה חד פעמית של הכנת מעמולים תוך כדי שילוב ההרצאה שלי 'מבנות פסיה עד פאודה' ושיחה חופשית עם התורם. התרגשתי מאד להיות חלק מהמיזם הזה במיוחד כשהמפגש איתי נמכר בסכום מאד מכובד של 5,000 שקלים, שיתרמו לעמותת 'כנפיים של קרמבו' המקסימה שמצליחה לשרוד בימי הקורונה הודות לאנשים טובים ומיזמים כאלו".
6 צפייה בגלריה
תמונתו של איציק כהן
תמונתו של איציק כהן
בחר לתרום דווקא סדנת מעמולים. איציק כהן
(צילום: יובל חן)

"זקוקים לכל משאב אפשרי"

ראשי העמותות שנתרמו מעידים על חשיבות המיזם והסיוע שהוא מאפשר, דווקא בתקופה מאתגרת זו: "כל כך שמחנו לשמוע על המיזם הזה, לדעתי הוא מיזם מיוחד במינו", מספרת נעמי ליברמן, סמנכלי"ת קשרי חוץ של עמותת 'אור שלום' המסייעת במציאת בית לילדים שהוצאו מביתם.
"כשאמנים מחליטים לתרום דווקא כשהם אלו שנמצאים במצב לא פשוט, ובכל זאת הם רואים את מי שכן צריך אותם – זוהי בשבילנו ערבות הדדית, ורק ככה ננצח". מוסיפה ליברמן. "אלינו נתרמו עד כה שתי חוויות מדהימות, האחת הייתה שיעור עם הרב לאו שנקנה בסכום גבוה - השיעור נמסר לעובדי חברה גדולה שידעו להעריך היטב את החוויה. השנייה הייתה חוויה של ערב מוזיקלי מרגש במיוחד עם עמיר בניון. התרומות האלו יעזרו ל-1,400 ילדים, בני נוער וצעירים שהיו צריכים לצאת מהבית עקב התעללות והזנחה קשים, והם חיים אצל משפחות אומנה ומעונות משפחתיים שנותנים להם את הביטחון והאהבה המגיעים להם".
מיכל סלונים, מנהלת גיוס משאבים וראייטי ישראל, מספרת גם היא מצד העמותות: "השנה הזו מאתגרת עבור כל העמותות וגם לנו כמובן, היו הרבה אירועי גיוס כספים שבוטלו, ואנחנו זקוקים לכל משאב אפשרי. המיזם הזה בא ובעצם 'מנצל' לטובה את המצב, הופך את הלימון ללימונדה ומוצא את הדרך להפיק WIN WIN WIN גם לרוכשי החוויה שבעצם תורמים, גם לאמנים וגם לעמותות. אנו שמחים להיות חלק מזה והלוואי ויהיו עוד הרבה תרומות כאלו".
6 צפייה בגלריה
פעם בחיים
פעם בחיים
ניצול השואה שמואל נחום בחוויה של "פעם בחיים"

"השעתיים המדהימות בחיי"

עמית נאור (28) שחקן מטירת הכרמל רכש חווית פיקניק בפארק הירקון עם ליבי רן ואליאנה תדהר: "נתקלתי במודעה של 'פעם בחיים' באינטסגרם, ואמרתי לעצמי מה הסיכוי שזה יתאפשר לי? אני עובד בתיאטרון כסדרן, לומד משחק ומנסה לדחוף את עצמי בתיאטרון וכו'. את אליאנה וליבי אני מכיר מהפסטיגלים שאני הולך, היכרות לא מעמיקה. ואז כשנתקלתי בזה – החלטתי לנסות את המזל שלי! הצעתי סכום ואז ראיתי שמישהו נתן הצעה גבוהה יותר, הצעתי שוב, ושוב העלו לי, בגלל שאני עכשיו עובד בעבודה מזדמנת בתקופה הזו - לא יכולתי להעלות את המחיר שלי יותר", משתף נאור.
"חשבתי שאזלו הסיכויים שלי ואז התקשרו אלי מ'פעם בחיים', ואמרו לי שהאשראי של הבחור האחרון שהציע- לא עבר. 'נשארו לך שמונה דקות להציע הצעה – ואם אף אחד לא יציע אחריך – אתה תזכה', אמרו לי. מיד ובלי לחשוב פעמיים, הצעתי את ההצעה האחרונה שלי, בסך 4,600 שקלים. עברו שמונה דקות – ואמרו לי 'מזל טוב! אתה הולך להיפגש איתם!'", הוא מרחיב.
6 צפייה בגלריה
טקס נבחרי הילדים אתר פרוגי 2020
טקס נבחרי הילדים אתר פרוגי 2020
אליענה תדהר ולי בירן - תרמו פיקניק בפארק הירקון
(צילום: טל שחר)
"ביקשתי לתרום ל'אגודה לניצולי השואה', סיפרתי לחברים ב'פעם בחיים' על סבא שלי, שמואל נחום, ניצול שואה בן 88, שהגיע לארץ מצרפת אחרי שחסידי אומות עולם הצילו אותו. סבא הוא דמות בשבילי, מגיע לכל ההופעות שאני מחלטר בתיאטרון", הוא מתרגש. "ואז 'פעם בחיים' אמרו לי להביא את סבא שלי איתי לחוויה! חשבתי לעצמיאחרי ימים נוראיים בעבודה הנה סימן שאני בדרך הנכונה. סבא שלי התרגש מאד וכך נסענו כולנו לתל אביב לפארק הירקון ראינו את השולחן עם הפיקניק וכל כך התרגשנו".
"המפגש היה מלהיב ומשמח ומרגש, חוויה באמת של פעם בחיים. נשארנו לדבר ולשתות כשעתיים, אלה היו השעתיים המדהימות בחיי, נתתי להם להכיר אותי לעומק, את החלום שלי, והם נתנו לי עצות וטיפים וסיפרו על עצמם ושיתפו בדברים שריגשו אותי מאד. בסופו של המפגש סבא שלי אמר לי שעשיתי אותו מאושר עם התרומה שלי, אני מרגיש שעשיתי את שלי", מסביר נאור בחיוך.
6 צפייה בגלריה
פעם בחיים
פעם בחיים
"ההרגשה מדהימה, גם ליהנות וגם לתרום לקהילה". עמיר בניון
עמיר בניון, מוזיקאי מלחין ויוצר המתנדב במיזם, מסכם: "המיזם הזה של 'פעם בחיים' מאפשר לאמנים למעשה לתרגם את האמנות שלהם לתרומה לקהילה, אני תרמתי חוויה שהייתה מרגשת מאד, הגיע בחור שרצה לפגוש אותי והתעניין במוזיקה, הוא השמיע לי שירים שכתב ומוזיקה שיצר, דיברנו, ניגנו קצת, ובסך הכל ההרגשה מדהימה, גם ליהנות וגם לתרום לקהילה".