ברקע ההחלטה לבטל את מרבית מגבלות הקורונה ולסיים את עידן המגפה בישראל, עבור 6,407 משפחות של ישראלים, שנפטרו בארץ כתוצאה מהקורונה מפרוץ המגיפה ועד היום, הקורונה לא תסתיים לעולם. לכל אחת ואחד מהם יש משפחה, קרובים, חברים ומכרים, שמתמודדים עם הכאב והאובדן הפתאומי שחוו.
עמותת "מרכז אלה להתמודדות נפשית עם אובדן", המובילה בסיוע ותמיכה נפשית לאנשים שחוו אובדן, יזמה סיוע נפשי ללא עלות לבני המשפחות של קרבנות המגיפה.
העמותה מציעה לבחירת המשפחות עשרה טיפולים פרטניים, עשרה טיפולים משפחתיים, או השתתפות בקבוצת תמיכה של עשרה מפגשים, ללא עלות. לטובת הפרויקט נפתח קו ייעודי לפניות ולתיאום טיפול, והוקצו מטפלים מקצועיים ומנוסים אליהם מופנים בני המשפחות.

"סיוע ותמיכה למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל"

הפרויקט הוא פרי יוזמה משותפת של מרכז אלה ומשפחת שטרסברג לזכרה של האם, חנה שטרסברג ז"ל, שהלכה לעולמה בגיל 72 מנגיף הקורונה.
חנה שטרסברג ז"ל הייתה אשת חינוך, מומחית לגיל הרך, שהקדישה את מיטב שנותיה לפעילות התנדבותית למען החברה והקהילה. במסגרת עשייתה הנרחבת יזמה חנה את הקמתו של "גן החלומות" – מרכז חינוכי ראשון מסוגו בארץ ובעולם לילדים המחלימים ממחלת הסרטן ובני משפחותיהם.
1 צפייה בגלריה
"בישראל יש אלפי משפחות שעבורן הקורונה אינה חולפת ולא תחלוף לעולם".
"בישראל יש אלפי משפחות שעבורן הקורונה אינה חולפת ולא תחלוף לעולם".
"בישראל יש אלפי משפחות שעבורן הקורונה אינה חולפת ולא תחלוף לעולם".
אילן, בעלה של חנה שטרסברג ז"ל, ומיכל, ניר וליאור, ילדיה, מסבירים: "הנתינה הבלתי מתפשרת של אמנו היקרה והאהובה לחברה ולמשפחה היא שהניעה אותנו, גם בשעתנו הקשה והכואבת ביותר, בשיתוף עם 'מרכז אלה', ליזום את הפרויקט החשוב שמטרתו סיוע ותמיכה למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל כתוצאה מנגיף הקורונה".

"המעט שאנחנו יכולים לתת"

יעלה כהן ובני לייזר, המנכ"לים המשותפים של "מרכז אלה", מוסיפים: "אבדן פתאומי הוא קשה ומורכב לכל מי שחווה אותו. הוא קשה עוד יותר, כשמדובר על אבדן מקורונה, המלווה, כפי שלמדנו בשנה האחרונה, בנתק מהחולים, פרידה שאינה פרידה, ללא יכולת אפילו לקבור את המת או לשבת שבעה באופן שידענו בעבר. בישראל יש אלפי משפחות שעבורן הקורונה אינה חולפת ולא תחלוף לעולם. עבורן ההתמודדות עם האובדן תישאר לתמיד. את המעט שאנחנו יכולים לתת – סיוע נפשי לבני המשפחות – אנו נותנים באופן מקצועי, רגיש, מסור ומותאם".
"מרכז אלה להתמודדות נפשית עם אובדן", הוא בית וכתובת עבור כל מי שחווה אובדן, מתמודד עם שכול, חש כאב עמוק ומחפש יד תומכת. העמותה הוקמה בשנת 1979 בידי ניצולי שואה, והייתה חלוצה בישראל במתן עזרה נפשית וחברתית לקהל יעד זה. במהלך השנים התרחב תחום הפעילות והיום המרכז פתוח לקהל הרחב ומסייע לאלפי אנשים שחוו כאב נפשי, משברי חיים או טראומה, לניצולי שואה ובני משפחותיהם, למשפחות שחוו אובדן פתאומי ומשפחות שכולות.
קמפיין לפרויקט יעלה באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO בהתנדבות.
  • בני המשפחות של נפטרי הקורונה, מוזמנים לפנות לקו ייעודי לפניות ולתיאום טיפול, בטלפון 1-800-800-440.