"הגענו לאחרונה לביתה של קשישה בת יותר מ-90 שסבלה מבעיות ראייה בעין היחידה שלה", מספר ד"ר גיא תם, רופא מתנדב ב"פרויקט לרפואת עיניים מונעת" של עמותת "לראות". "בבדיקה שערכתי לה התברר שהעדשה בעין שלה זזה, והיא זקוקה לטיפול דחוף כדי למנוע ממנה להגיע לעיוורון. שלחנו אותה דחוף לבית החולים ושם היא עברה ניתוח שהציל את הראייה שלה".
צפו בסרטון המציג ביקור בית של מתנדבי העמותה:
עשרות אלפי קשישים בישראל, מקבלים את הידרדרות ראייתם לעיתים עד לכדי עיוורון, כגזרת גורל. הם לא מודעים לכך שהרפואה השתכללה והתקדמה כך שניתן במקרים רבים להציל ולשפר משמעותית את ראייתם ואת איכות חייהם.
בתקופת הקורונה, בעקבות הסגרים, הבידוד, הניתוק הכפוי מבני המשפחה והחשש של קשישים לצאת מהבית, רבים מהם מזניחים את בריאותם וגם את הראייה שלהם.
3 צפייה בגלריה
עמותת לראות
עמותת לראות
עשרות אלפי קשישים בישראל, מקבלים את הידרדרות ראייתם לעתים עד לכדי עיוורון, כגזרת גורל
ה"פרויקט לרפואת עיניים מונעת" של עמותת "לראות", פועל משנת 2013 בעזרת צוות רופאים מתנדבים. עד היום הוא אפשר לאלפי קשישים וניצולי שואה, שרובם מוגבלים פיזית, לעבור בדיקות ראייה מקיפות וקריטיות ולשפר את איכות חייהם בקרב 20% מהנבדקים נמצאו ממצאים רפואיים הדורשים טיפול להצלת ראייתם.
הפעילות התקיימה בימים כתיקונם בבתי אבות, מרכזי יום ומועדוני קשישים, אך עם התחלת מגפת הקורונה וסגירת רוב המקומות הללו, העמותה לא רצתה לוותר על השירות החשוב הזה, והחליטה להמשיך את הפרויקט כשירות של "בדיקות עד הבית" עבור קשישים שלא מצליחים לצאת מהבית לטיפולים רפואיים בעיניים.
מתנדבי העמותה מקיימים ביקורי בית אצל עשרות קשישים מבאר שבע עד קריית שמונה, כאשר רופא או אופטומטריסט מגיע עד לבית כדי לבדוק להם את הראייה והעיניים - בדיקה שיכולה לסייע באבחון מוקדם של בעיות עיניים ואפילו למנוע עיוורון.
3 צפייה בגלריה
עמותת לראות
עמותת לראות
מתנדבי העמותה קיימו ביקורי בית אצל עשרות קשישים מבאר שבע עד קריית שמונה
"אני חושב שהראייה שלי קצת ירדה, כשאני יושב ליד המחשב עם המשקפיים הנוכחיים שלי התחלתי לראות קצת מטושטש", מספר יהודה אלכסנדר, ניצול שואה שנעזר בביקור הבית לשל ד"ר יחזקאל שהגיע אליו מטעם העמותה."אז היות ואני לא יכול ללכת לרופא עיניים, ואני לא יכול ללכת כי יש לי ברך דפוקה, אז הזמנתי אתכם, ראיתי אתכם בפייסבוק ואמרתי מה אני יכול להפסיד? מקסימום אני ארוויח".
3 צפייה בגלריה
עמותת לראות
עמותת לראות
"אמרתי מה אני יכול להפסיד? מקסימום אני ארוויח". ניצול השואה יהודה אלכסנדר בבדיקת ראייה בביתו
נדין הולנדר, מנכ"לית עמותת "לראות" מסכמת: "תקופת הקורונה היא תקופה קשה ומאתגרת במיוחד לקשישים נזקקים ולאנשים עם מוגבלות. רבים מהם סובלים מדיכאון ומבדידות ולא יוצאים מהבית, או שאינם יכולים לצאת מהבית, וכך הם מזניחים את הראייה שלהם, לעיתים עד מצב של נזק בלתי הפיך.
ביקורי הבית שלנו מסייעים בשיפור איכות חייהם. מדובר בפרויקט התנדבותי וחשיבותו מתעצמת דווקא בימים מאתגרים אלה".
  • לפרטים נוספים, תיאום ביקור בית, התנדבות או תרומה לעמותת "לראות", לחצו כאן.