נציגי רשויות וכפרים מהפזורה הבדואית הגיעו ביום חמישי האחרון, לנקודת האיסוף במפעל "עוף עוז" בשגב שלום, שנרתם לנדב את המערך הלוגיסטי לטובת החלוקה. הנציגים העבירו את הטאבלטים עם כרטיס מובנה לגלישה באינטרנט לילדים מהפזורה הבדואית. בין היישובים: רהט, חורה, תל שבע, לקיע, ערערה, שגב שלום, נווה מדבר, אלקסום וכפרים לא מוכרים בנגב. החלוקה נעשית באמצעות נציגי הרשויות המקומיות ובתיאום מלא מול משרד החינוך.
צפו בשינוע הטאבלטים לחלוקה בנגב:
מעיקל אל-הוואשלה, נציג המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב, סיפר על חלוקת הטאבלטים בכפר אום בדון: ״הילדים מאוד שמחו והודו לנו. חלקם התביישו. ההורים אמרו שמתחילת הסגר הראשון הילדים לא חזרו לבית הספר. המורות שולחות מטלות לווטסאפ של האמא ואלה שאין להם וואטסאפ ואין ילדים מקבילים בכיתה של בניהן, פשוט לא למדו".
4 צפייה בגלריה
ניידים בקהילה בנגב
ניידים בקהילה בנגב
חלוקת הטאבלטים
(צילום: עמותת רוח טובה)
"קיבלנו בעבר מחשב אחד להרבה ילדים אבל זה לא עזר כל כך. וגם אין אינטרנט לגלישה ולכן חיפשנו חיבור דרך הטלפון, אבל כמה אפשר. כעת בתרומה של עמותת רוח טובה יהיה מחשב לכל ילד עם אינטרנט בחינם שיעזור לכל הילדים״.
אל-הוואשלה הרחיב: ״יש תלמיד שהיה בכיתה י״א ועזב את הבית ספר כי לא הייתה לו יכולת ללמוד מרחוק. כעת העברנו לו מחשב כדי שיחזור שוב ללימודים״.
צפו בעלי בן העשר, עם קבלת הטאבלט:
עלי, בן 10, המתגורר בכפר מולדה - כפר לא מוכר בנגב, ולומד במועצה האזורית אל-קסום, התרגש מאוד לקבל את הטאבלט: ״אני שמח שקיבלתי זאת עבור למידה בבית הספר. זה משהו טוב שיעזור לי כעת בלימודים".
4 צפייה בגלריה
ניידים בקהילה בנגב
ניידים בקהילה בנגב
נציגי רוח טובה עם נציגי רהט והישובים הלא מוכרים בנגב
(צילום: עמותת רוח טובה)
הילאל חג׳ יחיא - מנהל תחום החברה הערבית בעמותת רוח טובה הסביר: ״זה היה יום מרגש ובעל משמעויות רבות. לתרום כזה מספר עצום של טאבלטים ללמידה מרחוק לילדים שגם מגיעים מהכפרים הלא מוכרים שחלקם מנותקים מחשמל ובלי תשתיות אינטרנט, זה מעשה שקשה לתאר במילים.
צעד זה מחבר תלמידים רבים מחדש למערכת הבית ספרית מרחוק. לא רק כעת בצל נגיף הקורונה, אלא גם בעתיד. שכן יש קושי לילדים מהכפרים הלא מוכרים להגיע לבתי הספר גם בשגרה, וכעת זה יהיה פיתרון גם לעתיד״.
4 צפייה בגלריה
ניידים בקהילה בנגב
ניידים בקהילה בנגב
חלוקת הטאבלטים בנגב
(צילום: עמותת רוח טובה)
רפי אלול, יו"ר עמותות רוח טובה מקבוצת אריסון סיכם: "חלוקת 3,500 הטאבלטים בפזורה הבדואית היא חלק ממבצע ענק של עמותת רוח טובה בו נתרמו 25,000 טאבלטים לילדים שזקוקים להם בכל רחבי הארץ, מחציתם מיועדים לילדים בחברה הערבית. אנו שמחים לסייע לילדים מכל קצוות החברה הישראלית ללמוד מרחוק. מרגש לשמוע את התגובות של ילדים שסוף סוף יכולים להשתלב כמו שצריך בלמידה זו".
מבצע תרומת הטאבלטים של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המחברת בין מתנדבים לעמותות, הוא חלק ממיזם "ניידים בקהילה" בו תושבים תורמים מחשבים וטאבלטים שאינם זקוקים להם, לאחר מכן מתנדבים בודקים את תקינות המחשבים, ומתנדבים אחרים משנעים אותם למי שזקוק.
4 צפייה בגלריה
ניידים בקהילה בנגב
ניידים בקהילה בנגב
חלוקת הטאבלטים בנגב
(צילום: עמותת רוח טובה)
  • יש לכם מחשב או טאבלט תקין שאין לכם צורך בו? לחצו כאן.
  • להתנדבות בפרויקט במגוון דרכים, כמו שינוע המחשבים למי שזקוק להם, בדיקת תקינות המחשבים והדרכה על המחשבים לחצו כאן.
  • למציאת התנדבות בהתאמה אישית לפי מקום מגורים, שעות פנאי ותחומי עניין היכנסו לאתר רוח טובה.