על רקע אירועי האלימות בשכונות מגורים משותפות ליהודים ולערבים צצות בימים אלה עשרות יוזמות אזרחיות, מקומיות וארציות, של אזרחים שנמנו עד כה עם "הרוב הדומם". יוזמות אלה מבקשות להנמיך את הלהבות ולפעול להפגנת סולידריות חברתית בין בני העמים. ערוץ המעורבות מדווח מדי יום על יוזמות אלה, מזמין אתכם לעדכן בכל יוזמה חדשה, ונביא אותה לידיעת כלל גולשי ynet.

כל הארץ: מפגשים לבני כל הדתות

אגודת המפגש הבין-דתי מפעילה עשרות קבוצות של יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים בכל הארץ, שבמסגרתן חווים המשתתפים מפגשים משמעותיים, המקרבים אותם אלה לאלה ברמה האישית. האגודה מפעילה גם קבוצות מעורבות, ישראליות-פלסטיניות. בשבוע הבא מתוכננים מפגשים של שמונה קבוצות.

חיפה: הפנינג משותף לילדים

קבוצת אמהות חיפה יזמה הפנינג יצירתי לילדים יהודים וערבים. הילדים קישטו וצבעו מטריות לבנות (להדגיש את הרעיון ש"כולנו תחת מטרייה אחת"), והציבו אותן ברחוב הראשי של המושבה הגרמנית בעיר.

השרון: ראשי הרשויות משתפים פעולה

ראשי הרשויות של יישובי השרון, יהודים וערבים, צילמו סרטון שבו הם קוראים להרגיע את האלימות בחברה הישראלית ובערים המעורבות.

תל אביב: עצרת יהודית ערבית

ארגון עומדים ביחד יקיים במוצאי שבת, 22 במאי, עצרת יהודית ערבית בדרישה ל"חיים בכבוד, בביטחון ועם תקווה". האירוע יתקיים בכיכר רבין החל מ-19:00.

יפו: חלוקת שלטים לקידום דו-קיום

המישלמה ליפו, מסגרת עירונית אזרחית שמפעילה עיריית תל אביב-יפו נחלצה ליוזמה עצמאית של תושבי העיר וסייעה במימון הדפסה של שלטי דו-קיום לתלייה על חלונות ומרפסות. נוסח השלטים "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". תושבי יפו, המעוניינים בשלטים לדלתות או בשמשוניות למרפסות, מוזמנים להירשם ולהזמין.

הגליל: עצומה לשמירה על החיים

יותר מאלף מתושבי היישובים בגליל כבר חתמו על עצומה הקוראת לשמירה על ערך החיים, הכבוד ההדדי ומרקם החיים המשותפים שנבנה בעמל רב לאורך השנים ביישובי הגליל. העצומה היא יוזמה עצמאית.

העמק: הנשים מחזקות יחסי שכנות

25 נשים יהודיות וערביות התכנסו אתמול לצד גשר מנשייה בזבדה, ליד רמת ישי ונהלל בעמק יזרעאל, להחליט ביחד כיצד לגשר ולחזק את השכנות הטובה באמצעות הקול הנשי.

1 צפייה בגלריה
ותיקות היישובים בעמק מתחבקות במפגש סביב גשר מנשייה, בקרבת נהלל
ותיקות היישובים בעמק מתחבקות במפגש סביב גשר מנשייה, בקרבת נהלל
ותיקות היישובים בעמק מתחבקות במפגש סביב גשר מנשייה, בקרבת נהלל
(צילום: עידית שגב)


עצרת דיגיטלית: הרוב המתון משמיע קול

ארגון דרכנו מקיים הערב (ה') ב-20:00 עצרת דיגיטלית ברשתות החברתיות סביב ההכרזה "כן לחיים משותפים, לא לאלימות". את העצרת תנחה לוסי אהריש, וישתתפו בה הזמרות מירה עוואד ואחינעם ניני, השופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, הח"כיות לשעבר תהלה פרידמן וע'אדיר כמאל מריח, ואחרים.

קריאה משותפת: ראשי הארגונים החברתיים

עשרות מנהיגות ומנהיגים של ארגונים חברתיים בישראל פרסמו קריאה משותפת, בעברית ובערבית, המפצירה בציבור לחזור אל דרך השותפות, ולשלב ידיים בעצירת מעגל האלימות. "אנו פועלים יום יום, כדבר שבשגרה, בחיים משותפים, דרך שיח מכבד, הידברות, חמלה וסיוע הדדי", הם מזכירים.

מפגש זום ופייסבוק: אהבה כדרך חיים

שיח׳ איהאב בלחה ואורה בלחה, מייסדי עמותת "בוסתן בני אברהם", יזמו מפגש פיוס נרחב על אהבה כדרך חיים, שישודר בזום ובפייסבוק. במשתתפים: הרבה תמר אלעד-אפלבאום, מקהילת ציון בירושלים, השיח' אבו אשרף סרור, אימאם המסגד ביפו, הבמאי וויסאם מוסא מעזה, הזמרת מירה עוואד, ואחרים. השידור יתקיים היום (ה') ב-19:00.

מצטרפים לקבוצות: בווטסאפ, פייסבוק וטלגרם


עדכנו אותנו

מארגנים מפגש, אירוע או מחווה לקידום דו-קיום ופיוס חברתי? כתבו לנו ל- shlomit-sh@ynet.co.il, צרפו תמונות - ונפרסם.