בשיתוף עמותת רוח טובה
זה קרה לפני חמש שנים. ליאת צימר פרשה לגמלאות, ולפתע היה לה זמן לכל הדברים שחיכו שנים.
"כמו כל מי שיוצא לפנסיה, התחלתי לעשות סדר בבית וגיליתי שיש אצלי המון דברים לא נחוצים: כלי בית, רהיטים, בגדים ומה לא", היא משחזרת, "העליתי מודעה בקבוצת פייסבוק מקומית של תושבי גבעת-שמואל, עיר מגוריי, וכתבתי שאני מוסרת הכל בחינם. ההיענות הייתה מדהימה: תוך זמן קצר לקחו הכל. זה גרם לי להבין שחפץ שכבר לא נחוץ לי יכול להיות אוצר בשביל אדם אחר, והחלטתי לפתוח קבוצת פייסבוק לתרומות כאלה. קראתי לה 'מי רוצה? רק לבוא ולקחת'. לאט-לאט הצטרפו אלינו עוד אנשים, וכיום הקבוצה מונה מעל 37 אלף חברים מכל הארץ".

1 צפייה בגלריה
 ליאת צימר
 ליאת צימר
ליאת צימר

עד היום צימר מנהלת את הפעילות לבדה. "הקבוצה מאוד פעילה", היא מספרת, "אני מנהלת אותה בהתנדבות וזה מעסיק אותי מבוקר עד לילה. אני עוברת על כל הפוסטים ודואגת לשמור על כללים מאוד ברורים, למשל איסור על בקשת תמורה כספית עבור הפריטים שמוצעים למסירה". זה לא נגמר רק שם. במקרים מסוימים אנשים אינם מעוניינים לחשוף את פרטיהם בקבוצה ומעבירים את החפצים ישירות לביתה של ליאת. "היו תקופות שהבית שלי נראה כמו מחסן", היא אומרת בחיוך, "בכל פעם שיש אצלי ערימות אני מעבירה את הפריטים כתרומות לבית השאנטי, למשפחות נזקקות ולבוטיק בגדי יד שנייה בגבעת-שמואל, שמעביר את ההכנסות לנוער בסיכון ולנשים מוכות".
לצד העמל הרב, יש גם הרבה סיפוק.
"עם הזמן נעשו דרך הקבוצה חיבורים מרגשים ומדהימים", אומרת צימר, "לי אישית נוצרו קשרים עם אנשים שמסרתי להם דברים. מסתבר שיש המון אנשים טובים בינינו, שכל מטרתם לעשות טוב לאחר. אני שמחה שנפלה בידי הזכות לעשות מעשים טובים ולעודד אנשים לנתינה".
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה