בשיתוף עמותת רוח טובה
עידן הקורונה פגע באופן קשה בכולנו, אך היו מי שסבלו ממנו אף יותר.
קבוצה אחת היא ילדים ובני נוער, שמדי יום למדו במשך שעות ארוכות דרך הזום – משימה כמעט בלתי אפשרית, ובמקביל נותקו מחבריהם. קבוצה שנייה הם הקשישים, שבשל הסיכון הבריאותי המוגבר היו סגורים בבתיהם לאורך תקופות ארוכות וסבלו אף הם מהבדידות.
1 צפייה בגלריה
שירה ג'רפי. "מקווה שנמשיך בפעילות גם  אחרי הקורונה"
שירה ג'רפי. "מקווה שנמשיך בפעילות גם  אחרי הקורונה"
שירה ג'רפי. "מקווה שנמשיך בפעילות גם אחרי הקורונה"
( צילום: עומר ספקטור)
שורה של מיזמים התנדבותיים נולדה בתקופה הזאת כדי להזכיר לקשישים כי הם לא נשכחו מלב. וכאשר מיזם כזה פועל במשולב עם בני נוער – הוא הופך לפרויקט מנצח. דוגמה לכך היא מה שקורה בשנה האחרונה במצפה-רמון. "עם פרוץ המשבר החליטו חברי מועצת הנוער של היישוב לחזק את הקשר עם ותיקי המקום ולרומם את רוחם", מספרת שירה ג'רפי(18), יו"ר מועצת הנוער במצפה-רמון. "הפרויקט המרכזי, שפעל מתחילת הקורונה, הוא אפיית חלות לוותיקים, ומזה ארבעה חודשים אנחנו גם חוגגים להם ימי הולדת. הפעילות נעשית בשיתוף המועצה המקומית, תנועות הנוער, המתנ"ס, 'פרויקט עולם' של מרכז הצעירים, הקרקסנים מור, רון ושגיא נאידרוף ובית הספר לקרקס של אדם דה-לנגה".
איך זה עובד בשטח?
"בני הנוער ביישוב דואגים מדי יום שישי לאפות חלות ולחלק אותן לוותיקים. בנוסף, הם מצטרפים לקשישים להדלקת נרות בשבתות ובחגים, אוספים משלוחי מנות מתושבי העיר עבור הוותיקים, ועוד. בחודשים האחרונים, כאמור, הוספנו לפעילות גם את ציונם של ימי ההולדת. אחת לשבועיים יוצאת קבוצה של בני נוער ביחד עם קרקסנים לשמח את ותיקי העיר שנולדו בתאריכים הרלוונטיים".
לדבריה, "לרוב מדובר על ‭ 20-15‬ ותיקים בכל ביקור. בני הנוער מכינים עוגות, ברכות, קישוטים ובלונים, מגיעים אל הוותיקים עם חברי הקרקס המקומי וחוגגים להם בהתאם להנחיות, מחוץ לבתיהם – כך שהשמחה גדלה כי לרוב כל השכונה מצטרפת. זה פשוט מחמם את הלב לראות כיצד הפנים שלהם מאירות כשהם מגלים שלא שכחנו אותם. אני מקווה שנוכל להמשיך בפעילות היפה הזו גם בתום ימי הקורונה".
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב והשנה יתקיים בסימן FAMING - להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר יום מעשים טובים, הצטרפו לאתגר ה-FAMING, תנו במה לסיפורים טובים ויחד נשנה את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
בשיתוף עמותת רוח טובה