ח"כ עמיחי שיקלי, מייסד מכינת תבור בנוף הגליל, פרש מהמכינה לפני כחצי שנה ועבר לפוליטיקה, אולם החניכים במכינה הצליחו שוב לשבור את כל שיאי ההצלחה ולהגיע ליחידות המובחרות ביותר בצה"ל: טייס, שייטת, צוללות, מגלן, חובלים, גולני, עוקץ, יהלום, מודיעין, משרד רוה"מ, שחקים, תצפיתניות, פלח"צ ועוד.
ה', בן 19, מרחובות, יתחיל בחודש הבא את קורס הטייס, ומספר: "למדתי בתור המון על החברה הישראלית, בזכות תבור הגעתי לטייס הרבה יותר מוכן, חד ומנוסה בדינמיקה קבוצתית. התמודדתי כאן עם תנאי אי וודאות, לחץ ועומס, קיבלתי כלים חשובים להמשך החיים שלי, הניסיון שצברתי כאן חשוב מאוד להמשך, זה כמו מגרש משחקים שאתה לומד ומשתפר בו כל הזמן".
ת', בת 18, מישוב בעמק חפר, שובצה ליחידה מסווגת במודיעין, וסיפרה: "הייתי בתבור עשרה חודשים, היה מאתגר וטוב, זה כמו רכבת הרים, אתה יוצא הכי מחוזק בעולם. עברתי את השנה הכי טובה שיכולתי לעבור, יש קשיים אבל אתה לומד איך להתמודד עם כל קושי, זה עזר לי לסדר את המחשבות, בכללי גם בחיים וגם בצבא. ממליצה לכל צעיר וצעירה להגיע לתבור, לי תבור עשתה את הכי טוב והכי דחפה אותי קדימה".
2 צפייה בגלריה
חניכי מכינת תבור
חניכי מכינת תבור
חניכי מכינת תבור
(צילום: באדיבות מכינת תבור)

נועה אלבר (25), רכזת המעורבות החברתית במכינת תבור, תיארה את שלבי המיון למכינה: "קיבלנו 3,000 פניות להתקבל לשתי השלוחות של תבור בשנה שתתחיל בקרוב, מתוכם קיבלנו 85 חניכים, חצי מהם בנות. היום (שני) יתקיים טקס הסיום של המכינה, המחזור ה-11 מסיים היום התחילו כאן 48 חניכים וכולם יסיימו. כולם משובצים ליחידות הכי איכותיות בצה"ל, מבחינתי טייס או גולנצ'יק הם אותו הדבר, המוטו של המכינה הוא לתת את המיטב למדינה ולתרום למדינה את התרומה הכי גבוהה".

"לא עצרנו את הפעילות ולו ליום אחד"

ג', בן 18, ממושב בעמק חפר, התקבל למסלול בשייטת 13 וצפוי להתחיל אותו בקרוב: "המכינה עזרה לי להבין מה אני רוצה, למה אני עושה את זה ולהיות יותר מוכן לצבא, האנשים שמגיעים לכאן הם עם הרבה מוטיבציה לשירות קרבי ולתרום למדינה כמה שיותר, מאוד התאמצתי להגיע לתבור, כי שמעתי שהמקום איכותי, למדתי על עצמי בשנה הזו ועל הדברים שחשובים לי".
תמיר אלקנה (37), ראש מכינת תבור ובעברו קצין ביחידה מובחרת משתף: "התמודדנו עם שנה מאתגרת במיוחד בגלל הקורונה. במשך שבועות ארוכים היינו בסגר במכינה, למעט יציאה למטרות התנדבות וסייענו למוסדות חינוך ולחקלאים. לא עצרנו את הפעילות ולו ליום אחד".
2 צפייה בגלריה
חניכי מכינת תבור
חניכי מכינת תבור
חניכי מכינת תבור
(צילום: באדיבות מכינת תבור)
"בגלל המגבלות החניכים לא יצאו לבתים והרווחנו יותר זמן איכות איתם, שאיפשר להעמיק את הקשר האישי ואת התהליך החינוכי. במבצע 'שומר החומות' ירדנו כולנו דרומה וסייענו לתושבים תחת מטחי טילים, אני לא מופתע מכך שהחניכים בוחרים להגיע למקומות הכי חשובים בצה"ל".
ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, סיכם: "מכינת תבור היא חלק בלתי נפרד מהנוף האיכותי של העיר. החניכים לקחו חלק משמעותי בפעילות התנדבותית במהלך כל תקופת הקורונה, תורמים לקהילה ומשמשים דוגמה לבני הנוער שהולכים בדרכם ומתגייסים ליחידות המובחרות בצה"ל".