אולטרא דוקטור

ד"ר ישי ראובן, רופא אף אוזן גרון בכיר בבית החולים רמב"ם בחיפה, הוא מומחה, בין היתר, לנושא של שיווי משקל ואוהב לרוץ בזמנו הפנוי. הוא כל כך אוהב לרוץ, שהפך את התחביב לכלי שמשרת אותו בקידום נושאים חברתיים. ד"ר ראובן רץ למען מטרות שונות ומגייס מודעות ומיקוד בבעיות חברתיות ובמחלות שזקוקות לתשומת לב ציבורית.
בסוף השבוע האחרון, הוא לקח על עצמו אתגר אדיר: לרוץ לראשונה בחייו אולטרה-מרתון - 166 ק"מ, כדי לעורר מודעות שבעקבותיה יגויסו כספים להקמת מרכז לבעיות סחרחורת ושיווי משקל בבית החולים רמב״ם, בעיה ממנה סובלים כ-25% מהאוכלוסייה.
18 צפייה בגלריה
ד"ר ישי ראובן
ד"ר ישי ראובן
ד"ר ישי ראובן
( צילומים: רמה יאזמה, ודוברות בית החולים רמב"ם)
המירוץ החל ביום חמישי האחרון בשעה 16:00 ונמשך לתוך הלילה עד לשעות הבוקר של יום שישי, כשהוא עובר דרך נופי עמק יזרעאל והמועצה האזורית גלבוע. לד"ר ראובן הצטרפו בחלקים שונים של המירוץ פעילים חברתיים נוספים, ורצים מקבוצות קידום מודעות למחלות הקשורות בנושא: קבוצת הרצים "קשר עין" שמאגדת רצים עיוורים, חירשים ורואים, רופאים עמיתים מהמחלקה ברמב"ם, וכן פרופ' מיקי שיינוביץ, ראש המחלקה להנדסה ביו-רפואית באוניברסיטת תל אביב ומי שעומד בראש המכון ע"ש סילבן אדמס.
18 צפייה בגלריה
ד"ר ישי ראובן
ד"ר ישי ראובן
ד"ר ישי ראובן
( צילומים: רמה יאזמה, ודוברות בית החולים רמב"ם)

נשות הגיל השלישי דורשות: החזירו לנו את התרבות!

כחמישים נשים בגילאי 85-60 התכנסו ברחבת מרכז סוזן דלל בת"א, מעוזו הרשמי של עולם המחול, בדרישה להחזיר לעשייה את עולם התרבות והאומנות.
צפו בסרטון של ריקוד המחאה של הנשים:
המשתתפות כולן הן נשים שהחלו לרקוד בגיל מבוגר ומשתתפות מספר שנים בביה"ס של סדנאות גילה בתנועה ואמנות הבמה לנשים בגיל הבוגר‪.‬
18 צפייה בגלריה
"החזירו את התרבות"
"החזירו את התרבות"
"החזירו את התרבות"
(צילום: אלי פסי)
הן הגיעו ביום שישי האחרון בשעות הבוקר המוקדמות, ונעו ברחבה במרחק בטוח ועם מסכות. כולן לבשו חולצה לבנה, מלפנים נכתב - שמן הפרטי והגיל שלהן ובצד השני – החזירו לנו את התרבות!
18 צפייה בגלריה
"החזירו את התרבות"
"החזירו את התרבות"
"החזירו את התרבות"
(צילום: אלי פסי)
"חשוב לנו להשמיע את קולנו דווקא בתנועה ודווקא כנשים בגיל השלישי", הן מסבירות, "זה גיל הצורך תרבות כמזור לרוח ולנפש ויחד עם זאת סובל יותר מכולם מבדידות חברתית בתקופה זו"‪.‬

20,000 מסכות רב פעמיות - בתרומה

כאשר הבינו שחובת עטיית המסכות מצילה חיים, פנו מארגון איל"ן לחברת עמוס גזית בע"מ בבקשה דחופה לתרומת מסכות רב פעמיות. חברת עמוס גזית לבטיחות וציוד רפואי היא הנציגה בישראל של מסכה שוויצרית בשם Livingurd שמשמידה את נגיף הקורונה.
18 צפייה בגלריה
מסיכת גזית
מסיכת גזית
בועז הרמן מנכ"ל אילן ועודד גזית מנכ"ל עמוס גזית בע"מ
(צילום: עידו גזית)
מסכה חד פעמית, שצריכים להחליפה כל מספר שעות, פחות מתאימה לאנשים עם מוגבלויות שצריך להתאים עבורם את המסכה כל פעם מחדש. לעומתה מסכה רב פעמית ניתן לכוון עבורם פעם אחת בלבד, היא נוחה מאוד ומצריכה שטיפה במים פעם בשבוע.
18 צפייה בגלריה
מסיכת גזית
מסיכת גזית
מורות מיבנה עם מסכות שקיבלו בתרומה
(צילום: עידו גזית)
חברת עמוס גזית נענתה לבקשה ותרמה לאילן 2,000 מסכות. זוהי חלק מתרומה כוללת של 20,000 מסכות שהועברו לניצולי שואה, לאנשים עם מוגבלויות, למכבי האש, ולעמותות נזקקות נוספות.

נופש לנפש, וגם לחיזוק הגוף

ארגון "רחשי לב" השיק בתחילת נובמבר, עבור ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, את "רחשי לב פאלאס בוטיק". מדובר באחוזה מפנקת הממוקמת במטה יהודה, שתיתן מענה לנופש והירגעות, תמורת חיוך, במרחב בטוח הן בהתאם לתו הסגול והן בהתאם לצרכים של ילד חולה סרטן.
18 צפייה בגלריה
רחשי לב
רחשי לב
"רחשי לב פאלאס בוטיק". נופש תמורת חיוך
(צילום באדיבות רחשי לב)
במסגרת הפרויקט, יוזמנו משפחות ללא תשלום לבלות בוילה וליהנות מנופש שהוא צורך חיוני עבורם. הילדים והמשפחות ייהנו ממבחר פינוקים ואטרקציות, שיהוו אסקפיזם עבורם מהמציאות המורכבת, יתנתקו מהמתחים, הכאבים והפחדים בהם הם שרויים, ישנו את אווירת בית החולים ויצברו חוויות משפחתיות טובות שיתנו כוח להמשך הדרך בתקופה סוערת זו.
18 צפייה בגלריה
רחשי לב
רחשי לב
"רחשי לב פאלאס בוטיק"
(צילום באדיבות רחשי לב)
"ארגון 'רחשי לב' פועל למעלה מ-30 שנה כדי לתמוך ולשפר את חיי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם", מסביר שימי גשייד, מנכ"ל הארגון. "בצל הקורונה, נאלצנו לעשות אדפטציה בדרכי הפעולה שלנו לתמיכה במשפחות, הן לצרכים הבריאותיים והן למגבלות הקורונה. הנופש הזה הוא חיוני עבורם, אני מקווה שנוכל להשכיח את הדאגות ושיתמלאו באנרגיות חיוביות על מנת לשמור על מורל גבוה וכוחות בדרך אל ההחלמה".
18 צפייה בגלריה
רחשי לב
רחשי לב
"רחשי לב פאלאס בוטיק"
(צילום באדיבות רחשי לב)
  • לתרומות לתמיכה בפרויקט התקשרו: 1-800-28-11-28
  • גורמים שיכולים לסייע בהנעמת זמנם של השוהים בנופש במגוון רעיונות, מתנות או אטרקציות מוזמנים לפנות במייל: palace@r-lev.com

"חברו"ת - חוסן בריאות ותקווה"

בעקבות משבר הקורונה בני נוער בסיכון נמצאים במצוקה נפשית וחברתית גם יחד. גורמי הרווחה מדווחים על עלייה בניסיונות ומחשבות אובדניות, מעורבות במקרי אלימות, שימוש בסמים קשים, שיכרות ורישומים פלילים.
פרויקט "חברו"ת - חוסן בריאות ותקווה" נוצר ביוזמה של ד"ר ריקי טסלר, מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל ובשיתוף פעולה בין אוניברסיטת אריאל, האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בליווי וסיוע של הקרנות לביטוח לאומי. הפרויקט מיועד לתלמידי תיכון מקצועיים.
מטרת הפרויקט שמלווה בצוות מטפלים, מרצים וסטודנטים בעלי רקע בספורט,
18 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
"דרך הפעילות הגופנית נרקמת מערכת יחסים מקוונת מרגשת"
(צילום: Shutterstock)
הוא לחנוך בני הנוער במפגשים מקוונים שעיקרם קידום בריאות באמצעות פעילות גופנית משותפת: ריצה, הליכה, כושר גופני כללי, פילאטיס, הרגלי תזונה ושיחות נפש.
בני הנער בוחרים יחד עם הסטודנט המנחה את סוג הפעילות הרצויה ודרך הפעילות הגופנית נרקמת מערכת יחסים מקוונת מרגשת. הסטודנטים, הקרובים לבני נוער בגיל, תומכים בהם כאחים בוגרים, וחונכים אותם לאורך כל חודשי המשבר באופן מקוון: ווטסאפ, זום וסקייפ, וימשיכו לעשות זאת גם בשנת 2021.
18 צפייה בגלריה
ניקול ועדן
ניקול ועדן
עדן חמינוב וניקול שאטל לוי
(באדיבות פרויקט חברו"ת)
בפרויקט משתתפים סטודנטים לתואר ראשון במקצועות ספורט ממכללת וינגיט, אונ' אריאל, אונ' חיפה, מכללת סמינר הקיבוצים ועוד.
עדן חנימוב (17) מאורט תעשייה אווירית, המשתתפת בפרויקט מספרת: "הפרויקט עבורי, הוא נטו מקום בשביל לשכוח מהבית ספר, מהחברים מהכול. הייתי בסוג של דיכאון חברתי, וזה נתן לי הרגשה טובה וכיף. אני עצלנית לא קטנה אבל ניקול, החונכת שלי, נתנה לי מוטיבציה, גם כשהיה לי מאוד קשה בתרגילים ואני מודה לה על זה מאוד".

הניידת המשוכללת של "מחשבה טובה" יוצאת לדרך

רגע לפני הקורונה, הושקה בעמותת "מחשבה טובה" המנגישה טכנולוגיה לאוכלוסיות מוחלשות: נוער בסיכון, גיל שלישי, מבקשי עבודה, מגזר ערבי, מגזר חרדי, אנשים עם צרכים מיוחדים ועוד, ניידת חדשנית.
הניידת מאובזרת ב'כל טוב' של ציוד טכנולוגי: סורק, לייזר, מדפסת תלת מימד ועוד חידושים וציוד הכי חדשני שיש,וכעת, לאחר הקפאת הפעילות היא יוצאת לדרך מחדש.
18 צפייה בגלריה
ניידת מחשבה טובה
ניידת מחשבה טובה
ניידת מחשבה טובה
(באדיבות עמותת מחשבה טובה)
בשלב הראשון, נערכת סדרה של סדנאות חד פעמיות בפנימיות לילדים ונוער בסיכון, המשתייכות לעמותת ילדים בסיכוי, עבור ילדים ובני נוער שילמדו וייהנו מהחידושים וההפעלות שהמדריכים והניידת יביאו היישר אליהם.
העמותה מפעילה מרכזים טכנולוגיים קהילתיים ברחבי הארץ ומרכז מחשבים נייד עבור אוכלוסיות הנעדרות גישה למרכזים הנייחים. בכל מרכז פועל צוות מסור שמתאים את תכניות הכשרה לצרכים הייחודים של כל אוכלוסייה ומלווה את המשתתפים.
18 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
במהלך משבר הקורונה פועלת העמותה בשלושה מישורים:
1. "יחד בבידוד" - פלטפורמה ללמידה מרחוק עבור אזרחים ותיקים הפועלת, בתמיכת קרן ראסל בריי, ברצף בכל יום בשידורים חיים, הרצאות טכנולוגיות והעשרה ייעודית.
2. מעבדה חברתית, בשיתוף קרן אספר, שמשמישה ותורמת מחשבים למשפחות ויחידים, בתי ספר ומועדוניות רווחה, שאין ברשותם מחשבים.
3. הדפסת מאות מסכות לצוותים רפואיים במזרח ירושלים במדפסות תלת מימד, ביוזמת עיריית ובשיתוף חברת 'אינטל'.

מסיק בגבעת התחמושת

בניהם של לוחמי גבעת התחמושת, שלום נחמיאס ורמי ולד זכרם לברכה (לוחמי חטיבת הצנחנים, מחללי המערכה על ירושלים), כלותיהם ונכדותיהם, הצטרפו לחניכי השכבה הבוגרת של שבט הצופים - העומר (שבט גבעת התחמושת) למסיק ראשון מסוגו.
צפו במסיק המיוחד שהתקיים בגבעת התחמושת:
ביום שישי האחרון הם "פשטו" על עצי הזית בגבעת התחמושת שנשתלו במקום לאחר המלחמה ע"י נציגי המשפחות השכולות כאקט סמלי של בחירה בחיים, השתרשות במקום וחיבור למורשת העם והארץ עליה נלחמו יקיריהם ומעולם עד היום.
עד עתה מעולם לא בוצע בעצים אלו מסיק רשמי או יזום.
18 צפייה בגלריה
מסיק בגבעת התחמושת
מסיק בגבעת התחמושת
מסיק בגבעת התחמושת
(צילום: אלון ולד)
חניכי השבט קיבלו מאלון ולד, חבר הנהלת גבעת התחמושת ונציג דור הבנים, סקירה מוקדמת על המקום וחשיבותו בהנחלת מורשת הלוחמים, וחדורי מוטיבציה הם עמלו במהלך היום על מסיקת העצים.
במוצאי שבת הובאה התנובה לבית הבד "בד ושמן" של משפחת אשכנזי במושב בית חנן, שנרתמו להפיק את השמן הייחודי ללא תרומה.
18 צפייה בגלריה
מסיק בגבעת התחמושת
מסיק בגבעת התחמושת
מסיק בגבעת התחמושת
(צילום: אלון ולד)
מחצית מכמות השמן נמסרה לשבט הצופים, המחויב לעשיה ערכית וחברתית לאורך כל השנה, המחצית השנייה הועברה למרכז מורשת גבעת התחמושת שיחלק אותה למנות קטנות וימסור כשי סמלי לקראת החנוכה לוותיקי הלוחמים המתנדבים באתר ולתורמים מסורים המאפשרים את הנחלת המורשת.
18 צפייה בגלריה
מסיק בגבעת התחמושת
מסיק בגבעת התחמושת
מסיק בגבעת התחמושת
(צילום: אלון ולד)
השנה לראשונה תודלק חנוכיית הענק בגבעה באמצעות שמן זה לגאוות כל הנוגעים בדבר.

נותנים צ'אנס לטרנס

גם בשנת 2020 לא.נשים המשתייכים לאוכלוסיית הטרנס יש נקודת פתיחה מאוד מורכבת בכל הקשור לכניסה למעגל העבודה ולהיי-טק בפרט.
חברות סייבריזן ומיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, החליטו לשנות, ולו במעט, את המציאות הזאת, ולתת הזדמנויות לקהילה להשתלב בהייטק. הם יזמו עבורה תוכנית לימודים מיוחדת בשם "טרנספוז" הכוללת אנגלית עסקית להיי-טק, היכרות ועבודה עם תוכנות אופיס, עבודה בסביבת ממוחשבת - שימוש נכון במיילים, מנועי חיפוש, בניית מצגות וכן הקניית מיומנויות תעסוקתיות כמו כתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות, הכנה לימי מיון ודינמיקה קבוצתית, זכויות טרנס בעבודה, קריאת תלוש משכורת וגם הכשרות שיסייעו למשתתפים בצעדיהם הראשונים בכניסה לעולם ההייטק.
18 צפייה בגלריה
משתתפי תוכנית טרנספוז
משתתפי תוכנית טרנספוז
מובילי תוכנית טרנספוז
מ', אחת המשתתפות במחזור הראשון שהתקיים, משתפת: "הפרויקט הזה ממש חשוב עבור קהילת הטרנס כי בגלל השונות או החריגות שלנו, הרבה מקומות לא רוצים אותנו ולא נותנים לנו צ'אנס. פתאום זה משהו שהוא אפשרי, שבגלל המקום בחיים והסטיגמה זה נראה בכלל לא בר השגה, אפילו שיש את היכולות, אבל אין את האמונה".

הגיל השלישי עומד באתגר

מה לקשישים בבית אבות ולאתגר תיק-תוק? מסתבר שדי הרבה. בתחילת הקורונה לצלילי השיר ג'רוסלמה של MASTER KG, הומצא ריקוד שהפך להמנון אוניברסלי של אחדות עולמית וזכה בלמעלה ממאתיים מיליון צפיות ברשתות החברתיות.
צפו בדיירי 'אחוזת ראשונים' בריקוד ג'רוסלמה:
דיירי "אחוזת ראשונים" החליטו לצאת במחווה בקליפ של אתגר ריקוד הקורונה העולמי, ולהוכיח שאין גיל למנהיגות (ג'ן ביידן, מאחורייך!).
עם הצוות, העובדים סוציאליים וההנהלה הם הרימו את הכפפה ויצאו בריקוד להעלאת מצב הרוח הקולקטיבי.
18 צפייה בגלריה
דיירי אחוזת ראשונים בריקוד ג'רוסלמה
דיירי אחוזת ראשונים בריקוד ג'רוסלמה
דיירי אחוזת ראשונים בריקוד ג'רוסלמה
(צילום: אחוזת ראשונים)
אילאיל הרלב - רכזת הקהילה שעומדת מאחורי היוזמה בשיתוף טלי שקרצי מנהלת התרבות במקום, ארגנו את הצוותים לאתגר הריקוד בשטח הפתוח ובהתאם להנחיות.
"החלטנו גם להרים את המורל לבני הגיל השלישי וגם את המורל בעם", מספרת הרלב "ולהוכיח שהגיל הוא נכס לניסיון חיים, ידע וכן גם המשך ויטאליות ותרומה לקהילה".