בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
הוציא מכל תלמיד את המקסימום. זו הגישה שבה נוקט באסל סרחאן, מורה למתמטיקה ורכז פדגוגי בבית הספר התיכון דרכא ירכא. והתוצאות מדברות בעד עצמן.
"הצלחת בית הספר נמדדת במספר הבוגרים המתקבלים לאקדמיה", הוא אומר לתלמידיו. "הבוגרים שלנו מוכיחים שעם עבודה קשה והתמדה ניתן להצליח ולהגיע רחוק. אנחנו המורים כאן בשבילכם, לסייע ולקדם אתכם - ואתם תלמדו ותשקיעו".
אומר - ומבטיח. אם לפני שבע שנים ניגשו 40 אחוז מהתלמידים לבגרות ברמה של חמש יחידות במתמטיקה, הרי שבשלוש השנים האחרונות ניגשים כולם: ‭ 100‬אחוז.
1 צפייה בגלריה
באסל סרחאן
באסל סרחאן
באסל סרחאן
(צילום: גיל נחושתן)
בעקבות ההישג המרשים זכה בית הספר בכל אחת מחמש השנים האחרונות בפרס מצטיין מנכ"ל משרד החינוך. "החלטנו שאצלנו התלמידים ייגשו רק לחמש יחידות, ומי שמתקשה מקבל שיעורים פרטיים ותגבורים", אומר סרחאן. "בעבר התפיסה הייתה שתלמיד מתקשה לא צריך לגשת לחמש יחידות. הגעתי עם עצמי להבנה שהגישה הזו לא נכונה. ניתן לקדם תלמידים ולהוביל אותם להצלחה רק אם המורים מאמינים ביכולות שלהם. מבחינתנו אין תלמיד שלא יכול, ואנחנו לא מפקירים אף אחד מהם". כך למשל הוא חנך תלמיד לקוי ראייה והביא להצלחתו בבגרות. נוסף לעיסוקו במתמטיקה מוביל סרחאן בקרב המורים והתלמידים תוכנית של ירידה במשקל, במהלכה תמך בתלמיד שהצליח להשיל ‭ 42‬ ק"ג.
בכך לא מסתיימת תרומתו: כשחקן כדורגל לשעבר בליגה א' הוא הקים נבחרת כדורגל בבית הספר, ולמורים לחינוך גופני הוא מסייע לקדם מיזמי ספורט ואורח חיים בריא. התלמידים יודעים להעריך את מאמציו. במשוב שנערך ביניהם קיבל סרחאן ציון "מצוין" על ההשקעה, היחס האנושי והאווירה הכיפית ומלאת חוש ההומור שהוא משרה בכיתה ובבית הספר. במשוב בקרב המורים הוא זכה בתואר המורה המצטיין של בית הספר בשל מעורבותו הרבה ויחסי האנוש המעולים שלו.
אחת לשנה הוא מזמין את בוגרי בית הספר, ובהם רופאים, עורכי דין, מהנדסים, קציני צבא ואנשי חינוך, למפגש עם תלמידי התיכון, המקבלים מהבוגרים עצות.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים