3 צפייה בגלריה
אסף גרניט
אסף גרניט
אסף גרניט
(צילום: תמי בר שי)
זו הייתה שנה של קצוות מבחינתו של השף ואיש הטלוויזיה אסף גרניט. מצד אחד, הקורונה השביתה את עסקי המזון שלו, מירושלים עד פריז. מצד שני, המסעדה הצרפתית שפתח עשתה היסטוריה כשזיכתה אותו בכוכב מישלן: הגביע הקדוש, החלום של כל שף.
במסגרת ועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet ייפגש גרניט לשיחת סיכום של השנה הסוערת הזו עם השפית והעיתונאית רותי רוסו, שכותבת את טור האוכל ב"ידיעות אחרונות" יחד עם אמה, נירה רוסו. הוועידה תיערך ביום שני הקרוב, 22 בפברואר, ותועבר בשידור חי ב-ynet החל מהשעה 10:00.
3 צפייה בגלריה
רותי רוסו
רותי רוסו
רותי רוסו
(צילום: יריב כץ)
"אני הולכת סוף סוף להושיב את אסף לשיחה צפופה ולהבין איך הוא העז ברוב 'חוצפתו' להגיע לפריז ולמסמר ישר לשמיים של מגדל אייפל כוכב מישלן ישראלי", אומרת רוסו. "סומאק וקרעפלאך, עראק וחוויה שמחה עם עניבות משוחררות גרמו לעולם להתאהב. לכן אנסה להבין ממנו מה זה אוכל ישראלי, איך הגיבו השפים הצרפתים להצלחה שלו, ואיך מצליחים לתמרן בין 13 מסעדות ברחבי העולם, איך מכשירים צוות, איך לא משתגעים, ואיך צולחים איכשהו גם את מגפת הקורונה שסוגרת לך את מפעל החיים בתוך בועה של אי-ודאות".
גרניט החל את דרכו בעולם המסעדות כשהקים ב-2009 את "מחניודה" בירושלים יחד עם שותפיו. המסעדה הפכה להצלחה מסחררת. בהמשך פתח מסעדות נוספות בישראל והתרחב עד לונדון עם "פאלומר" ו"ברברי" המדוברות, ובהמשך הגיע עד פריז, שם פתח את "שבור" זוכת המישלן. "פריז היא עדיין ה'מכה' של הקולינריה. והעובדה שהכוכב הזה הוענק על אוכל ישראלי בפריז, שם חותמת מקצועית על כל מה שעשינו", מסבירה רוסו.
הוועידה, שתשודר מבנייני האומה בירושלים ומשלל מוקדים ברחבי הארץ, תביא אל מרכז הבמה את האנשים והנשים שבלטו השנה במיוחד. ינחו אותה נלי תגר ואביב אלוש, וישתתפו בה, בין היתר: נשיא המדינה בשיחה אישית עם דידי הררי על אהבה, אובדן ותקווה; ראשי המפלגות בראיונות; האנשים שהובילו את המאבק בקורונה, בכירי עולם הספורט והתרבות שהושבתו גם הם השנה, וגם: יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג; מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שתענה למבקרים; יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, שידבר על מנהיגות בעיתות משבר; מנכ"לית רשת התיכונים הרב-תחומי עמל עו"ד רוית דום-עיני בשיחה על חינוך, מנהיגות וחדשנות חינוכית בראייה לטווח ארוך; מנכ"ל חברת "לובינסקי" דני שביט על המעבר למכירה דיגיטלית ורכב חשמלי; יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי על השנה המורכבת של מערכת הבריאות; ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שידבר על ההזדמנות לשיקום המשק.