צפו בראיון עם אודי חוסני, רכז דירה בהוסטל טשרניחובסקי של אקים חיפה:

הוסטל טשרניחובסקי הממקום בחיפה על הכרמל, הוא בית חם ומכבד לאנשים עם צרכים מיוחדים ברמות תיפקוד שונות. בהוסטל פועלים לקידום תיפקודם של הדיירים לאפשר איכות חיים טובה יותר, שימור יכולות וחיזוק השייכות למקום.
כרגע בהוסטל מבודדים 18 דיירים, וחמישה אנשי צוות מאומתים הנותנים תמיכה ומענה לאותם דיירים חיוביים. דיירים שנמצאו שליליים לקורונה פנו מההוסטל במיידי, ביצעו בדיקה נוספת ונשארו שליליים.
2 צפייה בגלריה
הוסטל אקים
הוסטל אקים
דיירי הוסטל אקים

הפעולות שנקטנו למניעה מיגון הדיירים וכפפות שמירה על הגיינה אישית וסביבתית חיטוי משטחים את ממוגן בסרבל מסכה ושקף. עבודה ופעילויות בקפסולות ושמירת מרחק. אנשי המקום התנהלו מול הנחיות קפדניות שהגיעו מהנהלת העמותה ממשרד הריאות ומשרדי הרווחה.
אודי חוסני רכז דירה בהוסטל טשרניחובסקי של אקים חיפה מספר: "אנחנו היום עם 18 דיירים שנדבקו ו-5 אנשי צוות שמאומתים גם כן. אני מרגיש מצוין, ללא תסמינים, ללא חום או כאבי גרון, ושאר האנשים שאיתי מרגישים אותו הדבר".
2 צפייה בגלריה
הוסטל אקים
הוסטל אקים
בבידוד, חשים בטוב
יש הסבר מאיפה זה בא? עשו חקירה אפידמיולוגית, אתם יודעים מי "אחראי" לזה?
"ההדבקה הראשונה שלנו קרתה ברגע שנודע לנו שאחת העובדות שביצעה בדיקה, נמצאה חיובית לנגיף. אותה עובדת עושה בדיקות אחת לשבוע, וארבעה ימים לפני כן עשתה ויצאה שלילית. בבדיקה האחרונה היא יצאה חיובית, וברגע שקיבלנו את ההודעה הזו, כל ההוסטל נכנס לבידוד".
והמורל?
אנו צוות מיומן שנותן מענה לדיירים ומייצר אווירה מרגיעה, המורל מאוד גבוה.