צפו בראיון עם אייל בירם ונורהה אלוודאהי:

אייל בירם מישראל ונורהה אלוודאהי מאיחוד האמירויות נפגשו אתמול בערב לשיחה פתוחה מחבקת וחמה בזום וקשרו קשרי ידידות ביניהם.
איך התחושה לדבר עם ישראלים פתוח מבלי להתחבא?
נורהה אלוודאהי : "מעולם לא היו לי חברים ישראלים, חברים יהודים, אז זאת הייתה חוויה יפהפייה, הרגשתי חום בלב וזה הרגיש יפה. והכמות של האנרגיה היפה והנחמדות שקורנת מהישראלים ומהיהודים היא יפהפייה. אני מכירה תודה על ההזדמנות הזאת ותוהה מה נוכל לעשות בהמשך.
האם זה היה מפתיע בשבילך לגלות איך היהודים והישראלים מתנהגים?
לא, זה לא היה מפתיע כי לא משנה מאיפה אתה ומה הדת שלך, אתה תמיד אדם בלב, תמיד יש אדם בתוכנו ואין שוני בדת, גזע, צבע. אין לזה משמעות, אז לא הייתי מופתעת אבל הייתי מאושרת, הלב שלי מלא.

3 צפייה בגלריה
חברות חדשה בין צעירים ישראלים ומהאמירויות
חברות חדשה בין צעירים ישראלים ומהאמירויות
חברות חדשה בין צעירים ישראלים ומהאמירויות

בירם, מנכ"ל ומייסד ישראליז, (ISRAELis), מספר כי מדובר ב"עמותה פוליטית שקיימת שלוש שנים. עד משבר הקורונה עבדנו עם צעירים ישראלים שיוצאים לטיול הגדול בחו"ל, אבל עכשיו מתמקדים בהיבט של לחבר צעירים בישראל ועם האיחוד.

3 צפייה בגלריה
"אני לא יכולה לחכות לפגוש אותך במציאות ולבקר בישראל"
"אני לא יכולה לחכות לפגוש אותך במציאות ולבקר בישראל"
"אני לא יכולה לחכות לפגוש אותך במציאות ולבקר בישראל"
(צילום: Shutterstock)
בנוסף להרבה פעילויות אחרות שעושים כאן בארץ, אני יכול רק לספר על כמה מיזמים שיזמנו וגם באמת על ההזדמנות שכבר אתמול הצטרפו צעירים מבחריין. יש לזה פוטנציאל ענק. אתה מבין את העוצמה שיש במפגש הזה. את החיבור שנרקם בין צעירים. בעצם אתה מקבל את ההזדמנות הראשונה לקחת את ההסכם מהקו של הממשלה, לקו של האנשים ולבנות קשרים. זה ייקח זמן, זה מאתגר יש בזה המון הזדמנויות והחלטנו שביחד, הצעירים בישראל והצעירים משם נבנה את הפרויקט הזה.
בשלב הזה בריאיון פנה בירם ישירות לאלוודאהי ואמר: "אני רוצה רק להגיד דבר אחד לנורהה, למרות שמעולם לא נפגשנו אלא רק דרך אמצעים טכנולוגיים כמו זום, אני חושב שיש לנו קשר מדהים ובתור ישראלי אני יכול להגיד שאנחנו יכולים ללמוד המון מכם, וצריך לבנות את הקשר הזה בחוכמה ויש לזה הרבה פוטנציאל ולבנות עם עוד הרבה תרבויות בהמשך. אז תודה רבה לך על שאת כל כך נחמדה.
אלוודאהי: "העונג כולו שלי, תודה לך שאתה מראה לכל העולם ולכל החברה האמירותית שאתם פשוט נפלאים, אני מבורכת מאוד שיש לי חברים כמוכם ואני לא יכולה לחכות לפגוש אותך במציאות ולבקר בישראל ותתקשר אליי להגיד לי איפה אני משיגה את הקפה הטוב ביותר בישראל? אני אוהבת קפה ואני צריכה את זה.

3 צפייה בגלריה
התנדבות חד פעמית
התנדבות חד פעמית
"מחכים לראות אתכם בקרוב בסטודיו שלנו ליד תל אביב אינשאללה"
בירם: "תל אביב מחכה לך מתי שתרצי, נשמח לראות אותך"
אלוודאהי: "אני אשמח לראות את תל אביב ואני מזמינה את כולכם לבוא ולבקר את המדינה שלי ואני אשמח להראות לכם אותה ואני מבורכת שיש לי אתכם כחברים בחיי ותרגישו חופשי לשאול כל שאלה שאתה רוצים ושנה טובה.
בירם: "שנה טובה גם לך. מרגש לראות אותך מדברת ככה עלינו ואנחנו שמחים שאת חברה שלנו. מחכים לראות אתכם בקרוב בסטודיו שלנו ליד תל אביב אינשאללה".
בירם: "אני מאוד מתרגשת לעשות את זה, אינשאללה".
  • צעירים המעוניינים להצטרף לפרויקט מוזמנים ללחוץ כאן.