כנס ראשון מסוגו בישראל בנושא טיפול ביתי בקשישים בתקופת הקורונה וכיצד הטכנולוגיה יכולה לסייע למטפלים ולבני המשפחה. הכנס "הזקן ואני" יערך על ידי חברת 'בשיבה בריאה', ביום חמישי ה-5 בנובמבר 2020 ויציג למטפלים ולבני המשפחה כלים להתמודדות עם הטיפול בזקן בימי הקורונה.
בכנס שייתקיים וירטואלית ויהיה פתוח ללא עלות לקהל הרחב בהרשמה מראש, ישולבו הרצאות, דיונים ומפגשים לצד תצוגה של ההיבטים הפרקטיים לטיפול בתקופה זו. כמו כן, יוצגו גם טכנולוגיות מסייעות להפגת הבדידות של קשישים במטרה לעודד יזמות בתחום זה ובתחום השירותים לזקנים.

בין ההרצאות שיתקיימו בכנס:

עכשיו יותר מתמיד - על חשיבות הנגשת הבית בימים שכולנו מסוגרים- אור עוזרד, MA בעיצוב חלל BA מאוניברסיטת תל-אביב, מורשת נגישות השירות מטעם משרד העבודה והרווחה.
Deconditioning בתקופת הקורונה - המגיפה שאחרי המגיפה- ד"ר רון בן יצחק מומחה בגריאטריה, המערך הגריאטרי בי"ח איכילוב ומנהל רפואי בשיבה בריאה.
אימון מוטורי- קוגניטיבי - הפקת אתגרים קוגניטיביים בכל שעה, בעיתות משבר ובשגרה- שירי אמבון מגל, מפתחת שיטה TIM. גרונטולוגית, תרפיסטית בתנועה, דוקטורנטית בחוג לריפוי בעיסוק מאוניברסיטת חיפה.
הפסיכולוגיה שמאחורי אנשים מבוגרים בדיגיטל - איך מתגברים על הקשיים ו(מ)תחברים- ד"ר מיכל הלפרין בן צבי, מומחית בפסיכולוגיה של הזקנה, יועצת ומלווה פרויקטים בתחום הזקנה.
"רוצה הביתה" - כלים לתקשורת עם אנשים שחיים עם דמנציה בתקופה מאתגרת- ענבל ליאום , מורה מוסמכת לשיטת התיקוף, גרונטולוגית ומרפאה בעיסוק. מנהלת שירותי ריפוי בעיסוק ותעסוקה במרכז הרפואי הישראלי לאלצהיימר.

מודל 'הכי טוב בבית'

"בשיבה בריאה" הוקמה במטרה לתת שירותי אבחון וטיפול איכותיים מקצועיים ואנושיים למטופלים בני הגיל השלישי. החברה היא הראשונה בישראל לפעול במודל ליווי ארוך טווח למטופל ובני משפחתו המשלב שירותים רפואיים, נפשיים ורוחניים בבית ומפעילה את 'הכי טוב בבית' מודל המהווה חלופה למיסוד ומשמש "בית אבות בבית". החברה הקימה לאחרונה קרן חדשה לזכרו של שלמה אילן ז"ל המעודדת תמיכה במיזמים עבור קשישים.
ד"ר אמירה פז יוזמת הכנס, שנתמך ע"י עמותת מטב וג'וינט אשל, מסבירה: "כ-96% מהקשישים בישראל מזדקנים בביתם, ולמרות שהשיח על הדיור המוגן ובתי האבות רב רק מיעוטם דרים שם".

"המשמעות היא שכמעט כל בית בישראל מתמודד עם הדאגה להורה מבוגר או סבים קשישים והטיפול בהם. מדובר במשימה קשה ותובענית, גם בשגרה ועל אחת כמה וכמה בשגרת הקורונה החדשה שנכפתה על הקשישים שכמעט לא יוצאים מהבית דבר הגורם למצוקה נפשית ובריאותית חריפה".
3 צפייה בגלריה
אישה מציגה טלפון נייד לקשישה
אישה מציגה טלפון נייד לקשישה
המטרה: לסייע ולשפר את איכות חייו של הקשיש ולהקל על הטיפול כמה שניתן
"את הנושא החשוב הזה שהוא בליבת העשייה שלנו החלטנו להביא לדיון ולערוך כנס שיציג בפני מטפלים מקצועיים בזקנה וגם עבור בני המשפחה המטפלים, גישות שונות, וגם כלים וטכנולוגיות חדשות שמטרתם לסייע ולשפר את איכות חייו של הקשיש ולהקל על הטיפול כמה שניתן", מסכמת פז.
"אני מאמינה בכוחה של הקהילה ובטוחה שהמשתתפים בכנס יפיקו תועלת מהמושבים השונים, ההרצאות והמפגשים שייווצרו בו ומזמינה את כולם להירשם ולהשתתף בכנס ללא עלות".
  • הכנס ייערך ביום חמישי ה-5 בנובמבר 2020, ההשתתפות היא ללא עלות ובהרשמה מראש.
  • להרשמה לחצו כאן.
פורסם לראשונה: 15:01, 27.10.20