זו הייתה שנת הבריאות שלנו: בדיוק בשנה שבה התמודד העולם עם מגפה נוראית, הבנו את החשיבות של הבריאות האישית שלנו ושל מערכת בריאות חזקה. בוועידת הבריאות של ynet, "ידיעות אחרונות" ו"מנטה": "יוצאים לחיים בריאים", שתתקיים ב-26 ביולי, נדבר על החיים החדשים שלנו ושל העולם.
בין הנושאים שבהם נדון:
• ממשלה חדשה, אתגרי בריאות חדשים: מה הנושאים הדחופים על סדר היום הבריאותי? תקציבים, שינויים במבנה מערכת הבריאות הציבורית, הכנסת תרופות חדשות לסל ועוד. מערכת הבריאות על שולחן הניתוחים של המומחים.
• בריאות ציבורית - שירות חיוני: קופות החולים היו ההצלחה הגדולה של השנה - הפריסה הרחבה, מהירות החיסונים, השירות לאזרח, המהפך הדיגיטלי והשירותים המשלימים. על השינויים שעברו, ועל אלו שעוד בדרך.
• איך נחיה בריא יותר? שירותי רפואה משלימים, מיינדפולנס, רפואה אלטרנטיבית ושלל פתרונות והצעות לחיים בריאים יותר ורגועים יותר.
• הטכנולוגיה לשירות הרפואה: אפליקציות, מכשירים ושלל שכלולים נכנסו בשנה הזו לחיינו. כמה מהם כבר יאפשרו לנו נגישות לבריאות ומה הפיתוחים שבדרך?
• פעילות גופנית, תזונה ואורח חיים המקדם בריאות: הדרכים, העצות והשירותים לחיות חיים נכונים יותר.
• בייבי בום שמום: בניגוד לכל התחזיות השנה האחרונה לא הביאה לעלייה בהריונות ובלידות. ויותר מכך – נושא ההפריות החוץ גופיות הפך לנושא חם בכמה היבטים: הלחץ שמקשה על נשים להיכנס להריון, מכוני ההפריות שהיו סגורים לטובת איוש מחלקות קורונה, העלאת מחירים שרירותית של חלק מבתי החולים שמדגישים את העדר הרגולציה בנושא, יותר ויותר מתפתים לבדיקות גנטיות לייצור התינוק המושלם. מה חדש בתחום, איזה שירותים ניתן לקבל ומה הטכנולוגיה הכי חדשה?
• אלפי מתים בשנה: מספר המתים מזיהום שבו נדבקו חולים בבתי חולים מגיע פחות או יותר למספר נפטרי הקורונה.
• המחלות שפיתחנו בסגר: הסטרס העצום של ההתמודדות עם הקורונה לא פסחו כמעט על איש. הנתונים מראים על עליה במספר האנשים שמפתחים מחלות אופייניות למצבי לחץ, כמו קרוהן וקוליטיס, בעיות לב ואירועים מוחיים ובמקביל נרשמת עליה בהפרעות האכילה.
בוועידה ישתתפו מנהלי בתי החולים, ראשי קופות החולים ושירותי הבריאות, ובכירי עולם הבריאות בישראל.
הוועידה תתקיים ב-26 ביולי 2021 באולם צוקר בהיכל התרבות בתל אביב, תועבר בשידור חי ב-ynet ותסוקר בהרחבה בעיתון "ידיעות אחרונות", באתר ynet ובמגזין "מנטה".